  • 41. Data: 2009-05-25 14:22:22
    Temat: Re: EOS 40D, 500D, 450D, 1000D, ktory wybrac?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Bzdura, pobór prądu jest taki sam, a pojemności baterii zwykle są
    > mniejsze od tych w dwucyfrowych modelach.

    I procedura testowa może być trochę inna. Podawałem pojemności dla
    C1000D(8Wh) i dla C40D(10,3Wh). Do tego procedura testowa może być
    trochę inna. Przy C1000D było zastrzeżenie, że testowano wraz z użyciem
    trybu LV. Takiego zastrzeżenia nie było przy C40D, czyli zakładam, że
    przy pomiarach nie włączano LV. Pewnie stąd różnica 500 vs. 800 zdjęć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 42. Data: 2009-05-25 14:23:32
    Od: j...@a...at

    On 25 Mai, 15:59, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > problemy, a raczej ty z nim. To można wywnioskować czytając grupy i
    > fora. I nie trzeba do tego mieć tego aparatu.
    > A! I miałem okazję pobawić się trochę Canonem 350D (miałem już Pentaksa
    > K110D) i zdjęcia wychodziły mi dobrze, a zapewniam cię, że jestem w
    > stanie zauważyć nietrafienie z ostrością, czy ogólną nieostrość zdjęcia.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    mylisz sie po raz kolejny.
    nie jestem jedyna osoba , ktora twierdzi ze tanie C zle ostrza.
    Ciagle od czasu do czasu ktos tutaj pyta o te rzeczy.
    Jestem jedynie pierwsza osoba , ktora ten problem podniosla , a
    pozniej dokladniej zidentyfikowala i opisala.

    I to nie ma nic wspolnego z moja osoba. System AF pracuje niezaleznie
    od mojej woli ,osobowosci , przeswiadczenia , wyznania itp. Jest to
    urzadznie skonstruowane przez czlowieka przed laty i pracuje tak jak
    je skonstruowano i zaprojektowano.

    PO raz enty moge tylko powtorzyc - kiedy wyjmuje zdjecie z wyzszego
    modelu to czesto pieje nad ostroscia , dynamika - zwykle banalne
    ujecia sa bez potrzeby kombinowania zwyczajnie prawidlowe.

    NIe wymagam od apartau czegokolwiek wiecej niz :

    1.prawidlowego naswietlania
    2. prawidlowego ostrzenia.

    Reszta to moja rzecz.

    Ten tani C nie potrafil spelnic warunku nr2. Dla mnie to czynnik
    dyskwalifikujacy.
    I zaden z tanich tego nie potrafi - mozna to skompensowac jedynie
    zmniejszajac wlasne wymagania , lub zdecydowanie wiekszym nakladem
    czasu niezbednym do uzyskania prawidlowego wyniku.
    I nic nie poradzisz - tak po prostu jest w tych tanich modelach.

    Autor pyta o aparat optymalny ze wzgledu na cene.
    Pytanie niezbyt precyzyjnie sformulowane , ale mozna sie intencji
    domyslec.
    Nie pyta o najtanszy , o najlepszy a o optymalnie wydane pieniadze.
    Poniewaz aparta sluzy do robienia zdjec , a jakosc zdjecia zalezy moze
    zalezecod klasy aparatu
    wiec w istocie autor pyta o najlepeszy stosunek jakosci zdjcia do
    ceny aparatu.
    nie chce mi sie grzebac w prospektach i testach , ale biorac pod
    uwage punktowa ocene jakosci aparatu , mnozac przez czynnik
    uwzgledniajacy ostrosc obrazu i dzielac przez cene najkorzystniej
    wypadnie C40D
    to mozna przeliczyc konkretnie na liczby.
    Mnie sie nic nie wydaje - pisze tak jak jest.

