  • 20. Data: 2015-08-14 09:00:46
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeź

    Ze błedy zgłasza to jasne.
    Ale dlaczego nie mogłby jednoczesnie lepiej jezdzic?
    PRzeciez EGR to nie jest cos co pomaga silnikowi, to wrecz przeszkadza a
    cały myk polega na tym, zeby przeszkadzał jak najmniej zauwazalnie.

  • 22. Data: 2015-08-14 09:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > Serio? "panie, rozbierz pan silnik, bo coś mi się wydaje, ze inaczej
    > chodzi".

    Nie wydaje, wiem :)

    > Dobrze, ze przynajmniej masz swiadomość swojego przewrażliwienia i
    > dajesz zarobić mechanikom :)

    A co!

  • 23. Data: 2015-08-14 09:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Dowcipniś.
    > Bez kółka nie pojadę. Z odłączonym EGR jeździłem i różnicy nie
    > zauważyłem.

    Jakbym słyszałem takie jednego debila, ze AIRBAG jest w samochodzie tak
    samo potrzebny jak siedzenie kierowcy.
    NA moja uwage ze bez airbag pojedziesz, a bez siedzenia ciezko, niewygodnie
    i niebezpiecznie zareagował tylko głupim rozdziawieniem paszczy :)

  • 24. Data: 2015-08-14 12:58:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-13 o 11:08, yabba pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:XnsA4F4DED6986A1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, że paliwa premium różnią
    > się głównie ceną. Chyba, że ktoś na stacji kradnie paliwo normalne i
    > braki uzupełnia świństwem. Wtedy rzeczywiście premium może być lepsze, w
    > znaczeniu - trzymające normę.

    Gdzieniegdzie piszą (różne AutoŚwiaty czy Motory), iż w mało
    uczęszczanych stacjach paradoksalnie paliwo premium może być gorsze:
    klient kupuje najtańsze, a premium leży i czeka...

    Ja co kilkanaście tankowań do swoich samochodów leję premium. Korzystam
    z reguły z większych stacji typu Orlen, BP, Shell. Tam paliwo jest
    świeże, natomiast poznańskie badania stwierdzają, iż jest czystsze i
    generalnie "lepsze" jakościowo. Zauważyłem inną, cichszą "melodię"
    silnika i to zarówno w silniku M47R (od BMW dla Land Rover, Common
    Rail), jak i np. w 4M40 (Mitsubishi, z komorą wstępną i mechaniczną
    pompą wtryskową).

    Ale oprócz tego leję jeszcze mixol, i do Mitsu, i do Peugeota 206 z 1,4hdi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2015-08-14 17:25:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA4F657C56E96Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Nie, zupełnie w innym miejscu.
    > Ale musisz mi uwierzyc na słowo ze dzwiek sie zmienił dość mocno i ze po
    > tankowaniu ustał.

    To w takim razie może być wina paliwa. Ktoś ukradł paliwo, a dolał
    rozpuszczalnika, oleju jadalnego czy innej mieszalnej tańszej substancji.
    Chociaż jak ja trafiałem na paliwo, które zmieniało pracę silnika, to zawsze
    było to
    połączone ze zmianą osiągów. Woda w paliwie powodowała przerwy w pracy
    silnika. :)
    Kiedyś zatankowałem benzynę pomieszaną chyba z rozpuszczalnikiem nitro.
    Miałem wrażenie, że przybyło z 20% więcej mocy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2015-08-16 04:27:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "twistedme"

    > Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    > było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
    > ---
    > Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeździ.

    A co ma błąd na desce do jazdy?
    ---
    Wszystko :-)

    Z powodu zapchanego/zaślepionego egr nie wejdzie w tryb serwisowy, a
    zamiast spalinami oddycha tylko powietrzem.
    ---
    Zapchany zawór blokuje się np na otwarciu i silnik oddycha spalinami
    właśnie. Musiałby być zaślepiony a wtedy może na testach różnych zgłosić
    błąd i wejdzie jednak w tryb serwisowy.

  • 27. Data: 2015-08-16 04:29:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]

    PRzeciez EGR to nie jest cos co pomaga silnikowi, to wrecz przeszkadza a
    cały myk polega na tym, zeby przeszkadzał jak najmniej zauwazalnie.
    No i właśnie zapchany nie umie nie przeszkadzać

  • 28. Data: 2015-08-16 04:33:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]

    NA moja uwage ze bez airbag pojedziesz, a bez siedzenia ciezko, niewygodnie
    i niebezpiecznie zareagował tylko głupim rozdziawieniem paszczy :)
    Airbag też Wam przeszkadza w jeździe ?

  • 29. Data: 2015-08-16 19:42:41
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 04:27, re pisze:

> [...]
    > Zapchany zawór blokuje się np na otwarciu i silnik oddycha spalinami
    > właśnie. Musiałby być zaślepiony a wtedy może na testach różnych zgłosić

    Nie wiem jak Tobie to wyszło... Zapchany, to zapchany, a nie zablokowany
    otwarty.

  • 30. Data: 2015-08-17 00:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > No i właśnie zapchany nie umie nie przeszkadzać

    Mogłbys jasniej wytlumaczyc?