  • 171. Data: 2019-06-10 19:23:16
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 12:12:45 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ogrzewacz 25 kW? Nie wierzę. Toż to prawie 110 amperów.
    >
    > Czy ktoś na tej grupie ma taką dopuszczalną moc w domu?

    Mam podgrzewacz siemensa - 18kW. Daleko do 25 nie ma. A instalacja tylko 25A -
    przydzial.

    Trojfazowy. Moze to cie zmylilo? :)

  • 172. Data: 2019-06-10 19:32:53
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-10 08:50, Maciek wrote:

    > Nie popadajmy w skrajności, ja nie "o matce po operacji" tylko o
    > "pokręciła się po osiedlu, to sklep, to lekarz,"
    >
    > Niemowlaki woziłem na dystanse "osiedlowe" w wózku. Na zakupy chodziłem
    > piechotą.
    >
    > No ale jeśli kupiłeś zelektryfikowane auto nie w celu przeniesienia emisji
    > do Bełchatowa czy innego Jaworzna, tylko dla przyjemnosci z jazdy, to
    > oczywiście argumenty bez znaczenia.

    W Jaworznie mają autobusy elektryczne

  • 173. Data: 2019-06-10 19:38:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-10 01:53, Zenek Kapelinder wrote:
    > Beda za 10 lat do kupienia i spalinowe i elektryki. Obstawiam ze nie beda to
    samochody elektryczne w dzisiejszym wydaniu, czyli duze luksusowe samochody. W
    miastach jest miejsce na male elektryczne samochody o niezbyt wysrubowanych osiagach.
    One nawet super wygodne nie musza byc bo w kazdym wykonaniu beda wygodniejsze od
    zbiorkomu. Do tego nie beda w eksploatacji duzo tansze od spalinowych odpowiednikow.
    W miare upowszechniania do pradu beda dokladane podatki jakie sa w paliwach
    weglowodorowych. W duzych miastach codziennie widac ze model transportu jaki jest nie
    jest odpowiednio wydajny. Dlatego po wielu latach zapomnienia ludzie wsiadaja na
    rowery jesli pogoda na to pozwala. Specjalnie bym sie nie zdziwil jak za kilka lat
    nad drogami dla OST beda budowane daszki zeby przedluzyc sezon. W Lodzi byl plan
    podgrzewania chodnikow na przystankach tramwajowych, policzyli ze koszt pradu jest
    porownywalny z kosztem odsniezania.

    A jaka pogoda pozwala? Dzisiaj upał, jutro upał, pojutrze ....

  • 174. Data: 2019-06-10 19:40:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 19:23, s...@g...com pisze:

    > Mam podgrzewacz siemensa - 18kW. Daleko do 25 nie ma. A instalacja tylko 25A -
    przydzial.

    > Trojfazowy. Moze to cie zmylilo? :)

    Nie zmyliło mnie. Podgrzewacz przecież nie jest jedynym urządzeniem
    elektrycznym, jaki masz w domu.

    Serio Twój podgrzewacz bierz 18A, czy tylko ma tak napisane na tabliczce?

    --
    MN

  • 175. Data: 2019-06-10 19:46:10
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-10 18:55, Marcin N wrote:

    > Ludzie nie zdają sobie sprawy, jak trudnym zadaniem jest naładować
    > samochód. Jak dużo to jest energii.
    >
    > Przykład: zwyczajny samochód z silnikiem 136 KM - to silnik o mocy 100 kW.
    > A 100 kW to moc, jaką pobiera 10 domów jednorodzinnych prawie w szczycie
    > i z 50 domów poza szczytem.
    >
    > Kilka samochodów - to moc silników porównywalna z całym osiedlem!

    Mogłyby prąd produkować

  • 176. Data: 2019-06-10 20:39:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-10 o 19:12, Marcin N pisze:

    > Ogrzewacz 25 kW? Nie wierzę. Toż to prawie 110 amperów.

    Przecież taki podgrzewacz zasilany jest z 3 faz.

    > Czy ktoś na tej grupie ma taką dopuszczalną moc w domu?

    No ja mam, mój ojciec też, ja akurat nie mam takiego podgrzewacza, ale
    ojciec ma, tyle tylko że "zaledwie" 21kW.

  • 177. Data: 2019-06-10 20:42:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-10 o 19:03, J.F. pisze:

    > A to zalezy. Kuchnia elektryczna - 7kW.
    > Przeplywowy ogrzewacz wody - 10, 15 czy 25kW ...

    Tylko, że to nie jest ciągłe obciążenie, a w przypadku szybkiej
    ładowarki już tak.

  • 178. Data: 2019-06-10 20:44:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Monday, June 10, 2019, 7:40:42 PM, you wrote:

    > Nie zmyliło mnie. Podgrzewacz przecież nie jest jedynym urządzeniem
    > elektrycznym, jaki masz w domu.
    > Serio Twój podgrzewacz bierz 18A, czy tylko ma tak napisane na tabliczce?

    18 kW, 3x26A

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 179. Data: 2019-06-10 20:54:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ogrzewacz 25 kW? Nie wierzę. Toż to prawie 110 amperów.

    a nawet 150 (3*52)

    https://www.bridom.pl/kospel-epp36-maximus-electroni
    c-36kw

    Pomysl inaczej - podgrzanie 100l wody o 30 stopni to 12.6MJ.
    20kW* 600s.

    Bedziesz wanne 10 minut napelnial, czy wolisz wieksza moc ?

    >Czy ktoś na tej grupie ma taką dopuszczalną moc w domu?

    Masz taka, za jaka zaplacisz.

    J.

  • 180. Data: 2019-06-10 21:05:56
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-10 07:12, s...@g...com wrote:
> [...]
    wieksze bo nie kosztuje to duzo i sie nie marnuje o tyle kupowanie suv-a zeby raz czy
    dwa razy na rok go wypakowac po brzegi i jechac do chorwacji a poza tym tylko po
    pietruszke i gazete do sklepu jest bez sensu.

    > Ale to juz sie dzieje. 65% ceny paliwa to podatki. Wiec przcinaja takie zapedy.
    > Feler w tym ze z drugiej reki daja ulgi podatkowe tylko na duze auta...

    Nie róbmy z pospolitego okradania ludzi działalności dobroczynnej.