eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
  • Data: 2015-08-12 19:17:49
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA4F4B81EB103Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Dziwna historia mi się zdarzyła.
    > Pacjent to Ducato 2012 2.0 115KM
    > Kilka tygodni temu po zatankowaniu i przejechaniu około 120km silnik
    > samochodu zaczał troche inaczej pracowań.
    > Przyspieszenie ok, spalanie ok, ale dzwiek troche inny, taki bardziej
    > stukowy, terkoczący. Nadal równo, ale jednak inaczej niz zazwyczaj.
    >
    > Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
    > obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko czy
    > pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to umówiłem
    > się
    > na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej
    > jezdzic.
    >
    > No to jezdziłem, przejechałem jakies 600km, zatankowałem ponownie i po
    > odjechaniu ze stacji objaw zniknał...
    > Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.
    >
    > Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat
    > "skontroluj silnik".
    >
    > Podłaczenie do komputera i wynik - EGR.

    Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w obwodzie
    cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza w dolocie się
    nie zgadzała?

    >
    > Ale poniewaz poza kontrolka nic sie nie dzieje - jezdze dalej. Nie ma
    > spadku mocy, zwiekszonego spalania, silnik tez pracuje ok.
    >
    > Kontrolka po włączeniu silnika przewaznie sie właczała ale czasami,
    > sporadycznie nie. Tak jakby EGR sie zawieszal ale czasami działał ok.
    >
    > Po przejechaniu kolejnych 800km kontrolka przestała się właczać i juz
    > przez
    > nastepne 700km sie nie właczyła.
    >
    >
    > Pytania ktore sie nasuwaja:
    > - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"

    Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120 km na
    inne paliwo.

    > - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR

    Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby spaliny tak
    znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.

    > - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym paliwie
    > EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.

    Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności w
    dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a winnym
    okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.

    >
    >
    > I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po tankowaniu
    > w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?
    >



    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: