  • 11. Data: 2012-05-24 15:06:13
    Temat: Re: Dyski tanieją -- 349 złotych za 1 TB 2.5 cala USB3
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "R.e.m.e.K" 1wswpu3hkndfk$....@h...heaven

    > Wlasnie! A Eneuel wciska ich 1000.

    Skąd taki wniosek? Ani ja tych dysków nie sprzedają, ani ich
    nie produkuję, ani nie jestem żadnym filmowcem. Zacytowałem
    coś, nie zaś napisałem to jako autor. A cytowanie zaznaczyłem
    tak zwanym wcięciem.

    Ja mierzę pojemność dysków bajtami (gigabajtami na przykład) nie liczbą filmów czy
    zdjęć.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-05-24 15:23:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" jpkp62$j81$...@i...gazeta.pl

    > Czyli można reklamować potem na niezgodność z umową :)

    http://www.afterdawn.com/software/cd_dvd/dvd_ripping
    /ratdvd.cfm

    Słyszałeś o szczurzej technologii? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2012-05-24 18:49:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-05-24 15:06, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Skąd taki wniosek? Ani ja tych dysków nie sprzedają, ani ich
    > nie produkuję, ani nie jestem żadnym filmowcem. Zacytowałem
    > coś, nie zaś napisałem to jako autor. A cytowanie zaznaczyłem
    > tak zwanym wcięciem.

    O cudzysłowie nie słyszałeś ?

    > Ja mierzę pojemność dysków bajtami (gigabajtami na przykład) nie liczbą
    > filmów czy zdjęć.

    A kto cię tam wie, skoro cytaty zaznaczasz "wcięciem" to powierzchnie
    dysków możesz w furlongach na tydzień mierzyć.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-05-24 20:13:51
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.05.2012 15:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > nie produkuję, ani nie jestem żadnym filmowcem. Zacytowałem
    > coś, nie zaś napisałem to jako autor. A cytowanie zaznaczyłem

    Wcięcia tam żadnego nie ma.

    p. m.

  • 15. Data: 2012-05-25 02:29:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" jploqr$d2o$...@n...news.atman.pl

    > O cudzysłowie nie słyszałeś ?

    zdjęć.

    > A kto cię tam wie, skoro cytaty zaznaczasz "wcięciem" to powierzchnie
    > dysków możesz w furlongach na tydzień mierzyć.

    HDD mają raczej pojemności, nie powierzchnie.

    Nawet Ojcowie Redemptoryści (*) uznali, że jednak mnie nie pokonają
    swoją głupotą, a Ty tymczasem starasz się...

    http://www.polonistyka.fil.ug.edu.pl/?id_cat=289&id_
    art=1069&lang=pl

    Czy cytaty w pracy dyplomowej można oznaczać inaczej niż cudzysłowem lub
    kursywą?

    Czy zawsze trzeba wyróżniać cytaty umieszczone w pracy licencjackiej cudzysłowem
    lub kursywą? Promotor mojej pracy żąda, by przy dłuższych cytatach nie używać
    ani kursywy, ani cudzysłowu.

    To prawda, jedynie krótkie cytaty zaznaczamy w tekście cudzysłowem lub kursywą.
    Cytaty obejmujące więcej niż jedno zdanie należy oddzielić od tekstu głównego,
    zostawiając tzw. światło (czyli pusty wers) nad i pod przytaczanym fragmentem
    cudzej publikacji. Stosując tę metodę, musimy jeszcze zdecydować się na jeden
    z dodatkowych sposobów graficznego wyodrębniania cytatu.

    Pierwszy z nich, stosowany powszechniej, polega na zapisaniu cytowanego tekstu
    czcionką mniejszą od czcionki tekstu głównego (czyli np. dziesięciopunktową, gdy
    tekst główny pisany jest dwunastką).

    Można także wybrać inne rozwiązanie: zapisać tą samą czcionką przytaczany tekst
    --> oraz tekst główny, a tekst cytowany wciąć, używając tabulatora (wcięcie to musi
    być większe od wcięć akapitowych tekstu głównego). Metoda ta jednak ma jeden
    mankament: w cytowanym tekście nie wyróżnia się wcięć akapitów, więc
    przytaczając
    jego obszerniejsze partie, należy zaznaczać końce poszczególnych fragmentów
    poprzez
    krótsze od standardowych wiersze końcowe.

    Obie te metody pozwalają uniknąć zapisu przytaczanego tekstu w cudzysłowie lub
    kursywą, a graficzne wyróżnienie cytatu nie tylko wzmacnia przejrzystość zapisu,
    ale również umożliwia zachowanie znaków przyjętych w cytowanym tekście.
    Tymczasem
    umieszczając tekst w cudzysłowie, musimy pamiętać o zmianie występujących w nim
    znaków cytatu na cudzysłów drugiego stopnia (francuski < > lub niemiecki > <).
    Podobnie zapis kursywą może budzić wątpliwości (np. kiedy w cytowanym tekście
    pojawia się tytuł wyróżniony kursywą, a my zmuszeni jesteśmy zapisać go pismem
    prostym).

    Informacje na ten temat można znaleźć w opracowaniu: E. Wolańska, A. Wolański,
    Poradnik redaktora, [w:] Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa 2006.

    Katarzyna Panfil

    Ostatnio modyfikowane: 19.08.2009

    Wiesz, co to tabulator? :)

    -=-

    Orłem nie jestem, ale następnym razem poproś o pomoc kogoś, kto zna język polski.

    http://www.maius.umk.pl/ang/pdf/stylelic.pdf

    Dla tekstu wciętego (pierwsze wiersze akapitów, cytaty blokowe, noty
    bibliograficzne) lewy
    margines jest większy o dodatkowe 1,25 cm. Tekst powinien być wyjustowany; nie
    należy
    stosować funkcji dzielenia wyrazów.

    Masz jeszcze jakieś wątpliwości? :)

    Wcięcie to jedna z najpopularniejszych metod zaznaczania cytowania.
    Cudzysłów jest dobry do tego, aby zacytować kilka słów -- Ojciec
    powiedział: ,,dukają, czerwienią się, jąkają...''. Do dłuższych
    cytatów nie są dobre. Podobnie z kursywą (której tu nijak nie
    można uzyskać) którą można podać na przykład tytuł dzieła.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Redemptoryści (*) nie byli mocni w pisaniu, ale byli bezczelni.
    Z czasem pogodzili się z tym, co powiedział o nich ich Ojciec
    Przełożony, a powiedział, iż bąkają coś, czerwienią się, dukają, nie potrafią
    wypowiedzieć całego poprawnego zdania, nie mówiąc już o zdaniu złożonym...

  • 16. Data: 2012-05-25 08:20:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-05-25 02:29, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > HDD mają raczej pojemności, nie powierzchnie.

    Uważasz że furlong na tydzień to miara powierzchni ?

    > Nawet Ojcowie Redemptoryści (*) uznali, że jednak mnie nie pokonają
    > swoją głupotą, a Ty tymczasem starasz się...

    Staram się wykazać twoją, no ale skoro wolisz udawać że to tylko
    deszcz pada to twój wybór.

> [...]
    > Wolański,
    > Poradnik redaktora, [w:] Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko,

    Wiem, przeczytaj to co wkleiłeś ale dla odmiany ze zrozumieniem.

> [...]
    > cytatów nie są dobre. Podobnie z kursywą (której tu nijak nie
    > można uzyskać) którą można podać na przykład tytuł dzieła.

    A teraz wyjaśnij tym którzy to przeczytają dlaczego domagasz się
    prawa stosowania odmiennych zasad cytowania skoro cytowałeś
    kilka słów i powinieneś oznaczyć je cudzysłowiem ?

    Przyjmij też do wiadomości że tekst na który się powołujesz
    dotyczy tekstu drukowanego który u każdego czytającego będzie
    wyglądał tak samo, w przypadku tekstu publikowanego na grupach
    mając świadomość że znaczna część czytających dla wygody
    ujrzy go w używanej przez siebie czcionce i formatowaniu należało
    by użyć najprostszego i najpewniejszego sposoby zaznaczania
    że to cytat czyli znaku cudzysłów.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-05-25 10:06:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" jpn8cb$s4v$...@n...news.atman.pl

    > A teraz wyjaśnij tym którzy to przeczytają dlaczego domagasz się
    > prawa stosowania odmiennych zasad cytowania skoro cytowałeś
    > kilka słów i powinieneś oznaczyć je cudzysłowiem ?

    Dlatego pierdoło, że cytowałem tak zwany blok wypowiedzi?

    Z debilem takim jak ty nie można rzeczowo rozmawiać.
    Jesteś analfabetą. Analfabetą szukającym poparcia wśród
    debili równych tobie -- przydałby się językoznawca czy
    typograf na miarę Kaweckiego czy Kopani.

    Pierdolisz po prostu bez sensu, choć masz dowód swojej głupoty.

