-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feed.xsnews.nl!fbe001.ams.xsnews.nl!ecngs!
feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!news
feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!n
ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<55cb7f2f$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Date: Thu, 13 Aug 2015 11:08:16 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150812-3, 12.08.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 109
Message-ID: <55cc5df0$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1439456752 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8367 89.72.242.154:4053
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5409
X-Received-Body-CRC: 3081151989
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567137
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA4F4DED6986A1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
..
> Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
>
>>> Dziwna historia mi się zdarzyła.
>>> Pacjent to Ducato 2012 2.0 115KM
>>> Kilka tygodni temu po zatankowaniu i przejechaniu około 120km silnik
>>> samochodu zaczał troche inaczej pracowań.
>>> Przyspieszenie ok, spalanie ok, ale dzwiek troche inny, taki bardziej
>>> stukowy, terkoczący. Nadal równo, ale jednak inaczej niz zazwyczaj.
>>>
>>> Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
>>> obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko
>>> czy pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to
>>> umówiłem się
>>> na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej
>>> jezdzic.
>>>
>>> No to jezdziłem, przejechałem jakies 600km, zatankowałem ponownie i
>>> po odjechaniu ze stacji objaw zniknał...
>>> Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.
>>>
>>> Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat
>>> "skontroluj silnik".
>>>
>>> Podłaczenie do komputera i wynik - EGR.
>>
>> Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w
>> obwodzie cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza
>> w dolocie się nie zgadzała?
>>
> A tego to ja niestety nie wiem.
> W poniedziałek odczytam dokładnie kody błedów to napisze.
OK.
>>>
>>> Ale poniewaz poza kontrolka nic sie nie dzieje - jezdze dalej. Nie ma
>>> spadku mocy, zwiekszonego spalania, silnik tez pracuje ok.
>>>
>>> Kontrolka po włączeniu silnika przewaznie sie właczała ale czasami,
>>> sporadycznie nie. Tak jakby EGR sie zawieszal ale czasami działał ok.
>>>
>>> Po przejechaniu kolejnych 800km kontrolka przestała się właczać i juz
>>> przez
>>> nastepne 700km sie nie właczyła.
>>>
>>>
>>> Pytania ktore sie nasuwaja:
>>> - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"
>>
>> Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120
>> km na inne paliwo.
>>
> Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
> Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym oknem
> gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
> Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.
>
Czy jechaes przy tej samej barierce, gdy stwierdziłeś ustanie niepokojących
dźwięków.
>>> - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR
>>
>> Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby
>> spaliny tak znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.
>>
> No własnie tez mi się to wydawało dziwne, aczkolwiek dwoch znajomych tez
> opisywało problemy z EGR ktore znikneły jak zaczeli lac lepsze paliwo (z
> grupy premium)
> Ja nalałem "normalnego" diesla.
>
Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, że paliwa premium różnią się
głównie ceną. Chyba, że ktoś na stacji kradnie paliwo normalne i braki
uzupełnia świństwem. Wtedy rzeczywiście premium może być lepsze, w
znaczeniu - trzymające normę.
>>> - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym
>>> paliwie EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.
>>
>> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
>> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
>> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
>
> Tak, tak, czytałem ten watek z wypiekami.
> Tyle ze u mnie nie ma problemów z wypalaniem DPF. Chociaz moze i jest bo
> ta
> czynnosc jest dla mnie niezauwazalna, wiec nawet nie wiem czy przypadkiem
> nie kupiłem auta z wycietym DPF.
> Nie mam pojecia czy i kiedy on sie wypala.
Nie chodziło mi o sam DPF, ale o błąd EGR. Zawór był sprawny, a powodem
błędu była zapchana rurka. Zwracam uwagę, że błąd EGR nie oznacza
automatycznie uszkodzenia tego zaworu, ale że problem leży w czymś, mniej
lub bardziej, z nim związanym.
>>>
>>> I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po
>>> tankowaniu w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?
>>>
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.15 11:12 yabba
- 13.08.15 21:58 re
- 13.08.15 22:07 re
- 13.08.15 22:31 yabba
- 14.08.15 08:24 twistedme
- 14.08.15 09:00 Budzik
- 14.08.15 09:00 Budzik
- 14.08.15 09:00 Budzik
- 14.08.15 09:00 Budzik
- 14.08.15 12:58 Adam
- 14.08.15 17:25 yabba
- 16.08.15 04:27 re
- 16.08.15 04:29 re
- 16.08.15 04:33 re
- 16.08.15 19:42 twistedme
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe