  • Data: 2011-01-22 15:51:47
    Temat: Re: Dysk 3,5" do laptopa przez eSATA
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2011 16:12:10 +0100
    doszła do mnie wiadomość <4d3af3ce$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    od Osadnik <o...@w...pl> :
    >Sprawa może wydawać się trywialna jednak mnie to zastanawia.
    >Laptopy na ogól mają wyjście eSATa - wszystko ok, tylko jak podłączyć?
    >Kabelek mam, żadne kłopot ale jak zasilacz taki dysk? Kupić dedykowany
    >zasilacz?

    Jeśli to dysk 2.5, to możesz kupić kieszeń eSata/USB, zasilać przez
    USB a sygnał puszczać przez eSata. W przypadku dysku 3.5 można zakupić
    odpowiednie kieszenie/stacje dokujące(ja np mam ME601J)

> [...]
    >Załóżmy że obecnie nie podłączam zasilania dedykowanego, zasilacza-
    >samoróbki tylko poprzez zwykły zasilacz ATX.
    >
    >Kiedyś robiłem coś takiego w przypadku zwykłego peceta, profilaktycznie
    >przewodem łączyłem masy - mimo ze potencjał był niemal zerowy miedzy
    >masami. A jak w przypadku Laptopa? W gniazdu nie ma uziemienia, a sam
    >laptop ma w końcu zasilanie dwużyłowe...
    >Wiec co się stanie jeśli podłączę ATX dysk 3,5 i SATA? Na chłopski rozum
    >nie powinno się nic stać. na Mniej chłopski może zajsc jakies
    >przpłynięcie ładunków poprzez mase w kablu SATA związane z zasilaczem ATX.

    Ja bym nie kombinował, kieszenie czy stacje dokujące są stosunkowo
    tanie.

    --
    Tomasz Jasiński
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko