  • 1. Data: 2015-08-12 19:00:50
    Temat: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Dziwna historia mi się zdarzyła.
    Pacjent to Ducato 2012 2.0 115KM
    Kilka tygodni temu po zatankowaniu i przejechaniu około 120km silnik
    samochodu zaczał troche inaczej pracowań.
    Przyspieszenie ok, spalanie ok, ale dzwiek troche inny, taki bardziej
    stukowy, terkoczący. Nadal równo, ale jednak inaczej niz zazwyczaj.

    Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
    obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko czy
    pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to umówiłem się
    na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej jezdzic.

    No to jezdziłem, przejechałem jakies 600km, zatankowałem ponownie i po
    odjechaniu ze stacji objaw zniknał...
    Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.

    Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat
    "skontroluj silnik".

    Podłaczenie do komputera i wynik - EGR.

    Ale poniewaz poza kontrolka nic sie nie dzieje - jezdze dalej. Nie ma
    spadku mocy, zwiekszonego spalania, silnik tez pracuje ok.

    Kontrolka po włączeniu silnika przewaznie sie właczała ale czasami,
    sporadycznie nie. Tak jakby EGR sie zawieszal ale czasami działał ok.

    Po przejechaniu kolejnych 800km kontrolka przestała się właczać i juz przez
    nastepne 700km sie nie właczyła.

    Pytania ktore sie nasuwaja:
    - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"
    - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR
    - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym paliwie
    EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.

    I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po tankowaniu
    w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?

  • 2. Data: 2015-08-12 19:17:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA4F4B81EB103Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.
    >
    > Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat

    Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w obwodzie
    cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza w dolocie się
    nie zgadzała?

> [...]
    > nastepne 700km sie nie właczyła.
    >

    > Pytania ktore sie nasuwaja:
    > - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"

    Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120 km na
    inne paliwo.

    > - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR

    Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby spaliny tak
    znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.

    > - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym paliwie
    > EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.

    Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności w
    dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a winnym
    okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-08-12 22:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w
    > obwodzie cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza
    > w dolocie się nie zgadzała?

    A tego to ja niestety nie wiem.
    W poniedziałek odczytam dokładnie kody błedów to napisze.

    > Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120
    > km na inne paliwo.

    Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
    Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym oknem
    gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
    Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.

    > Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby
    > spaliny tak znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.

    No własnie tez mi się to wydawało dziwne, aczkolwiek dwoch znajomych tez
    opisywało problemy z EGR ktore znikneły jak zaczeli lac lepsze paliwo (z
    grupy premium)
    Ja nalałem "normalnego" diesla.

    > Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
    > w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
    > winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.

    Tak, tak, czytałem ten watek z wypiekami.
    Tyle ze u mnie nie ma problemów z wypalaniem DPF. Chociaz moze i jest bo ta
    czynnosc jest dla mnie niezauwazalna, wiec nawet nie wiem czy przypadkiem
    nie kupiłem auta z wycietym DPF.
    Nie mam pojecia czy i kiedy on sie wypala.

  • 4. Data: 2015-08-12 23:43:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2015 19:15:39 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
    > Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby spaliny tak
    > znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.

    Powiedz to tysiącom użytkowników pasków/octavii/golfów tdi ;)

    http://tinyurl.com/pst2n6w

    L.

  • 5. Data: 2015-08-12 23:59:08
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Budzik" wydumał(a) w wiadomości ID
    [...]

    > I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po tankowaniu
    > w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?

    Wymieniałem wtryski po paliwie z Auchan w Swadzimiu (Delphi/CRDI). Złakomiłem się
    ceną, podobnie jak w Tesco przy Serbskiej. Zmieniłem stacje na Statoil/Lukoil.
    Sporadycznie tankuję na Orlenie czy BP (to samo) ale tylko wtedy, jeśli akurat
    brakuje paliwa, żeby dojechać do w/w. Zobacz sobie KOLOR paliwa. Im bardziej żółte
    tym więcej komponentów "rzepakowych" :)

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 6. Data: 2015-08-13 01:39:36
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "LordBluzg(R)" wydumał(a) w wiadomości ID news:mqgfkh$91i$1@mx1.internetia.pl
> [...]
    > brakuje paliwa, żeby dojechać do w/w. Zobacz sobie KOLOR paliwa. Im bardziej żółte

    http://www.tvr24.pl/wiadomosc-Sam_zrob_sobie_paliwo_
    za_60_gr_litr-1675.html :)

  • 7. Data: 2015-08-13 07:32:25
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po tankowaniu
    > w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?

    Mialem tez przygody po tankowaniu w Auchan ale w ZG. Musialem wylewac
    paliwo z baku - jakas breja powstala.
    Na szczescie auto to byla prosta benzynowka i po zatankowaniu nowego sie
    naprawila.

    Dla swojego spokoju zapomnij o tankowaniu na marketowych stacjach.
    Znajomi tez plakali po zatankowaniu w Intermarche ... - diesel

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2015-08-13 08:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LordBluzg(R) s...@o...com ...

> [...]
    > samo) ale tylko wtedy, jeśli akurat brakuje paliwa, żeby dojechać do
    > w/w. Zobacz sobie KOLOR paliwa. Im bardziej żółte tym więcej

    Ale po jednorazowym tankowaniu?
    I mówimy o okresie o ktory pytałem czy o jakiejś starej sprawie?

    Pytam, bo tankuje od zawsze na auchan i nigdy nie miałem takich problemów,
    od marca auto przejechało 30.000 i dotychczas tez zero problemów.
    Dodatkowo znam auto (rocznik 2006) ktore powoli dobija milion km, tez na
    tym paliwie i tez zero problemów.
    Wiec nie wiem, czy to paliwo powolutku psuje czy tez to był jakis
    jednorazowy wybryk czy moze po prostu zbieg okolicznosci.

  • 8. Data: 2015-08-13 08:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LordBluzg(R) s...@o...com ...

    > http://www.tvr24.pl/wiadomosc-Sam_zrob_sobie_paliwo_
    za_60_gr_litr-1675.
    > html :)

    hihihihi

  • 10. Data: 2015-08-13 08:30:24
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-08-13 o 07:32, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Dla swojego spokoju zapomnij o tankowaniu na marketowych stacjach.
    > Znajomi tez plakali po zatankowaniu w Intermarche ... - diesel

    Ja też wyleczyłem się z tankowania auta na marketowych stacjach. Po tym
    jak Pug 2,0HDI po zatankowaniu na Carrefour zaczął spalać nagle 1l/100km
    paliwa więcej niż normalnie. Sytuacja powtórzyła się dwukrotnie. DO tego
    silnik chodził inaczej niż zwykle.
    Po zmianie stacji na Statoil/1-2-3/BP/Lukoil auto wróciło do swoich norm
    w spalaniu i pracy...