  • Data: 2012-05-18 13:20:58
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:4fb607d6$...@n...home.net.pl...
    >Według mnie mamy 5 hipotez:
    >2. To nie jest prąd stały tylko zmienny pochodzący od wahań napięcia
    >anodowego,

    Koledzy pisza ze ma skladowa stala.
    Napiecie anodowe zreszta dosc stale, a i strumien elektronow
    usredniany z duzej powierzchni - aczkowiek czestotliwosc ramki bedzie.

    >3. Rozpędzone elektrony się przebijają przez szkło do folii,

    Sobie wlasnie przypominam ze sie przebijaja. Liczniki GM sa szklane.
    Komory pecherzykowe i te drugie sa szklane. I beta sie przebija.

    Usiluje znalezc jakies dane o tlumieniu szkla dla niskoenergetycznych
    beta, ale cos nie potrafie.
    Ktos podpowie ? ile % elektronow o energii 25kV tlumi 2mm szkla ?

    >4. Upływność szkła ekranu (ja popieram tę hipotezę).

    Hm, szklo na zimno jest dosc dobrym izolatorem. Niby doswiadczenia z
    cienkimi duzymy warstwami nie mamy ... ale butelki lejdejskie chyba
    dlugo trzymaja.

    Za to na goraco szklo dobrze przewodzi ... moze jest jakis efekt ze
    jak wpadnie elektron o duzej energii to wzbudza miejscowe
    przewodnictwo jonowe ?

    >Ad 3.
    >Folia byłaby ujemna. Pomiary wykazują, że jest dodatnia - chyba można
    >odrzucić.

    Eee - miernik Cezarego rejestruje ujemny prad.

    J.