  • 21. Data: 2009-10-26 20:54:42
    Temat: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Już niestety pisanie po wieśniacku jest zgodne z zasadmi pisowni :(

    A to łot kiedy???
    To niesprawiedliwe. Mnie w szkole dręczono, żebym pisał zgodnie z
    zasadami pisowni. Z domu wyniosłem, że po sposobie wypowiedzi(także w
    piśmie) poznaje się osobę kulturalną od niekulturalnej(wykształconą od
    niewykształconej). Itp, itd. I zawsze staram się wypowiadać poprawnie i
    pisać zgodnie z zasadami ortografii a tu takie kFiatki?!

    (OK. Mam problemy z partykułą "nie")

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 22. Data: 2009-10-26 23:33:04
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Mon, 26 Oct 2009 20:24:34 +0100, JD wrote:
    [ciach]
    > Jeśli różnica w AF między K7 a K20 jest taka jak między GX-20 a GX-10,
    > to jest to nie wielka różnica. Dobrze sie sprawdza w plenerze,
    > architekturze, portrecie,
    > w dobrym świetle. Ale o ruchliwej reporterce zapomnij i nie musi to być
    > F1 i Kubica, małe dziecko w pokoju ze światłem zastanym pokona GX-20.

    Tutaj porównanie względem K-m:
    http://falklumo.blogspot.com/2009/06/k-7-and-its-pre
    cision-autofocus.html
    Konkluzja jest taka że sporo poprawili ale mogłoby być lepiej. Bardzo
    polecam poczytanie sobie tego bloga, jest na wysokim poziomie i dobrze
    napisany (sporo technicznych danych na temat K-7).

    Sam mam K20D (BTW, z tego co mi wiadomo to jota w jotę to to samo co
    Samsung GX-20) i bardzo sobie chwalę. W połączeniu z Pentaxem 21 mm
    bardzo dobrze się sprawuje, używam też Tamrona Macro 1:1 90 mm.
    Największe plusy, jak dla mnie, to solidny korpus, stabilizacja w
    korpusie, mnóstwo funkcji, ergonomia.

    Pozdrawiam.

    --
    Łukasz.

  • 23. Data: 2009-10-27 00:27:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > A to łot kiedy???

    Też się średnio z tym zgadzam.. od nie tak dawna:
    http://rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&task=
    view&id=273&Itemid=68

    Prawdziwym wieśniactwem pozostaje już tylko wstawianie apostrofów.

    d.

  • 24. Data: 2009-10-27 08:11:25
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hc52ae$ptd$1@news.onet.pl>,
    Paweł W. nabazgrał:

> [...]
    > zasadami pisowni. Z domu wyniosłem, że po sposobie wypowiedzi(także w
    > piśmie) poznaje się osobę kulturalną od niekulturalnej(wykształconą od

    Ale czy to się zmienia? ;)

    --
    22:23.25 <@bulba> myslisz ze pod dysko to ma znaczenie?
    22:23.51 < infecto> bulba: pod dysko to nic nie ma znaczenia

  • 25. Data: 2009-10-27 09:37:56
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 19:25:03 +0100, Mroziu <m...@h...pl> said:

    > Jeżeli zależy Ci na LV to skreśl D90, bo to tam jest nie nadaje się do
    > robienia zdjęć. Ostrzyć potrafi ze 3 sekundy.

    Ostrzenie może bym jeszcze jakoś przeżył, większym minusem w jego
    przypadku jest brak histogramu na żywo. W tej implementacji jest to
    IMHO kwiatek do kożucha, który trochę wygląda na dorzucony w ostatniej
    chwili "bo inni już mają".

    > A jakby Ci jednak, aż tak bardzo nie zależało na LV to bym Ci jako
    > użytkownik polecił :)

    No więc z racji najlepszej w klasie matrycy tak zupełnie go nie
    skreślam. Na razie wniosek mam jeden - w tej klasie nie ma ideału,
    który by spełnił wszystkie wymagania takiego juzera, jak ja. Co bym nie
    wybrał, to będzie kompromis względem czegoś.

    de Fresz

  • 26. Data: 2009-10-27 09:52:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 21:44:46 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Jak dla Ciebie liczy się LV,

    Skoro mogę mieć dobrze rozwiązane, to dlaczego miałbym rezygnować? W
    imię jakichś górnolotnych zasad? Wiem że nie lubisz bo Sony nie daje,
    ciekawi mnie tylko jak uargumentujesz zmienę zdania, gdy w którejś
    następnej a7/8/9xx wreszcie włożą ;-)

    > miło witasz filmy

    Poprzesz cytatem tą brednie, czy może jednak poprosisz kogoś o
    wyjaśnienie co trudniejszych fragmentów tytułowego posta?

