eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDźwięk migawki › Re: Dźwięk migawki
  • Data: 2009-04-24 22:20:10
    Temat: Re: Dźwięk migawki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 24 Apr 2009, Sławek Drogosz wrote:

    To pooponuję :)

    > 2.) Nadal uważam, że w dobie cyfrowego rozwoju matryc i mikroprocesorów
    > można zrobić migawkę elektroniczną - bez mechaniki (w obecnej chwili nie ma
    > parcia na takie rozwiazania).
    > Widziałbym to tak: matryca do każdej grupy pixeli ma przyporządkowany
    > procesor realizujący aktywację komórek światłoczułych RGB (pixeli) i w
    > momencie czasowym odpowiadającym zamknięciu migawki zatrzaskującym w swojej
    > pamięci informację o natężeniu światła - po takim zatrzaśnięciu komórki RGB
    > mogą nadal "przyjmować światło", nawet prześwietlać się i "rozlewać" na
    > sąsiednie pixele - informacja jest już zapamiętana :-) .

    Problem jest z tą "grupą".
    Już robienie "grup" po *dwie* powoduje komplikacje, jak choćby sławne
    paski (przy równoległym zczytywaniu z matrycy dwoma lub czterema
    osobnymi kanałami).

    Ale odłóżmy tę sprawę. Jest ważniejsza.

    Założenie jest jak rozumiem takie: trzeba zapamiętać (gdzieś)
    treść "paczki" pikseli.
    Odpowiedz na pytanie: GDZIE!?
    I podpowiadam: na matrycy natężenia pól od naświetlonych pikseli są
    już *tak duże*, że ładunek "przelewa się" na sąsiednie elementy.
    Więc *gdzie* znajdziesz *miejsce* na matrycy, skoro potrzebujesz tego
    miejsca *więcej* (znacznie!) niż mają same piksele?
    Problem mamy w "wyprowadzeniu" tych ładunków z matrycy, "migiem" się
    tego zrobić nie da.
    Mimo że przy matrycy 4000x3000 pikseli ładunki są wyprowadzane 4000
    linii! (*teraz*, w istniejących konstrukcjach).
    Istniejące rozwiązania pozwalają na wyprowadzanie obrazu kilku
    Mpix z 60 fps (Casio). Szybciej widać się nie da (przynamniej
    w skali produkcji masowej).

    Propozycja ze "schowaniem" zdjęcia "gdzieś" wygląda dobrze, ale:
    - albo trzeba zrobić matrycę w ciapki ;) (i zdjęcie będzie wyglądało
    jak durszlak)
    - albo trzeba zrobić ZNACZNIE mniejsze piksele (i większą część
    obok poświęcić na pamięć), będziemy mieli GO jak z lustrzanki ale
    czułość 50 ISO i "dynamikę" jak w kompakcie (1/3,3" - były takie)
    - albo iść w trzeci wymiar.
    Wedle mojej wiedzy z tym ostatnim chwilowo jest krucho, nie ma tak
    dobrze aby scalić aż *tak* głęboko warstwy w aktualnie wykorzystywanych
    technologiach. Możemy sobie pogdybać, jak to by było miło te
    rozpychające się elektrony rozpuścić w tunelikach pod każdym
    pikselem (głębokim np. na ćwierć milimetra), ale chwilowo
    nie mamy "mocy" :D

    Pomysł z "wywaleniem" całego zdjęcia poza matrycę odpada - przecież
    już to się robi, i to wszystkimi liniami pikseli. Leżymy...

    > Przykładowo:
    >
    > Procesor główny zbiera informacje z procesorów "matrycowych" (np.200
    > procesorów) i analizuje cały kadr zdjęcia.

    Wyjaśnij nam, gdzie te 200 procesorów trzymało dane opisujące
    po 60 000 pikseli (każdy) :[

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: