-
11. Data: 2015-08-13 08:49:55
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-08-12 o 22:01, Budzik pisze:
> Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
>
>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
To chyba ja :)
Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
filtrem :)
Jestem już po 3 wypaleniach (zbliża się 4.) i niedługo jak się zbiorę,
to napiszę się wszystko skończyło.
Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
-
12. Data: 2015-08-13 09:06:20
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-08-12 o 23:43, Lisciasty pisze:
> W dniu środa, 12 sierpnia 2015 19:15:39 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
>> Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby spaliny tak
>> znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.
>
> Powiedz to tysiącom użytkowników pasków/octavii/golfów tdi ;)
>
> http://tinyurl.com/pst2n6w
>
> L.
>
U mnie ten nagar się zrobił tam gdzie spaliny z egr "mieszały" się z olejem.
-
13. Data: 2015-08-13 10:23:09
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: Artur Miller <n...@n...com>
W dniu 2015-08-12 o 19:00, Budzik pisze:
>
> Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
> obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko czy
> pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to umówiłem się
> na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej jezdzic.
Serio? "panie, rozbierz pan silnik, bo coś mi się wydaje, ze inaczej
chodzi".
Dobrze, ze przynajmniej masz swiadomość swojego przewrażliwienia i
dajesz zarobić mechanikom :)
@
-
14. Data: 2015-08-13 11:08:16
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA4F4DED6986A1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
..
> Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
>
>>> Dziwna historia mi się zdarzyła.
>>> Pacjent to Ducato 2012 2.0 115KM
>>> Kilka tygodni temu po zatankowaniu i przejechaniu około 120km silnik
>>> samochodu zaczał troche inaczej pracowań.
>>> Przyspieszenie ok, spalanie ok, ale dzwiek troche inny, taki bardziej
>>> stukowy, terkoczący. Nadal równo, ale jednak inaczej niz zazwyczaj.
>>>
>>> Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
>>> obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko
>>> czy pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to
>>> umówiłem się
>>> na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej
>>> jezdzic.
>>>
>>> No to jezdziłem, przejechałem jakies 600km, zatankowałem ponownie i
>>> po odjechaniu ze stacji objaw zniknał...
>>> Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.
>>>
>>> Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat
>>> "skontroluj silnik".
>>>
>>> Podłaczenie do komputera i wynik - EGR.
>>
>> Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w
>> obwodzie cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza
>> w dolocie się nie zgadzała?
>>
> A tego to ja niestety nie wiem.
> W poniedziałek odczytam dokładnie kody błedów to napisze.
OK.
>>>
>>> Ale poniewaz poza kontrolka nic sie nie dzieje - jezdze dalej. Nie ma
>>> spadku mocy, zwiekszonego spalania, silnik tez pracuje ok.
>>>
>>> Kontrolka po włączeniu silnika przewaznie sie właczała ale czasami,
>>> sporadycznie nie. Tak jakby EGR sie zawieszal ale czasami działał ok.
>>>
>>> Po przejechaniu kolejnych 800km kontrolka przestała się właczać i juz
>>> przez
>>> nastepne 700km sie nie właczyła.
>>>
>>>
>>> Pytania ktore sie nasuwaja:
>>> - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"
>>
>> Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120
>> km na inne paliwo.
>>
> Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
> Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym oknem
> gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
> Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.
>
Czy jechaes przy tej samej barierce, gdy stwierdziłeś ustanie niepokojących
dźwięków.
>>> - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR
>>
>> Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby
>> spaliny tak znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.
>>
> No własnie tez mi się to wydawało dziwne, aczkolwiek dwoch znajomych tez
> opisywało problemy z EGR ktore znikneły jak zaczeli lac lepsze paliwo (z
> grupy premium)
> Ja nalałem "normalnego" diesla.
>
Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, że paliwa premium różnią się
głównie ceną. Chyba, że ktoś na stacji kradnie paliwo normalne i braki
uzupełnia świństwem. Wtedy rzeczywiście premium może być lepsze, w
znaczeniu - trzymające normę.
>>> - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym
>>> paliwie EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.
>>
>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
>
> Tak, tak, czytałem ten watek z wypiekami.
> Tyle ze u mnie nie ma problemów z wypalaniem DPF. Chociaz moze i jest bo
> ta
> czynnosc jest dla mnie niezauwazalna, wiec nawet nie wiem czy przypadkiem
> nie kupiłem auta z wycietym DPF.
> Nie mam pojecia czy i kiedy on sie wypala.
Nie chodziło mi o sam DPF, ale o błąd EGR. Zawór był sprawny, a powodem
błędu była zapchana rurka. Zwracam uwagę, że błąd EGR nie oznacza
automatycznie uszkodzenia tego zaworu, ale że problem leży w czymś, mniej
lub bardziej, z nim związanym.
>>>
>>> I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po
>>> tankowaniu w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?
>>>
--
Pozdrawiam,
yabba
-
15. Data: 2015-08-13 11:12:24
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:55cc3e16$0$27507$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-08-12 o 22:01, Budzik pisze:
>> Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
>>
>
>>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
>>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
>>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
>
> To chyba ja :)
>
> Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
> tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
> filtrem :)
>
Źle się wyraziłem, niepotrzebnie wmieszałem w to DPF.
U Ciebie był błąd EGR, zawór był jednak sprawny, a błąd w komputerze
wywoływała zapchana rurka. Czyli komunikat błędu nie oznacza automatycznie,
że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.
> Jestem już po 3 wypaleniach (zbliża się 4.) i niedługo jak się zbiorę, to
> napiszę się wszystko skończyło.
Czekamy z niecierplliwością na ostateczne wyniki śledztwa.
:)
>
> Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
> było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
16. Data: 2015-08-13 21:58:54
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "twistedme"
...
Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
---
Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeździ.
-
17. Data: 2015-08-13 22:07:37
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "yabba"
>
>>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
>>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
>>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
>
> To chyba ja :)
>
> Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
> tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
> filtrem :)
>
Źle się wyraziłem, niepotrzebnie wmieszałem w to DPF.
U Ciebie był błąd EGR, zawór był jednak sprawny, a błąd w komputerze
wywoływała zapchana rurka. Czyli komunikat błędu nie oznacza automatycznie,
że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.
---
Bo EGR to system/układ recyrkulacji spalin, którego tylko jednym z elementów
jest zawór.
>...
>
> Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
> było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.
---
No i co z tego ? Odkręcisz kółko i też nie będzie żadnych zmian poza tym, że
się przechyli. Spróbuj pojechać.
-
18. Data: 2015-08-13 22:31:57
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
news:mqitep$1m1$1@mx1.internetia.pl...
>
>
> Użytkownik "yabba"
>
>>
>>>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
>>>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
>>>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
>>
>> To chyba ja :)
>>
>> Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
>> tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
>> filtrem :)
>>
>
> Źle się wyraziłem, niepotrzebnie wmieszałem w to DPF.
> U Ciebie był błąd EGR, zawór był jednak sprawny, a błąd w komputerze
> wywoływała zapchana rurka. Czyli komunikat błędu nie oznacza
> automatycznie,
> że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.
> ---
> Bo EGR to system/układ recyrkulacji spalin, którego tylko jednym z
> elementów jest zawór.
>
>
>>...
>>
>> Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
>> było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
>
> Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
> kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.
> ---
> No i co z tego ? Odkręcisz kółko i też nie będzie żadnych zmian poza tym,
> że się przechyli. Spróbuj pojechać.
Dowcipniś.
Bez kółka nie pojadę. Z odłączonym EGR jeździłem i różnicy nie zauważyłem.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
19. Data: 2015-08-14 08:24:20
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-08-13 o 21:58, re pisze:
>
>
> Użytkownik "twistedme"
>
> ...
> Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
> było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
> ---
> Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeździ.
A co ma błąd na desce do jazdy?
Z powodu zapchanego/zaślepionego egr nie wejdzie w tryb serwisowy, a
zamiast spalinami oddycha tylko powietrzem.
-
21. Data: 2015-08-14 09:00:46
Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
>> Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
>> Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym
>> oknem gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
>> Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.
>>
>
> Czy jechaes przy tej samej barierce, gdy stwierdziłeś ustanie
> niepokojących dźwięków.
Nie, zupełnie w innym miejscu.
Ale musisz mi uwierzyc na słowo ze dzwiek sie zmienił dość mocno i ze po
tankowaniu ustał.