  • Data: 2009-09-09 15:28:48
    Temat: Re: EOS 50D - czas na obiektyw...
    Od: "Lol" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h884a4$frk$1@news.onet.pl...
    > witam,
    >
    > Nabyłem puszkę, stosowałem dotychczas szkło EF 28-135 IS USM, ktróre
    > notabene z powodzeniem uzywane było w analogu EOS 30...
    > No coż, w większości przypadków nie jestem zadowolony z rezultatów
    > uzyskanych z tego szkła w 50D.
    > Brak mu niestety ostrości (czego podkreślam nie zauważyłem w analogu -
    > pewnie dlatego, że nie potrzebowałem zdjęć większysz niż 13x18cm.

    Tez kiedyś miałem 28-135 - jak dla mnie był za mało ostry już powyżej 50 mm
    (było to widać nawet na 400D z 10Mpix matrycą). Szczerze mówiąc znacznie
    lepiej pod względem ostrości spisywał się od niego kit z IS.
    Z 50D i jego 15 megapikselami jest taki problem, że trudno jest uzyskać
    bardzo ostry obraz przy podglądzie 100%. Na photozone przetestowano już
    trochę obiektywów z tym body i z tego co pamiętam, na razie żaden dla żadnej
    przysłony nie zbliżył się wystarczająco blisko do częstotliwości Nyquista, a
    poza zakresem 4-5,6 wszystkie są od tej bariery dosyć daleko. W praktyce
    oznacza to, że trudno jest uzyskać obraz "ostry jak brzytwa" przy oglądaniu
    "piksel do piksela" - z czym nie było problemów w wypadku aparatów z 8Mpix
    matrycą APS-C.
    Opinie ostrych mają z pewnością Tamron 17-50 i Canon 17-55 IS i raczej
    celowałbym w któryś z nich.
    Możliwe jest też alternatywne podejście - idziesz do sklepu, spokojnie
    wybierasz najlepszego z dostępnych kita z IS. Za 350 zł dostajesz lekki,
    optycznie przyzwoity (w zakresie 18-45 mm) obiektyw oraz rok lub dwa lata
    gwarancji. Z pewnością nie jest to cud mechaniki, ale pozostaje Ci sporo
    pieniędzy w kieszeni na wyprawę, w czasie której możesz fotografować ;)

    --
    Lol