  • 1. Data: 2009-03-05 13:41:51
    Temat: Nikon 50 - 200 VR lub 70 - 300 VR zamienniki
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Witam

    Mam Nikona D60 i poszukuje do niego obiektywu będącego odpowiednikiem
    Nikona 50-200 VR lub 70-300 VR lub jeszcze dłuższe innego producenta.
    Najlepiej ze stabilizacją obrazu.
    Czy prócz Sigmy i Tamrona są jeszcze jacyś liczący się?

  • 2. Data: 2009-03-05 14:16:55
    Temat: Re: Nikon 50 - 200 VR lub 70 - 300 VR zamienniki
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Damian Skrycki pisze:
> [...]
    > Najlepiej ze stabilizacją obrazu.
    > Czy prócz Sigmy i Tamrona są jeszcze jacyś liczący się?

    Liczący się? A Nikon nie ma żadnego dłuższego teleobiektywu typu zoom?
    Jeśli chodzi ci o tańszych producentów, nie ma. A po drugie - używałeś
    kiedyś 300mm na APS-C? Przecież to 5stopni kątowych pola widzenia (10
    średnic Księżyca po przekątnej kadru).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 3. Data: 2009-03-05 15:10:25
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:
    > A po drugie - używałeś
    > kiedyś 300mm na APS-C? Przecież to 5stopni kątowych pola widzenia (10
    > średnic Księżyca po przekątnej kadru).

    Na takiego jednego dzięcioła czarnego, którego ścigałem dwa dni temu,
    nawet 500 na matrycy DX było by za mało. Diabelnie płochliwe bydlę!

    Wracając do sedna. Nikkor 70-300 VR jest chyba najlepszym wyborem w tej
    cenie. Nie dostaniesz nic w tym zakresie ze stabilizacją.
    Możesz szukać jaśniejszych - Tamrona 70-200 f2,8 od 2500 PLN lub Sigmy
    70-200 f2,8 od 3000. Oba bez redukcji drgań.
    Tańsze Tamrony i Sigmy o zakresie 70-300, które są do upolowania już od
    600 PLN raczej nie dadzą Ci ani stabilizatora, ani takiej jakości
    obrazu. No i fokus wolniejszy. Ale poszperaj, może akurat któryś
    przypadnie Ci go gustu.
    Pozdrawiam
    M..M

  • 4. Data: 2009-03-05 15:52:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michał Grzelak pisze:

    > Na takiego jednego dzięcioła czarnego, którego ścigałem dwa dni temu,
    > nawet 500 na matrycy DX było by za mało. Diabelnie płochliwe bydlę!

    No to MTO 1000/8. Nic innego taniego, długiego i w miarę dobrego chyba
    nie ma.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-03-05 16:42:38
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > No to MTO 1000/8. Nic innego taniego, długiego i w miarę dobrego chyba
    > nie ma.

    Już próbowałem zwierciadeł. Nie dla mnie. Dają takie paskudne
    "obwarzanki/aureolki" w tle. Może dla ludzi o innym pojęciu estetyki
    będą w porządku, ja jednak wolę tradycyjne soczewki.
    Pozdrawiam
    M..M

  • 6. Data: 2009-03-05 16:47:09
    Temat: ERRATA
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Właśnie doczytałem, że masz Nikona D60. W takim razie oba Tamrony i
    tania Sigma odpadają. Maja napęd AF realizowany silnikiem z body, więc
    nie pod Twój korpus, niestety.
    Zostaje Sigma 70-200 f2,8 HSM.
    Pozdrawiam
    M..M

  • 7. Data: 2009-03-05 18:13:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michał Grzelak pisze:

    > Już próbowałem zwierciadeł. Nie dla mnie. Dają takie paskudne
    > "obwarzanki/aureolki" w tle. Może dla ludzi o innym pojęciu estetyki
    > będą w porządku, ja jednak wolę tradycyjne soczewki.

    Zdjęcie robisz dla tego co nieostre w kadrze, czy dlatego co ostre ??? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-03-05 18:30:42
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > Zdjęcie robisz dla tego co nieostre w kadrze, czy dlatego co ostre ??? ;)

    Gdy po raz n-ty usłyszałem
    - Jak się robi takie prążki?
    to sam zwątpiłem ;-)
    M..M

  • 9. Data: 2009-03-05 19:10:56
    Temat: Re: ERRATA
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Właśnie doczytałem, że masz Nikona D60. W takim razie oba Tamrony i tania
    > Sigma odpadają. Maja napęd AF realizowany silnikiem z body, więc nie pod
    > Twój korpus, niestety.

    Nieprawda. Na pewno jest Tamron 70-300 z własnym silnikiem. Kupowałem taki
    pół roku temu za 500 zł.
    Ma dwie zalety. Jest mały i lekki oraz ma makro 1:2. Jest też jaśniejszy od
    Nikkora. Ale to koniec zalet. AF jest wolne. Fajny obiektyw do dalszych
    widoczków. Ale nie do sportu czy ptaszków.
    --
    Radosny

  • 10. Data: 2009-03-05 22:39:41
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Damian Skrycki" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najlepiej ze stabilizacją obrazu.
    > Czy prócz Sigmy i Tamrona są jeszcze jacyś liczący się?

    Co do stabilizacji - to nie wiem do czego chcesz używać tego obiektywu. Ja
    używam Sigmy 70-300 APO (bez stabilizacji) i nie narzekam (z D80 i D60):
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0010_Flying
    _animals/0012_Sea_birds/0012_0161_1.JPG
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0010_Flying
    _animals/0012_Sea_birds/0012_0166_1.JPG
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0010_Flying
    _animals/0012_Sea_birds/0012_0425_1.JPG
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0050_Insect
    s/0057_Dipteras/0057_0100_1.JPG

    Moim zdaniem - jeśli chodzi o zwierzęta (zwłaszcza ptaki) stabilizacja na
    niewiele się zdaje. Miałem E-510 z wbudowaną stabilizacją i nie odczułem
    jakiejś poprawy. W przypadku obiektu ruchomego i tak musisz mieć odpowiedni
    czas (czyli odpowiednie światło), żeby zamrozić ruch obiektu. A wtedy
    stabilizacja nie ma znaczenia. Z kolei przy przy obiektach nieruchomych - i
    tak używam statywu. Gdzie odczułem brak stabilizacji - na koncercie. Daleko
    od sceny, brak światła i brak miejsca na statyw.

    Co do uwagi o ogniskowej (w liście Pawła) - to często podpinam do tej Sigmy
    konwerter x2 i wcale nie odczuwam, że ogniskowa jest za długa - wręcz
    przeciwnie :-) - ciągle mało i mało - tyle, że światła brakuje wtedy - no
    ale 300/2,8 (z konwerterem byłoby 600/5,6) - to już jest spory koszt (~10
    tys).

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/