    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne
    Date: Thu, 6 Dec 2012 12:44:51 +0100
    Sender: p...@g...com

    Dnia Thu, 6 Dec 2012 00:50:00 +0100, maX napisał(a):

    > Wobec ceniy 4 dysków 3TB cena "otoczenia" (NAS) maleje znacząco.

    Na razie będę miał jeden dysk. Pozostałych trzech nie mam, podobnie jak nie
    mam samego NAS.

    > Kontrolery USB 3.0 też już mają akceptowalne ceny.

    Kupisz mi na Mikołaja? Na PCI-Express x1 poproszę. :)

    > Nic nie stoi na przeszkodzie żeby wszystkie podłączone do NAS kompy
    > komunikowały się z nim za pośrednictwem USB.

    Jak patrzę na
    http://www.synology.com/products/photo.php?product_n
    ame=DS413&lang=plk#p_submenu
    to tak średnio widzę podłączenie komputer-NAS po USB. Raczej mi się wydaje,
    że porty w NAS to jednak są downstream, a nie upstream.

    > Jak wyżej.

    Co jak wyżej? Wszystko po USB 3.0?

    > "Bariera" jest właśnie na 2TB (tak jak swego czasu było nią 128 GB). Dopiero
    > powyżej 2TB może być problem (w szczególności jeśli dysk ma być startowy).

    Czytałeś pierwszy post w tym wątku?

    > Ale niemal napewno mają funkcję hot-plug (bo to miała nawet moja low-endowa
    > płyta AM2 Asrocka kupiona ponad 6 lat temu, która eSATA też nie miała), co w
    > tym konkretnym przypadku oznacza że ich kontrolery SATA są zdolne do
    > podłączenia dysku SATA bezpośrednio pod windowsem, bez wyłączania komputera
    > i bez pośrednictwa biosu (a więc i z pominięciem jego ograniczeń n/t
    > maksymalnej pojemności dysku).
    > I zapewne obsługują też hot-swap (jeśli w macierzy chcemy wymienić dysk bez
    > wyłączania komputera).

    Naprawdę - przeżyję (i osoby korzystające z tego magazynu również)
    wyłączenie komputera na 10 minut.

    > Kontroler kontrolerowi nierówny. Wszystko zależy od jego biosu.

    Jeżu kolczasty - jak Ci się wydaje - dlaczego zadaję te pytania na grupie?

    [ Jeśli uważasz, że wszyscy są przeciwko tobie, to jest to zdrowy ]
    [ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie. ]
    [ (znalezione w necie) ]