  • Data: 2009-08-31 17:37:31
    Temat: Re: EOS 7D - nast��pca 20D
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-08-31 01:29:30 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Tak dużego? Oczywiście, że widziałem :P
    Gdybyś widział to byś tak nie pisał.

    > Tak... tak.. rozciągnij sobie na jeszcze większą powierzchnię i upieraj
    > że będzie jaśniej. Czemu magicy z olympusa nie wpadli na to i nie
    > robią wizjerów 2x? :)
    Wpadli już dawno. Nie x2 bo to bez sensu, ale mieli x0,95.

    > Po prostu dokonuję pewnych założeń, z którymi Ty zaraz się będziesz
    > kłócił pewnie, choć dla mnie są one oczywiste.
    Dla Ciebie są oczywiste. Ale nie są oczywistą oczywistością.

    > Proste - bo nie oglądasz go tak blisko.
    Oglądasz go z mniejszej odległości, niż daje pryzmat.

    > Wszystko możesz powiększyć i patrzeć na obraz z metra.
    Z jakiego metra. Z odległości nie przekraczającej przekątnej kadru.
    Na prawdę nie masz pojęcia o czym piszesz.

    > Ale jaki to ma sens w tym temacie? Wbrew temu co piszesz jaśniej nie będzie.
    Ja nie napisałem, że będzie jaśniej. Napisałem, że może być jaśniej i
    że nie widziałeś dużego celownika twierdząc coś takiego:
    [...]
    A patrzyłeś w ten od A900? Szczerze mówiąc nie widziałem lepszego w
    czymkolwiek (czy to analogowym czy cyfrowym). Jest bardzo duży,
    [...]
    > Tobie pewnie chodzi o koszty i że dziś się takiego aparatu zrobić nie da itd.
    Absolutnie nie o koszty chodzi.

    > W każdym razie jeśli chodzi o wielkość/powiększenie to mam na to jasne
    > zdanie - jest pewna optymalna wartość.
    Która na pewno nie jest x0,74, bo takie pomniejszenie jest normalnie
    nie akceptowalne. Stało się optymalne gdzieś w okolicach 85 roku.
    Pisałem już o tym.

    > Taka lupka pozwala pokazać jak duży obraz byś dostał i czy jest to
    > wygodne. Żeby było trzeba by powiększyć wszystko jeszcze i dodatkowo
    > odsunąć się od tego obrazu. Przy tej samej odległości od pewnego
    > momentu po prostu obraz robi się za duży co jest dobre dla precyzyjnego
    > ostrzenia, a złe dla kontroli kadru. Ale to wszystko chyba oczywiste
    > rzeczy?
    >
    > d.
    Pozwolę sobie zacytować
    On 2009-08-30 23:58:14 +0200, _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> said:

    > Z tego co pamietam w Olympusie OM1 obejmowalem. Ale to bylo w tych
    > czasach, kiedy produkowano aparaty jakie nie-maja-prawa-istniec-bo-tego-
    > sie-nie-da-zrobic.
    BTW nie tylko OM1.
    W tamtych czasach to było dość powszechne.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam