    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: EOS 7D - nastĂ&#65533;&#65533;pca 20D
    Date: Sun, 30 Aug 2009 23:55:00 +0200

    On 2009-08-30 19:21:07 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > To proste - takim na który patrząc nie obejmujesz całego kadru.
    Nie widziałeś nigdy takiego celownika.

    > Pomyśl czy w celownikach lepszość wyraża się tylko w większym
    > rozmiarze. Można by zrobić pełnoklatkowy celownik 1x i do tego jeszcze
    > 100%. Tylko co z tego wyniknie? Będzie to lepsze? Patrząc obejmował
    > wzrokiem będziesz tylko centrum kadru, dodatkowo będzie ciemniej.
    Nie będzie. Może być jaśniej.

    > Przy pełnej klatce granica rozsądku to ok. 0.75x lub 0.85x jeśli ktoś
    > lubi większe, a jednocześnie nie musi widzieć całego kadru. Taki wizjer
    > daje świetną jasność, rozsądną wielkość i wygodę. Mowa tu oczywiście o
    > 100%, bo wizjer który daje np 92/94 jak dynax 7 jest uzasadniony z 0.8x.
    Nie prawda. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Wydaje Ci się że tak musi
    być, a nie musi.
    Wytłumacz mi jakim cudem zwykła przeglądarka do slajdów daje
    powiększenie x3 do x5 i spokojnie można oglądać cały slajd. Jakim cudem
    istnieją celowniki do wielkiego formatu i też widać całą matówkę? Dla
    czego nie można skonstruować celownika z krotnością x1? Właściwie to
    można, tylko dla czego się tego nie robi? Ja wiem. Ciekawe czy Ty wiesz?

    > Nie bez powodu.
    Tyle że powód jest inny niż Ci się wydaje.

    Taka lupka to erzac, a nie celownik x1.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam