  • 1. Data: 2011-01-22 15:12:10
    Temat: Dysk 3,5" do laptopa przez eSATA
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Sprawa może wydawać się trywialna jednak mnie to zastanawia.
    Laptopy na ogól mają wyjście eSATa - wszystko ok, tylko jak podłączyć?
    Kabelek mam, żadne kłopot ale jak zasilacz taki dysk? Kupić dedykowany
    zasilacz?
    Niby najlepsze rozwiązanie ale wcale nie tanie więc możne.. zrobić
    własny? mam zasilacz 12V, 1A już więc dało by rade ale sam układ jakoś
    nie nastraja do tego by to działało...
    Załóżmy że obecnie nie podłączam zasilania dedykowanego, zasilacza-
    samoróbki tylko poprzez zwykły zasilacz ATX.

    Kiedyś robiłem coś takiego w przypadku zwykłego peceta, profilaktycznie
    przewodem łączyłem masy - mimo ze potencjał był niemal zerowy miedzy
    masami. A jak w przypadku Laptopa? W gniazdu nie ma uziemienia, a sam
    laptop ma w końcu zasilanie dwużyłowe...
    Wiec co się stanie jeśli podłączę ATX dysk 3,5 i SATA? Na chłopski rozum
    nie powinno się nic stać. na Mniej chłopski może zajsc jakies
    przpłynięcie ładunków poprzez mase w kablu SATA związane z zasilaczem ATX.

  • 2. Data: 2011-01-22 15:14:24
    Temat: Re: Dysk 3,5" do laptopa przez eSATA
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-01-22 16:12, Osadnik pisze:
> [...]
    > nie powinno się nic stać. na Mniej chłopski może zajsc jakies
    > przpłynięcie ładunków poprzez mase w kablu SATA związane z zasilaczem ATX.

    eSATA gupeloku definiuje sposob zasilania, tym samymk przez ten kabelek
    eSATA masz tez prad.

  • 3. Data: 2011-01-22 15:44:26
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-22 16:14, Rysio pisze:

    > eSATA gupeloku definiuje sposob zasilania, tym samymk przez ten kabelek
    > eSATA masz tez prad.

    gupeloku, zastanów się zanim znowu głupka z siebie zrobisz (power esata)

  • 4. Data: 2011-01-22 15:44:37
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2011 16:14:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ihes8a$ahs$1@news.onet.pl>
    od Rysio <o...@p...pl> :

    >eSATA gupeloku definiuje sposob zasilania, tym samymk przez ten kabelek
    >eSATA masz tez prad.

    Rysiu, dawaj linki.

  • 5. Data: 2011-01-22 15:51:47
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2011 16:12:10 +0100
    doszła do mnie wiadomość <4d3af3ce$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    od Osadnik <o...@w...pl> :
> [...]
    >Laptopy na ogól mają wyjście eSATa - wszystko ok, tylko jak podłączyć?
    >Kabelek mam, żadne kłopot ale jak zasilacz taki dysk? Kupić dedykowany

    Jeśli to dysk 2.5, to możesz kupić kieszeń eSata/USB, zasilać przez
    USB a sygnał puszczać przez eSata. W przypadku dysku 3.5 można zakupić
    odpowiednie kieszenie/stacje dokujące(ja np mam ME601J)

> [...]
    >nie powinno się nic stać. na Mniej chłopski może zajsc jakies
    >przpłynięcie ładunków poprzez mase w kablu SATA związane z zasilaczem ATX.

    Ja bym nie kombinował, kieszenie czy stacje dokujące są stosunkowo
    tanie.

    --
    Tomasz Jasiński
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

  • 6. Data: 2011-01-22 15:56:11
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2011 16:44:26 +0100
    doszła do mnie wiadomość <iheu0s$lp2$1@inews.gazeta.pl>
    od boxfish <c...@g...pl> :

    >gupeloku, zastanów się zanim znowu głupka z siebie zrobisz (power esata)

    Są już na Allegro kable do złącz Power over ESATA(chyba coś koło 60 zł
    za sztukę).

  • 7. Data: 2011-01-22 17:16:54
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-01-22 16:51, Tomasz Jasiński pisze:
> [...]
    > USB a sygnał puszczać przez eSata. W przypadku dysku 3.5 można zakupić
    > odpowiednie kieszenie/stacje dokujące(ja np mam ME601J)

    Co powoduje że inwestycja robi się miernie opłacalna ;) na co mi kieszeń
    do dysku który leży na biurku i się stamtąd nie rusza ;)

    > Ja bym nie kombinował, kieszenie czy stacje dokujące są stosunkowo
    > tanie.

    90% kieszeni ma zafajdane USB
    80% kieszeni ma toporny, duży ciężki zasilacz

    nie podłączał będę tego jedynego dysku a kilka a może nawet kilkanaście,
    za każdym razem rozkręcać kieszeń? szału bym dostał...

  • 8. Data: 2011-01-22 17:48:59
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2011 18:16:54 +0100
    doszła do mnie wiadomość <4d3b110a$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    od Osadnik <o...@w...pl> :

    >nie podłączał będę tego jedynego dysku a kilka a może nawet kilkanaście,
    >za każdym razem rozkręcać kieszeń? szału bym dostał...

    Najlepszym wyjściem będzie ME-601J, można kupić za około 80 zł.
    --
    Najjaśniejsza światłość wiekuista tylko u nas.
    Gwarantowana łaska - bezpośrednie połączenie z niebem.

  • 9. Data: 2011-01-23 23:50:15
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > nie podłączał będę tego jedynego dysku a kilka a może nawet kilkanaście,
    > za każdym razem rozkręcać kieszeń? szału bym dostał...

    nieraz musze podlaczyc do lapsa dysk 3.5" -
    - czasami ide, czasami sata, ale nie mam kabla esata
    i uzywam tego, znacznie tanszego i "w ogole":
    Adapter SATA, IDE 2,5", 3,5" do USB (AK63)
    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=3234

    30zl a w komplecie ma zasilacz na molexa + przejsciowka sata power
    i dziala :)

  • 10. Data: 2011-01-24 08:00:18
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-24 00:50, Q pisze:

> [...]
    > https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=3234
    >
    > 30zl a w komplecie ma zasilacz na molexa + przejsciowka sata power

    odkrycie ....

    tyle tylko że autor wątku ma złącze e-sata ... więc w najlepszym razie
    po zakupie takiego zestawu (mam taki) przyda mu się zasilacz