eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 11. Data: 2015-08-13 08:49:55
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-12 o 22:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
    >

    >> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
    >> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
    >> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.

    To chyba ja :)

    Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
    tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
    filtrem :)

    Jestem już po 3 wypaleniach (zbliża się 4.) i niedługo jak się zbiorę,
    to napiszę się wszystko skończyło.

    Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.


  • 12. Data: 2015-08-13 09:06:20
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-12 o 23:43, Lisciasty pisze:
    > W dniu środa, 12 sierpnia 2015 19:15:39 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
    >> Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby spaliny tak
    >> znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.
    >
    > Powiedz to tysiącom użytkowników pasków/octavii/golfów tdi ;)
    >
    > http://tinyurl.com/pst2n6w
    >
    > L.
    >
    U mnie ten nagar się zrobił tam gdzie spaliny z egr "mieszały" się z olejem.


  • 13. Data: 2015-08-13 10:23:09
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-12 o 19:00, Budzik pisze:
    >
    > Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
    > obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko czy
    > pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to umówiłem się
    > na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej jezdzic.


    Serio? "panie, rozbierz pan silnik, bo coś mi się wydaje, ze inaczej
    chodzi".

    Dobrze, ze przynajmniej masz swiadomość swojego przewrażliwienia i
    dajesz zarobić mechanikom :)

    @


  • 14. Data: 2015-08-13 11:08:16
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA4F4DED6986A1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
    >
    >>> Dziwna historia mi się zdarzyła.
    >>> Pacjent to Ducato 2012 2.0 115KM
    >>> Kilka tygodni temu po zatankowaniu i przejechaniu około 120km silnik
    >>> samochodu zaczał troche inaczej pracowań.
    >>> Przyspieszenie ok, spalanie ok, ale dzwiek troche inny, taki bardziej
    >>> stukowy, terkoczący. Nadal równo, ale jednak inaczej niz zazwyczaj.
    >>>
    >>> Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
    >>> obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko
    >>> czy pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to
    >>> umówiłem się
    >>> na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej
    >>> jezdzic.
    >>>
    >>> No to jezdziłem, przejechałem jakies 600km, zatankowałem ponownie i
    >>> po odjechaniu ze stacji objaw zniknał...
    >>> Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.
    >>>
    >>> Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat
    >>> "skontroluj silnik".
    >>>
    >>> Podłaczenie do komputera i wynik - EGR.
    >>
    >> Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w
    >> obwodzie cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza
    >> w dolocie się nie zgadzała?
    >>
    > A tego to ja niestety nie wiem.
    > W poniedziałek odczytam dokładnie kody błedów to napisze.

    OK.

    >>>
    >>> Ale poniewaz poza kontrolka nic sie nie dzieje - jezdze dalej. Nie ma
    >>> spadku mocy, zwiekszonego spalania, silnik tez pracuje ok.
    >>>
    >>> Kontrolka po włączeniu silnika przewaznie sie właczała ale czasami,
    >>> sporadycznie nie. Tak jakby EGR sie zawieszal ale czasami działał ok.
    >>>
    >>> Po przejechaniu kolejnych 800km kontrolka przestała się właczać i juz
    >>> przez
    >>> nastepne 700km sie nie właczyła.
    >>>
    >>>
    >>> Pytania ktore sie nasuwaja:
    >>> - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"
    >>
    >> Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120
    >> km na inne paliwo.
    >>
    > Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
    > Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym oknem
    > gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
    > Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.
    >

    Czy jechaes przy tej samej barierce, gdy stwierdziłeś ustanie niepokojących
    dźwięków.

    >>> - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR
    >>
    >> Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby
    >> spaliny tak znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.
    >>
    > No własnie tez mi się to wydawało dziwne, aczkolwiek dwoch znajomych tez
    > opisywało problemy z EGR ktore znikneły jak zaczeli lac lepsze paliwo (z
    > grupy premium)
    > Ja nalałem "normalnego" diesla.
    >

    Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, że paliwa premium różnią się
    głównie ceną. Chyba, że ktoś na stacji kradnie paliwo normalne i braki
    uzupełnia świństwem. Wtedy rzeczywiście premium może być lepsze, w
    znaczeniu - trzymające normę.

    >>> - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym
    >>> paliwie EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.
    >>
    >> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
    >> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
    >> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
    >
    > Tak, tak, czytałem ten watek z wypiekami.
    > Tyle ze u mnie nie ma problemów z wypalaniem DPF. Chociaz moze i jest bo
    > ta
    > czynnosc jest dla mnie niezauwazalna, wiec nawet nie wiem czy przypadkiem
    > nie kupiłem auta z wycietym DPF.
    > Nie mam pojecia czy i kiedy on sie wypala.

    Nie chodziło mi o sam DPF, ale o błąd EGR. Zawór był sprawny, a powodem
    błędu była zapchana rurka. Zwracam uwagę, że błąd EGR nie oznacza
    automatycznie uszkodzenia tego zaworu, ale że problem leży w czymś, mniej
    lub bardziej, z nim związanym.

    >>>
    >>> I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po
    >>> tankowaniu w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?
    >>>


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 15. Data: 2015-08-13 11:12:24
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:55cc3e16$0$27507$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-08-12 o 22:01, Budzik pisze:
    >> Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
    >>
    >
    >>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
    >>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
    >>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
    >
    > To chyba ja :)
    >
    > Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
    > tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
    > filtrem :)
    >

    Źle się wyraziłem, niepotrzebnie wmieszałem w to DPF.
    U Ciebie był błąd EGR, zawór był jednak sprawny, a błąd w komputerze
    wywoływała zapchana rurka. Czyli komunikat błędu nie oznacza automatycznie,
    że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.

    > Jestem już po 3 wypaleniach (zbliża się 4.) i niedługo jak się zbiorę, to
    > napiszę się wszystko skończyło.

    Czekamy z niecierplliwością na ostateczne wyniki śledztwa.
    :)

    >
    > Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    > było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.

    Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
    kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 16. Data: 2015-08-13 21:58:54
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "twistedme"

    ...
    Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
    ---
    Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeździ.


  • 17. Data: 2015-08-13 22:07:37
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "yabba"

    >
    >>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
    >>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
    >>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
    >
    > To chyba ja :)
    >
    > Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
    > tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
    > filtrem :)
    >

    Źle się wyraziłem, niepotrzebnie wmieszałem w to DPF.
    U Ciebie był błąd EGR, zawór był jednak sprawny, a błąd w komputerze
    wywoływała zapchana rurka. Czyli komunikat błędu nie oznacza automatycznie,
    że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.
    ---
    Bo EGR to system/układ recyrkulacji spalin, którego tylko jednym z elementów
    jest zawór.


    >...
    >
    > Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    > było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.

    Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
    kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.
    ---
    No i co z tego ? Odkręcisz kółko i też nie będzie żadnych zmian poza tym, że
    się przechyli. Spróbuj pojechać.


  • 18. Data: 2015-08-13 22:31:57
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:mqitep$1m1$1@mx1.internetia.pl...
    >
    >
    > Użytkownik "yabba"
    >
    >>
    >>>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
    >>>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
    >>>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
    >>
    >> To chyba ja :)
    >>
    >> Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
    >> tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
    >> filtrem :)
    >>
    >
    > Źle się wyraziłem, niepotrzebnie wmieszałem w to DPF.
    > U Ciebie był błąd EGR, zawór był jednak sprawny, a błąd w komputerze
    > wywoływała zapchana rurka. Czyli komunikat błędu nie oznacza
    > automatycznie,
    > że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.
    > ---
    > Bo EGR to system/układ recyrkulacji spalin, którego tylko jednym z
    > elementów jest zawór.
    >
    >
    >>...
    >>
    >> Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    >> było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
    >
    > Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
    > kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.
    > ---
    > No i co z tego ? Odkręcisz kółko i też nie będzie żadnych zmian poza tym,
    > że się przechyli. Spróbuj pojechać.

    Dowcipniś.
    Bez kółka nie pojadę. Z odłączonym EGR jeździłem i różnicy nie zauważyłem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 19. Data: 2015-08-14 08:24:20
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-13 o 21:58, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "twistedme"
    >
    > ...
    > Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    > było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
    > ---
    > Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeździ.

    A co ma błąd na desce do jazdy?

    Z powodu zapchanego/zaślepionego egr nie wejdzie w tryb serwisowy, a
    zamiast spalinami oddycha tylko powietrzem.


  • 21. Data: 2015-08-14 09:00:46
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    >> Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
    >> Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym
    >> oknem gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
    >> Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.
    >>
    >
    > Czy jechaes przy tej samej barierce, gdy stwierdziłeś ustanie
    > niepokojących dźwięków.

    Nie, zupełnie w innym miejscu.
    Ale musisz mi uwierzyc na słowo ze dzwiek sie zmienił dość mocno i ze po
    tankowaniu ustał.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: