  • 11. Data: 2010-09-13 12:25:23
    Temat: Re: E52 - obawy nowego posiadacza
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Piotr M" <x...@x...xx> Odpowiedz na news:op.viynjmu513q3bq@piotr-komputer:

    > Tak jak piszesz, nie ma co porównywać, a jednak bez sensu to zrobiłeś, bo
    > jak można porównać np osobówkę z ciężarówką.

    Wiec wg ciebie E52 to taka ciężaróka? Dziwny tok myslenia...

    > Myślenie dzieciaka który
    > uważa że im droższe, bardziej bajeranckie tym klasa wyższa. To dwa różne

    Przeznaczenie obu urządzeń jest takie same. Niemal wszystko co da się zrobić
    na E52 można zrobić na Wave + wygoda i szybkość obsługi. Fakt, oba urządzenie
    nie walczą w tej samej klasie.

    > telefony do różnych zastosowań. E52 w swojej kategorii jest z najwyższej
    > półki i IMO nr1 - lepszego do swoich zastosowań nie ma na rynku, A Wave

    Znaczy jakie to są zastosowania które są unikatowe dla E52? Co to za rózne
    zastosowania? Co można zrobić na E52 a czego nie mozna na Wave i odwrotnie?
    Stukanie w fizyczną klawiature numeryczną jest takim "róznym zastosowaniem"?

    > wśród dotykowców, nie niem, być może też, nie używałem go.

    Cenowo Wave jest przeciętniakiem. Daleko mu też do najlepszych np Galaxy S
    czy HD2.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 12. Data: 2010-09-13 20:22:37
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 13-09-2010 o 14:25:23 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał(a):

    > "Piotr M" <x...@x...xx> Odpowiedz na news:op.viynjmu513q3bq@piotr-komputer:

    > Wiec wg ciebie E52 to taka ciężaróka? Dziwny tok myslenia...

    To już Twój tok myślenia :) Tak jak samochodów nie można wrzucać do
    jednego worka, bo mają kółka i jeżdżą, tak samo telefonów, tylko dlatego
    że można dzwonić.

> [...]
    > zrobić
    > na E52 można zrobić na Wave + wygoda i szybkość obsługi. Fakt, oba

    Tak, obecnymi telefonami już prawie wszystkimi, ze średniej i wyższej
    półki, można zrobić niemal wszystko. A jednak są różnice i taka właśnie
    E52 wyraźnie się wyróżnia i doskonale spełnia swoje zadanie w swojej
    klasie, klasie którą znasz. A jeżeli nie i jak Cie to interesuje, to
    poczytaj a najlepiej wykożystaj ten telefon do swego przeznaczenia. Nie ma
    sensu pisać rzeczy oczywistych.

> [...]
    > odwrotnie?
    > Stukanie w fizyczną klawiature numeryczną jest takim "róznym

    Klawiatura owszem, też jest czynnikiem, a resztę.. jw.

    PS.
    Nie chodzi o to czy można zrobić, ale w jaki sposób, jak szybko, jak
    wygodnie. To IMO są te różnice..

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 13. Data: 2010-09-13 21:21:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    Adramelech pisze:

> [...]
    > Stukanie w fizyczną klawiature numeryczną jest takim "róznym zastosowaniem"?

    klawiatura fizyczna to podstawa

    ekran dotykowy to bajer dobry do zastosowan multimedialnych i do zabawy
    - klawiatura wirtualna (kcukowa) jest malo precyzyjna, nie mowiac juz o
    tym, ze nie patrzac na telefon ciezko wybrac jakikolwiek numer z
    klawiatury wirtualnej

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2010-09-13 22:31:34
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > - klawiatura wirtualna (kcukowa) jest malo precyzyjna,

    Dla mnie może nie jest bardziej precyzyjna ale po stokroć wygodniejsza, pod
    warunkiem, że używa się Swype. Nie da tego żaden T9 a nokiowski słownik
    wcale nie jest taki user - friendly jak np. śp. siemensowski

    > nie mowiac juz o tym, ze nie patrzac na telefon ciezko wybrac jakikolwiek
    > numer z klawiatury wirtualnej

    Ale za to możesz sobie na stokroć sposobów za pomocą widgetów ułatwić
    wybieranie numerów. Tego nie zrobisz za pomocą klawiatury, gdzie możesz co
    najwyżej przypisać do klawisza jeden numer. Ja i tak, nie zawsze byłem
    pewien, czy dobry numer wybieram w ten spsób. Na dotykowcu możesz każdy
    numer ukryć pod "mordką" konkretnego użytkownika. Nie mówiąc już, że przy
    zdefiniowanych klawiszach w klasycznej komórce nie raz zdarzyło się, że
    przyciśnięty przypadkiem klawisz budził w środku nocy niewinną ofiarę... w
    dotykowcu o taki numer o trudniej (ot wystarczy, że widget/skróty z
    kontaktami masz na jakiejś innej niż główna stronie menu).

  • 15. Data: 2010-09-14 08:02:30
    Od: Mackenzi <m...@g...com>

    On 12 Wrz, 13:21, yendy <y...@g...com> wrote:

> [...]
    > czy szpiegujących przeciwko terroryzmowi (czy cholera wie jeszcze co)!
    > Efekt jest taki, że to niemiłosiernie spowalnia działanie tego
    > smartfona - a wszystko z powodu zaledwie SOFTWARE - a więc czegoś za
    > co mają szansę się wziąć niezliczone zastępy samozwańczych
    > specjalistów-hobbystów... a potem nam udostępnić na różnych portalach,
    > żeby za pomocą flaszowania przez Feniksa odzyskć zasoby sprzętowe dla
    > NAS! :)
    > (Chociaż sama Nokia będzie przeszkadzać w tym jak się tylko da -
    > będzie wściekła, że ta TANIA cena tego sprzętu o dużych możliwościach

    Wydaje mi się, że w moim przypadku mógł to być problem sprzętowy
    ponieważ kiedyś, gdzieś dokopałem się na jakimś forum do informacji,
    że pierwsze serie tego telefonu miały jaką wadę na płycie głównej no i
    w/w luźna ramka była standardem no a jak wcześniej wspomniałem, coś na
    ?lycie podobno wymieniali, ale co to już chyba tylko oni wiedzą
    ponieważ raport z naprawy gdzie napisali te magiczne zaklęcia miałem
    wyłącznie do wglądu a sam raport został w punkcie nokia care w którym
    oddawałem ten telefon.

    Na chwilę obecną niby wszystko jest cacy, działa w miarę szybko i
    stabilnie no ale to dopiero 2 tygodnie więc poczekamy, zobaczymy...
    Tak czy inaczej u mnie firma nokia straciła w notowaniach tym modelem.
    O ile z E50 (trochę wolny ale nie do zdarcia), E51, E63 byłem naprawdę
    zadowolony, nie miałem żadnych problemów to w tym przypadku... no nie
    ufam już temu urządzeniu i w schowku samochodu jednak mam E63 jako
    rezerwowy...

  • 16. Data: 2010-09-14 08:16:51
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Piotr M" <x...@x...xx> Odpowiedz na news:op.vizmvzsw13q3bq@piotr-komputer:

    > To już Twój tok myślenia :) Tak jak samochodów nie można wrzucać do
    > jednego worka, bo mają kółka i jeżdżą, tak samo telefonów, tylko dlatego
    > że można dzwonić.

    Ok, podaj mi róznice między tymi 2 urzadzeniami, które sprawiają że nie da
    się ich bezpośrodnio porównać.

> [...]
    > klasie, klasie którą znasz. A jeżeli nie i jak Cie to interesuje, to
    > poczytaj a najlepiej wykożystaj ten telefon do swego przeznaczenia. Nie

    A, rozumiem... Argumenty w stylu "bo tak"...
    Mimo wszystko jednak poprosze o te różnice. Szczególnie że wczesniej piszesz
    że "można zrobić niemal wszystko". Czyli mozna zrobić to samo. Wiec gdzie te
    różnice? Czy "niemal" to klawiaturka numeryczna?

  • 17. Data: 2010-09-14 09:01:44
    Od: AL <a...@s...tam>

    Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    > warunkiem, że używa się Swype. Nie da tego żaden T9 a nokiowski słownik
    > wcale nie jest taki user - friendly jak np. śp. siemensowski

    tak - siemens to byla swietna marka

> [...]
    > dotykowcu o taki numer o trudniej (ot wystarczy, że widget/skróty z
    > kontaktami masz na jakiejś innej niż główna stronie menu).

    a ile takich twarzy zmiescisz na ekranie? - powstanie dokladnie ten sam
    efekt, o ktorym pisalem - musisz sie skupic by zadzwonic do konkretnej
    osoby patrzac w ekranik i tapujac konkretny.

    Mi wystarczy te 8 przypisanych do klawiszy numerow, z ktorych
    najczesciej korzystam. 8 to liczba jest do zapamietania i dalej mozna
    bez problemu zadzwonic nie patrzac na klawiature/ekran.
    Dodatkowo Nokia (bo akurat do niej do porownanie) ma bardzo fajny sposob
    wybierania kontaktu via wymowe osoby (nie trzeba przypisywac wymowy do
    osoby by ja wybrac - jak czesto to mialo miejsce w s.p. siemensach,
    ktore bardzo lubilem). Korzystam z tego dobrodziejstwa czesto via system
    glosnomowiacy w aucie.

    Ostatnio meczylem dotykowca (byl to LG, choc marka nie ma znaczenia) -
    probowalem na szybko napisac wiadomosc na wyswietlonej klawiaturze
    numerycznej na ekranie - to bylo przejscie przez meke (nie sadzilem, ze
    mam tak grube paluchy w mojej niezbyt duzej jak na faceta rece).
    Potem to samo na klawiaturze tradycyjnej (wysuwana pozioma lub
    zintegrowana jak w e71) - niebo a ziemia (moze zrobilem jedna pomylke i
    to wynikajaca raczej z nieprzyzwyczajenia do rozkladu klawiszy w
    konkretnym modelu).

    Gdyby dotykowce mialy rozpracowany system grafiti - jak to mial np.
    PalmOs (ktorego notabene uzywam do dzisiaj jako notatnika), to pewnie
    byloby juz duzo lepiej. Dlatego dalej pozostane jednak przy zdaniu, ze w
    telefonie (zwlaszcza biznesowym) klawiatura tradycyjna sprawdza sie
    najlepiej.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 18. Data: 2010-09-14 11:48:05
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 13 Wrz, 09:07, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:
    > Alan <s...@g...pl> Odpowiedz na news:c4085dd7-46b9-446a-bd9f-
    > a...@z...googlegroups.com:

    > W ogóle nie ma co porównywać. Wave to sprzęt o kilka klas wyżej niż E52.
    > Masakrująco mocniejszy procesor, wyświetlacz, wykonanie itp... Jedynym
    > mankamentem może byc system Bada na który jednak jest mniej softu niz na
    > Symbian i nie ma darmowej nawigacji.

    Podsumowanie Twoje nie ujmuje jeszcze tego że E52 ma zdecydowanie
    lepszą baterię i jest mniejszy i lżejszy ale te telefony ciężko ze
    sobą porównywać jak napisał ktoś poniżej.

  • 19. Data: 2010-09-14 11:50:48
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 13 Wrz, 14:25, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:

> [...]
    > Stukanie w fizyczną klawiature numeryczną jest takim "róznym zastosowaniem"?

    Masa aplikacji, nawigacja offline która pochodzi długo ze względu na
    dobrąbaterię a poza tym lepiej rozwiązane kontakty oraz możliwość
    blokowania i przekierowywania połączeń z określonych i zastrzeżonych
    numerów.

  • 20. Data: 2010-09-14 12:00:29
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 14 Wrz, 10:02, Mackenzi <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > ponieważ raport z naprawy gdzie napisali te magiczne zaklęcia miałem
    > wyłącznie do wglądu a sam raport został w punkcie nokia care w którym

    Dobrze prawisz. Dokopałem się już wcześniej do takich tajnych
    materiałów :) które potwierdzają to co mówisz.

    http://www.4shared.com/file/181036297/98e57bda/E52_R
    M-469_Defective_A-Covers.html

    http://www.4shared.com/file/181036361/f7dca817/E52_R
    M-469_intermittent_power_.html

    Generalizując jeśli chodzi o zawieszanie to ponoć po nr płyty głównej.
    Tylko te telefony oznaczone w IMEI XXXXXXXX2XXXXXX mają wadę. Ja na
    szczęście trafiłem na "8".
    Tutaj jest m.in. wątek o tym http://www.ipmart-forum.pl/archive/index.php/t-23358
    .html