  • Data: 2009-08-30 00:35:51
    Temat: Re: EOS 7D - nast��pca 20D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Tak ściśle jest to mierzone w milisekundach, a tak nieściśle jest
    > cholerna różnica między np. D60, a D3.
    > Chodzi o shutterlag bez AF'a.

    Niestety nie mam jak sprawdzić, a zdecydowanie nigdy nie ograniczało mnie
    to :)

    > Nie mam gdzie - nikt z moich znajomych nie siedzi (i nie wygląda na to
    > żeby zamierzał) w tym systemie.

    To popatrz przełażąc obok byle foto-jokera. Tylko każ sobie podpiąć jakieś
    ciekawe szkiełko do tego jeszcze, bo jak porównasz f/1.4 z f/2.8.. :)

    > W takim razie chętnie kiedyś obejrzę - aczkolwiek tylko z ciekawości :-)

    Aparaty na szczęście nie są opatrzone karteczkami "towar dotknięty uważa
    się za sprzedany".

    > Pytanie ile się używa tego APS-C cropa w FF?
    > Ja czasami używam, ale nie wiem, czy same linie by mi przeszkadzały.

    Ja mam tylko jedno szkiełko pod APSa. To nikonowe rozwiązanie jest jednak
    ciekawe i może akurat warto by było mieć je jak ktoś ma więcej szkiełek :)

    > Nosz właśnie - a ile w tym prawdy to nie wiem, bo z manuali została mi
    > raptem Practika MTL5 ;-)

    A1 z tego co pamiętam ma powiększenie 0.85x, co sprawiało, że nie dało się
    zobaczyć całego kadru tak naprawdę. A900 ma powiększenie 0.74x więc ma
    szanse być od A1 dodatkowo znacznie jaśniejszy. Do prawdziwego porównania
    musiałbyś na soniaka nałożyć lupkę powiększającą 1.14x a nie wiem czy
    takie są dla pełnoklatkowych aparatów (chociaż moja 1.35x działa, ale w
    rogach już trudno dopatrzyć obraz, trudno też mówić że jest jakkolwiek
    ostry). No ale kryteria które postawiłeś powinny być spełnione (jasność!).

    W APS-C trochę za małe te wizjery wychodzą. Tam najczęściej powiększenie
    jest w granicach 0,9x, ale rozmiar powoduje oczywiście ściemnienie. Olek
    e-3 ma wizjer powiększony 1.15x ale za to jest znacznie ciemniejszy. Mój
    jest powiększony 1,35x i często to zdecydowanie za wiele.

    Oczywiście jeszcze lepszą jasność uzyskasz bez matówki, ale kto by tak
    chciał? :) lub z matówką z klinami. Do wszystkich aparatów chyba pakowana
    jest matówka "L" (czyli zwykła, jasna).

    d.