  • Data: 2009-04-24 12:48:35
    Temat: Re: Dźwięk migawki
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > tak , tak jest ciszej , oczywiscie , z tym ze ta zasada podnoszenia
    > wczesniejszego lustra zostala wymyslona , czy tez wprowadzona glownie
    > z powodu koniecznosci ograniczen drgan aparatu na dlugich czasach
    > ( wtedy nie bylo jeszcze lv i celowac nie mozna bylo).
    > ze pracuje ciszej to jest to bardziej skutkiem niz celem , ale zgoda
    > - w polaczeniu z LV jest przydatne tez tam gdzie powinno byc ciszej.

    Wydaje mi się, że moment zakończenia ekspozycji (np. 1/2000 s) w w/w trybie
    (trybach - są 2-tryby) jest załatwiany elektronicznie - a mechaniczna
    migawka opada razem ze zdjęciem palucha ze spustu migawki.
    Zmierzam więc do tego - że już w modelu Canon 40D dla trybu LifeView i
    ograniczeniu polegajacym na tym, że nie wykonujemy zdjęć seryjnych - można
    prawdopodobnie wogóle zrezygnować z lustra i migawki elektronicznej (pewnie
    za daleko zabrnąłem z możliwością wyeliminowania migawki mechanicznej - ale
    takie mam wnioski po przeczytanaiu przytoczonego artykułu).
    No tak - ale takie rozwiazania mamy już w Panasonic G1 - tryb LifeView z
    najszybszym chyba na rynku AF z dektekcją kontrastu - ale użytkownicy
    twierdzą, że jest on również głośny (migawka mechaniczna)- czyli przesiadka
    na taki sprzęt z lustrzanki dla kogoś kto ceni ciszę - niewiele da :-(.

    Pzdr,
    Sławek