  • Data: 2009-08-30 01:23:33
    Temat: Re: EOS 7D - następca 20D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz wrote:
    > Niestety coraz bardziej się potwierdza. Wychodzi, że gęstość matrycy
    > będzie nieco większa, niż w Olkach (5.5 MPx/cm2 vs 5.1) - ktoś jeszcze
    > chce się ponabijać z cienizny 4/3? Zapowiada się niezła sieczka. Przy
    > tej gęstości matryca FF miałaby circa 45 MPx.
    > Niezła paranoja się robi, bo raz że na palcach jednej ręki da się
    > policzyć szkła, które tyle uciągną,

    Czemu to matryca ma limitować obiektyw, a nie w drugą stronę? Zresztą
    wystarczy resize i już robi się wiele wiele lepiej, a znika bayer i można
    sobie pogadać indywidualnie z koleżanką moirą :)

    > a dwa już przy 15 MPx z 50D
    > dyfrakcja dawała o sobie znać w okolicach f8, czyli teraz jest szansa że
    > wkroczy poniżej najostrzejszych przesłon. Ktoś w Canonie powinien chyba
    > dostać mocnego kopa w dupę...

    Wedle mądrych wzorów limit dyfrakcyjny dla 50D to f/7.4, a dla 7D to
    f/6.8. Oczywiście to tylko takie grubsze wyliczenia z pewnym błędem, ale
    należy się tego spodziewać mniej więcej.

    > Rozszerzalne do 12800.

    To by normalnie zapowiadało lepszą czułość i mniej szumu, ale w 1:1 przy
    takiej matrycy to może być lekka masakra. No nic, przekonamy się jeszcze -
    nowe sonówki na 12800 sprawują się kapitalnie, ale przy 14Mpix.
    Nawet jpegi są nad podziw znośne.

    > Jest jeszcze coś o "inteligentnym" wizjerze, który nomen omen ma 100%
    > krycia i powiększenie x1 (oprócz Olka E3 coś kiedyś miało tyle?)

    Może tu mowa o jakimś LV? Coś jak "cyfrowy podgląd ostrości"?

    > Niby ~$1700.

    Dużo. A narzekałem, że K-7 tak okrutnie wycenili. Zaraz potem pojawia się
    jednak D300s i owy canon ma pojawić.. Niedobrze, bo miałem nadzieję, że
    wypaśne APS-C powoli przemijają i pełna klatka je gryzie.

    d.