    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dzień bez ICE
    Date: Thu, 18 Jul 2024 11:07:31 +0200

    On Thu, 18 Jul 2024 10:50:01 +0200, io wrote:

    > Na co? Ciało człowieka ma około 40 stopni.

    36-37

    Fakt, ze w zamkniętym samochodzie na słoneczku, to temperatura może
    podskoczyc do 80C. I wtedy otwarte okna duzo dają. Ale nie tyle,
    co klima :-)

    Kolejna sprawa to chlodzenie przez parowanie, czemu sprzyja przepływ
    powietrza. I tu kabriolet wygrywa.

    Ale jak masz klimę, to organizm nie musi się tak chłodzic.

    Szyby jest sens:
    -uchylic na parkingu - bedzie przepływ powietrza, to będzie we wnetrzu
    chlodniej. Ale uwaga na deszcze.

    -otworzyc na początku jazdy, żeby wychłodzic szybko wnętrze do tych
    +30.

    > Zamknięty samochód nagrzewa się od słońca np do 60 stopni. Jak się
    > otworzy dach to się od razu ma te 30 stopni i normalną wymianę
    > powietrza.

    Ale tak w kabriolecie czy szyberdach?
    Mały szyberdach tak szybko wnętrza nie wychłodzi.

    A potem trzeba zamknąc, i właczyc klimę, bo 30 to nadal za dużo :-)

    > 20 stopni to trzeba jak wymiany powietrza nie ma. I też nie
    > 20 tylko raczej na więcej się ustawia klimatyzację latem. I jak się ma
    > duże szyby w pojeździe o małej kubaturze to też momentalnie dochodzi się
    > do temperatury zewnętrznej, dajmy na to 30 stopni.

    No chyba, ze klima wydajna.

    > Jaki by miało sens
    > chłodzenie się do 20 stopni by za chwilę i tak wpadać w 30? Twizy to
    > samochód do jazd lokalnych, prawda?

    Zasieg 70km. A przedkość niewielka, to godzinę-dwie :-)

    > Jak nie masz otwieranego dachu to musisz klimy używać. Bywa jeszcze
    > kwestia hałasu. 200/h da się jechać z otwartym dachem, ale szum jest
    > duży, szum a nie wiatr w oczy. Jaki może być szum w pojeździe do jazd
    > lokalnych któremu w porywach zdarzy się 90/h?

    Otwarte szyby halasują i przy 100km/h, a nawet mniej.

    J.