  • Data: 2012-05-17 16:21:14
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jp30bd$l1h$1@inews.gazeta.pl...

    > To w ogole dosc typowa wartosc jak na oscyloskop. 15kV jest nietypowe.

    Wydaje mi się, że kiedyś właśnie rzędu 7-12kV było typowe. Lampy z anodowym
    rzędu 2kV były drogą nowością - chodziłem czasem do sklepu popatrzyć sobie
    na taką lampę i pomarzyć.

    > Jak to Piotr pisal - im wieksze napiecie, tym mniejsza czulosc odchylania.
    > Ale czas przelotu krotszy ... zaraz, pewny nie jestem, gdzie bylo
    > przyspieszanie - przed elektrodami odchylajacymi, za , na calej
    > przestrzeni ?

    Chyba głównie przed.
    W moim oscyloskopie napięcie średnie na płytkach X czy Y było rzędu
    50..100V, a na katodzie lampy rzędu -1200V.
    Nie miałem tam żadnego napięcia większego od +200V więc anoda działa musiała
    być jakoś w przedziale 0..200V, może po prostu 0.
    Jeszcze przed chwilą myślałem, że działo nie może się po prostu kończyć
    anodą, bo by elektrony wracały, ale przecież jeśli wszystko za anodą będzie
    na jej potencjale to nie będą miały powodu wracać.
    P.G.