  • 11. Data: 2009-06-20 19:36:21
    Temat: Re: EOS 50D - ładowanie akumulatorków
    Od: "miotla" <m...@w...pl>

    > Na dwa tygodnie to może Ci styknąć jeden, ewentualnie dokup jakiś
    > zamiennik lub dwa.

    Polecam baterie : https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=3848 ,
    co prawda byłem sceptycznie nastawiony na baterie tej firmy ale okazały sie
    REWELACYJNE
    na EOSie 30D udaje mi sie robic na nich do 5000 zdjęć, gdzie na oryginalnej
    robilem ok. 1400
    (uzywając wyswietlacza sporadycznie)

    > Do samochodu lepszym pomysłem może okazać się przetwornica 12/220 V.
    > Trochę mniej wygodne ale za to bardziej uniwersalne - wtedy pogonisz na
    > tym każdą ładowarkę.

    zgadzam się, ponadto tanie "uniwersalne" ładowarki potrafią szybko dobić
    baterie

    Pozdrawiam
    miotla
    http://rajdy.interecho.com/

  • 12. Data: 2009-06-21 06:51:58
    Temat: Re: EOS 50D - ładowanie akumulatorków [OT]
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    miotla pisze:

> [...]
    > sie REWELACYJNE
    > na EOSie 30D udaje mi sie robic na nich do 5000 zdjęć, gdzie na

    Hmm, miałem kiedyś akumulator tej firmy do 400D i robiłem na nim 1/5
    zdjęć co na oryginalnej. Kosztował też ułamek jej ceny, wywaliłem.
    Ale może się naciąłem.

    --
    Michau

  • 13. Data: 2009-06-21 07:57:42
    Od: "miotla" <m...@w...pl>

    > Hmm, miałem kiedyś akumulator tej firmy do 400D i robiłem na nim 1/5
    > zdjęć co na oryginalnej. Kosztował też ułamek jej ceny, wywaliłem.
    > Ale może się naciąłem.

    Sam się zdziwilem, ze tak trzymają.
    może nie zachowaleś prawidłowego cyklu formowania baterii...

    (Akumulatorek jest wstępnie naładowany i wymaga formowania.
    Formowanie przebiega w następujący sposób:
    Po włożeniu akumulatorka do aparatu należy go rozładować (używać do momentu
    pierwszego wyłączenia się aparatu/kamery).
    Następnie przez 6-12h ładować w odpowiedniej ładowarce lub aparacie /
    kamerze.
    Pełne rozładowanie i ładowanie należy wykonać trzykrotnie.)

    Pozdrawiam
    miotla

    http://rajdy.interecho.com/

  • 14. Data: 2009-06-21 20:44:42
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > ale do rzeczy - w c50d kazdego dnia potrzebujesz zabrac swiezo naladowana
    baterie.

    Nie przesadzacie trochę? Powyłączać czyszczenie matrycy przy każdym
    włączeniu aparatu, wyświetlanie zdjęć po pstryknięciu i powinno być choc
    troche lepiej.

    W tej chwili używam 500d, gdzie jest ten sam wyświetlacz, za to dużo
    częściej włączony (jako ersatz małego lcd na górze 50d), a bateryjka
    mniejsza i nie jest tak źle jak piszecie.

  • 15. Data: 2009-06-22 08:35:18
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jun., 22:44, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

> [...]
    > częściej włączony (jako ersatz małego lcd na górze 50d), a bateryjka
    > mniejsza i nie jest tak źle jak piszecie.

    nie przesadzam ani troche.
    w c450 ladowalem raz na tydzien na dwa.

    w c50d kazdego dnia.

    zuzycie pradu , albo inaczej , stopien zaspokojenia potrzeb pradu
    przez pojemnosc aku jest nieco nizszy niz w hybrydach.

  • 16. Data: 2009-06-22 16:53:58
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 08:51:58 +0200, Michał Smoczyk napisał(a):

    > Hmm, miałem kiedyś akumulator tej firmy do 400D i robiłem na nim 1/5
    > zdjęć co na oryginalnej. Kosztował też ułamek jej ceny, wywaliłem.
    > Ale może się naciąłem.

    Ja mam takie 2 w gripie. Trzymają mniej więcej tyle co oryginalne
    (oryginalna bateria jest używana jako zapas :)). Przy ich cenie nie ma co
    narzekać :).

    --
    Kojer