  • 161. Data: 2019-06-10 16:51:40
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2019 15:00:44 +0200, Myjk napisał(a):

    > No ciągnie. Już ciągnie, znaczy się da już teraz.

    Ja nie piszę, że się nie da, tylko że postawienie takiej stacji w szczerym
    polu nie jest trywialną sprawą.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 162. Data: 2019-06-10 16:53:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2019 14:57:26 +0200, Myjk napisał(a):

    > Także EV, popatrz sobie
    > co tam się dzieje w tej kwestii.

    Z chińskich czysto elektrycznych kojarzę tylko BYD czy jakoś tak, ale wg
    recenzentów to połączenie ceny Tesli z jakością Dacii.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 163. Data: 2019-06-10 17:11:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Monday, June 10, 2019, 4:50:21 PM, you wrote:

    > Ale Tesla to nie żaglowiec...

    Wiatraki stawia się też na lądzie. Musisz bardzo mało podróżować
    samochodem, że tego nie widzisz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 164. Data: 2019-06-10 17:38:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2019 17:11:24 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Wiatraki stawia się też na lądzie. Musisz bardzo mało podróżować
    > samochodem, że tego nie widzisz.

    E, serio nie załapałes?
    Gdyby wiatrak w pobliżu stacji ładowania miał być remedium na konieczność
    rozbudowy sieci, to wiatr muaiałby tam wiać ciągle. W Polsce niewiele jest
    takich miejsc, a trudn zakładać, że właściiele samochodów na prąd będą
    wzorem dawnych żeglarzy planowali podróże zależnie od sezonowych wiatrów.

    Chyba, że powstały jakieś rozwiązania do magazynowania znacznych ilości
    energii, które są bardziej poręczne od jeziora na szczycie góry itp.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 165. Data: 2019-06-10 18:55:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 16:51, Maciek pisze:

    > Ja nie piszę, że się nie da, tylko że postawienie takiej stacji w szczerym
    > polu nie jest trywialną sprawą.

    Ludzie nie zdają sobie sprawy, jak trudnym zadaniem jest naładować
    samochód. Jak dużo to jest energii.

    Przykład: zwyczajny samochód z silnikiem 136 KM - to silnik o mocy 100 kW.
    A 100 kW to moc, jaką pobiera 10 domów jednorodzinnych prawie w szczycie
    i z 50 domów poza szczytem.

    Kilka samochodów - to moc silników porównywalna z całym osiedlem!

    --
    MN

  • 166. Data: 2019-06-10 19:03:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]

    >szczycie i z 50 domów poza szczytem.
    >Kilka samochodów - to moc silników porównywalna z całym osiedlem!

    A to zalezy. Kuchnia elektryczna - 7kW.
    Przeplywowy ogrzewacz wody - 10, 15 czy 25kW ...

    8l benzyny - 100kWh energii ciepnej, i ok 30kWh energii mechanicznej.

    J.

  • 167. Data: 2019-06-10 19:08:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]

    >ilości
    >energii, które są bardziej poręczne od jeziora na szczycie góry itp.

    Wodor, akumulator ... wymienne akumulatory - wstawiasz naladowany,
    zostawiasz rozladowany i moze sie ladowac.

    Problem w tym, ze taki duzy wiatrak ma jakies 2-3MW, a i to tylko jak
    wiatr mocny wieje.

    J.

  • 168. Data: 2019-06-10 19:12:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 19:03, J.F. pisze:

    > A to zalezy. Kuchnia elektryczna - 7kW.
    > Przeplywowy ogrzewacz wody - 10, 15 czy 25kW ...

    Ogrzewacz 25 kW? Nie wierzę. Toż to prawie 110 amperów.

    Czy ktoś na tej grupie ma taką dopuszczalną moc w domu?

    --
    MN

  • 169. Data: 2019-06-10 19:19:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Monday, June 10, 2019, 5:38:36 PM, you wrote:

> [...]
    > Chyba, że powstały jakieś rozwiązania do magazynowania znacznych ilości
    > energii, które są bardziej poręczne od jeziora na szczycie góry itp.

    Powstały. I nawet dość wysokosprawne. Żuraw i betonowe kloce na
    przykład. Albo tak jak robi Tesla - używane akumulatory, po wymianie
    niesprawnych ogniw, są zmieniane w magazyny energii. Dużych energii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 170. Data: 2019-06-10 19:22:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Monday, June 10, 2019, 7:12:43 PM, you wrote:

    > Ogrzewacz 25 kW? Nie wierzę. Toż to prawie 110 amperów.

    22 kW to 3x32A zaledwie.

    > Czy ktoś na tej grupie ma taką dopuszczalną moc w domu?

    Ja mam 14 kW ale tylko dlatego, że mam taką umowę. Na obecnych
    bezpiecznikach mogę dociągnąć do 17 kW. Po wymianie bezpieczników na
    maksymalne - 24 kW.

    --
    Best regards,
    RoMan