  • 43. Data: 2009-05-25 15:01:40
    Od: j...@a...at

    przez cene  najkorzystniej
    > wypadnie C40D
    > to mozna przeliczyc konkretnie na liczby.
    > Mnie sie nic nie wydaje - pisze tak jak jest.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    aby nie byc goloslownym zadalem sobie trud i odszuklalem zdjecie z
    c450d.

    zwykle urlopowe banalne ujecie nieprzekadrowane , jakie kazdy robi.
    obiektyw 100 mm - brzytwa , bez pospiechu
    oto wynik wolajacy o pomste do nieba :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#533
    9774518532089714

    ( dane w exif)

    i wczoraj sfotografowalem w pospiechu za pomoca Cxxd pasazera .
    mialem na sobie spadochron , pozycja niewygodna , szybko tuz przed
    odlotem
    obiektyw 20 mm o gorszej rozdzielczosci . w dodatku resizing na ok 3
    mpx .w oryginale duzo wieksza rozdzielczosc :
    oto wynik :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#533
    9774765193599458

    to jest roznica warta 1200 zl
    jesli zakladamy ze aparatem zrobimy 50 000 zdjec to ostre zdecie
    kosztje nas w stosunku do nieostrego o 2,4 grosze/sztuke wiecej

    tyle place za wprowadzenie siebie samego w dobry nastroj - wychodzi
    taniej niz piwo :-)

  • 44. Data: 2009-05-25 15:17:11
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Uzytkownik jansal napisal w wiadomosci:

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#533
    9774518532089714

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#533
    9774765193599458

    To jest _zadne_ porównanie, testerze od siedmiu bolesci.
    Wez to pierwsze zdjecie zresajzuj do wielkosci tego drugiego,
    zastosuj to samo wyostrzanie, bo w tym drugim tak dowaliles
    USM, ze gosc w szybowcu ma biala obwódke dookola wlosów.

    -- Zibi(receinogiopadaja)

  • 45. Data: 2009-05-25 15:19:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > aby nie byc goloslownym zadalem sobie trud i odszuklalem zdjecie z
    > c450d.

    A ja nawet sobie zrobiłem. Tobie nic po tym, bo chorzy ludzie nie
    przyjmują żadnych argumentów, ale może ktoś chce sobie zobaczyć ten
    beznadziejny c450d z amatorskim tamronem 28-75 i jeszcze bezczelnie
    otwartym do 2,8:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/otwarty_tamron.jpg
    I bez cropa. Żeby nie było, że tylko widok z okna pokazuję :)

    > jesli zakladamy ze aparatem zrobimy 50 000 zdjec

    16591 zdjęć do tej pory... czyli 50 tysięcy zrobię chyba w całym życiu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 46. Data: 2009-05-25 16:23:02
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    no wlasnie - teraz mam dylemat czy 500D czy 40D

    Z jednej strony byloby milo nagrac film - jeszcze dodatkowo FULL HD - z
    drugiej jednak nei chcialbym aby to bylo kosztem jakosci zdjecia..

    czy ktos moglby sie wypowiedziec - czy czlowiek ktory przezylm na kompakty -
    kiedys wychowyl sie na kliszy i Zenicie - zauwazy z biegiem powrotu do
    sportu fotograficznego roznice pomiedzy 500D a 40D?

    michal

  • 47. Data: 2009-05-25 16:23:39
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    a i jeszcze jedna kwestia - widzialem ze 40D ma funkcje podlaczenia do
    komputera i obslugi - czy takie samo oprogramowanie posaida 500D?

  • 48. Data: 2009-05-25 16:28:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    mzmich88 pisze:
> [...]
    > kompakty - kiedys wychowyl sie na kliszy i Zenicie - zauwazy z biegiem
    > powrotu do sportu fotograficznego roznice pomiedzy 500D a 40D?

    Bez dwóch zdań 500D. Nawet bez testów stawiam, że tym ''amatorskim''
    zrobisz... o, przepraszam, możesz zrobić lepsze technicznie zdjęcia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm powstałaby wielka menda/

  • 49. Data: 2009-05-25 16:28:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    mzmich88 pisze:
    > a i jeszcze jedna kwestia - widzialem ze 40D ma funkcje podlaczenia do
    > komputera i obslugi - czy takie samo oprogramowanie posaida 500D?

    Nie wiem, ale wiem, że praktycznie każdy, kto tego użyje, użyje tego
    jeden raz. Chyba że Ci to naprawdę potrzebne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

  • 50. Data: 2009-05-25 16:38:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    mzmich88 pisze:
    > a i jeszcze jedna kwestia - widzialem ze 40D ma funkcje podlaczenia do
    > komputera i obslugi - czy takie samo oprogramowanie posaida 500D?

    Chyba każda lustrzanka Canona z LV to ma. Kompakty też to mają i to
    chyba wszystkie (bo wszystkie siłą rzeczy mają LV).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.