    ,,Furlongamia na tydzień'' mierzył profesor Rydzyka -- równał
    ciężar samolotu ciśnieniem zamiast parciem.

    Tak zwany PLONK debilu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-05-25 10:09:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m" 4fbf230b$0$1216$6...@n...neostrada.pl

    > Wcięcia tam żadnego nie ma.

    Jest, ale małe -- aby nie złamał się link.
    Jest wcięcie na jedną spację.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2012-05-25 13:57:02
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 25.05.2012 10:06, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > ,,Furlongamia na tydzień'' mierzył profesor Rydzyka -- równał
    > ciężar samolotu ciśnieniem zamiast parciem.

    od wiekow na listach dyskysyjnych oznaczanie cytatow jest ustandaryzowane.
    Oznaczanie cytatu pojedyncza spacja rozbawilo mnie bardzo... :D
    "Trzeba miec fantazje" zeby cos takiego zastosowac na newsach.
    Marx

  • 20. Data: 2012-05-25 15:02:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marx" e...@w...kopernik.gliwice.pl

    > od wiekow na listach dyskysyjnych oznaczanie cytatow jest ustandaryzowane.

    Pierdoło -- cały internet ma mniej niż pół wieku.
    Jak zatem grupy dyskusyjne mogą liczyć sobie ileś wieków?

    I aby było jasne -- nie są to listy dyskusyjne,
    jak pierdoło piszesz, ale grupy dyskusyjne.
    Listy dyskusyjne to coś innego.

    > Oznaczanie cytatu pojedyncza spacja rozbawilo mnie bardzo... :D
    > "Trzeba miec fantazje" zeby cos takiego zastosowac na newsach.

    Trzeba mieć tupet Kopani, aby dyskutować o czymś, na czym
    się nie zna. (Kopania zabiera glos na temat wiary -- będąc
    równie mocny w tym temacie co ty w usenecie czy typografii,
    czy polszczyźnie)

    Gdyby ktoś zajrzał na stronę, do której padałem link,
    wiedziałby, że zacytowałem treść z tej strony.

    Ale i bez tego zaglądania łatwo domyślić się, że cytuję,
    jako że nie bez powodu stawiam wiadomą spację. Owszem,
    powinno to być wcięcie zdecydowanie większe, ale mam
    zwyczaj ograniczania tegoż wcięcia wtedy, gdy muszę
    zapisać także link/adres, który nierzadko jest długi.

    -=-

    Od wieków co najwyżej można jakoś cytować ogólnie, nie zaś
    na internetowych grupach dyskusyjnych, które pojawiły się
    na świecie stosunkowo niedawno.

    -=-

    Nie umiesz czytać, skoro spierasz się ze mną.
    Gdybyś umiał -- przeczytałbyś to, co zacytowałem.
    A gdybyś przeczytał -- wiedziałbyś, że to cytaty.

    Wiedziałbyś także, iż wcięcie jest typowym sposobem zaznaczania cytatów.

    -=-

    Ja pisałem nawet wtedy, gdy miałem prawą ręką w gipsie i czytałem
    także wtedy, gdy prawie nic nie widziałem. Aby było jasne -- nie
    piszę tego po to, aby się nade mną użalano z powodu mego złego
    wzroku. Wzrok mam istotnie słaby (od urodzenia) ale za to umysł
    mam sprawny, czego o tobie raczej nie można powiedzieć.

    -=-

    Naucz się podstaw pisowni polskiej, naucz się rozmawiania, naucz
    się odróżniania 'list dyskusyjnych' od 'grup dyskusyjnych', naucz
    się czegokolwiek. Twój podopieczny powinien chyba także nauczyć
    się tego, że miarą dysku typu HDD nie jest jego powierzchnia, ale
    pojemność wyrażona w bajtach, megabajtach, gigabajtach itp.

    -=-

    Post inicjujący ten watek miał na celu pokazanie, iż ceny
    dysków spadają, nie zaś rozczulanie się nad analfabetami.
    Wróć do podstawówki, gdzie uczą poprawnego pisania
    i liczenia, bo jednak kilkadziesiąt lat to nie są
    całe wieki. Najwyraźniej kształcono cię jak Edwarda
    Gierka czy Annę Walentynowicz, bądź mego kuzyna z Ełku,
    który także nie ukończył podstawówki...

    Być może to za sprawą tego właśnie przygłupa (nosi
    nazwisko takie jak moje) jestem atakowany przez
    ludzi takich jak ty czy twój podopieczny, czyli
    przez ludzi z marginesu społecznego.

    PLONK warning .

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'