  • Data: 2012-05-17 15:22:36
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4fb4c706$0$26691$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A tak z innej beczki. Mam trzy oscyloskopy z lampami o wymiarach 10x8cm w
    > dwóch napięcie anodowe 15kV a w trzecim 1900V.
    > Zastanawiam się którego oscyloskopu należy spodziewać się, nie wiem...
    > lepszych parametrów oglądanego obrazu o ile to ma oczywiście jakiś związek
    > z napięć anodowym.

    W 82 roku zrobiłem sobie oscyloskop. Bazą była obudowa + lampa z jakiegoś
    zepsutego oscyloskopu lampowego.
    Obniżyłem napięcie anodowe lampy z nie wiem ilu (pewnie jest napisane w
    Radioelektroniku 4/84) do 1200V. Uzyskałem dzięki temu:
    - mniejsze wymagane napięcie odchylania (końcówki X i Y mogłem zrobić na
    BC211 i BC313),
    - gorsze pasmo (bo dłuższy czas przelotu elektronów między płytkami
    odchylania),
    - słaby obraz (wymaga półmroku w pokoju),
    - chyba absolutny brak ryzyka "wypalenia" luminoforu.
    P.G.