    > i właściwie to chcesz kit, to może jednak jakiś kompakt na to przeczekanie?

    Baaaardzo błyskotliwe. Choć zupełnie nieprzemyślane.

    > Mały zawsze się przyda.

    Mam ze 3, dziękuje. Wyjaśnij mi proszę, najlepiej w punktach, po co
    miałbym kupować czwarty?

    > LV w lustrach jest w każdym przypadku kompromisem.

    Bzdura, nie w każdym. Canon, Pentax i zdaje się Olek (który nomen-omen
    był z tym pierwszy) rozwiązali to porządnie. I Nikon od D300 w górę.

    > Ostatecznie najlepiej wychodzi w m4/3 który lustrem nie jest.

    Ma jednak wciąż kilka uciążliwych wad.

    > Po tych cechach czemu się wobec tego upierasz że nie m4/3?

    Pomyśl, jakie przewagi ma lustro nad m43. I nie, odrazu mówię że wogóle
    nie chodzi o papierową GO, którą tak kochasz. Wysokie ISO też nie, bo
    różnica między LMOSami i APS-C jest niewielka. Dużo podpowiedzi masz w
    tytułowym poscie - wysil się trochę - skoncentruj, czytaj wolniej, może
    nawet kilka razy? A włóż minimum wysiłku i okaż tę odrobinę szacunku
    dla pytającego, czytając najpierw o co chodzi.

    > Nawet jak ktoś nie lubi formatu 3:4 to w tym panasie ma do wyboru
    > więcej i to nie kadrowaniem.

    Pudło.

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-10-27 09:59:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 20:24:34 +0100, "JD" <j...@g...com> said:

    > za to koniecznie sprawdź, czy ten AF jest cokolwiek wart (co chwilę
    >
    > Jeśli różnica w AF między K7 a K20 jest taka jak między GX-20 a GX-10,
    > to jest to nie wielka różnica.

    Nie jest. K10 i K20 miały dokładnie ten sam układ SAFOX VIII, wszelkie
    różnice mogły wynikać tylko z jego oprogramowania (ponoć procesor
    obrazu też ma wpływ na działanie AF, ale to niepotwierdzone
    spekulacje). W K7 jest SAFOX VIII+ dodatkowo wspierany przez sensor
    barwy światła.

    de Fresz

  • 28. Data: 2009-10-27 10:08:49
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hc6g9i$i4u$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:
    > W K7 jest SAFOX VIII+ dodatkowo wspierany przez sensor
    > barwy światła.

    Do want!!!11§§1

    Serio, zależność działania AF w zależności od typu światła (nie jego
    siły) jest tym, co bardzo mocno dobija w moim Samsungu.

  • 29. Data: 2009-10-27 10:21:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 21:18:28 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Pomyślałbym, że nie masz interesu jak Rockwell siać populizmu i
    > wypisywać brednie typu "nie kupię D3s bo przycisk info ma po złej
    > stronie", ale Ty jednak wybierasz nie po szklarni, ale po body i tym
    > które gdzie ma guziczek.
    > Sądziłem, że wiesz co gdzie i jak. Za to popełniasz najgorszy błąd -
    > kupujesz patrząc na to który guziczek jest ładniejszy. To prowadzi
    > tylko do frustracji.

    Sadzisz komunały niczym pewien tutejszy wioskowy głupek. Jeśli dla
    Ciebie ergonomia body, które jest podstawowym międzymordziem pomiędzy
    fotografującym, a zdjęciem jest bez znaczenia, to najwidoczniej
    trafiłeś na zupełnie niewłaściwy wątek, aby o tym pisać. Już nie
    wspominając o drobiazgu, że wkładasz mi pod palce rzeczy, których
    nigdzie nie napisałem.

    > System trzeba wybrać kalkulując to jakie szkło teraz, potem i w przyszłości.

    No i dokąd to prowadzi? Każdy system ma mocne i słabe strony w
    szklarni, w każdy znajdziesz perełki nieosiągalne u konkurencji,
    zupełne gnioty oraz obiektywy dokładnie na tym samym poziomie, co gdzie
    indziej. Wybacz, ale nie jestem fanatykiem podejmującym decyzję co do
    wyboru systemu na podstawie jednego megazajebistego obiektywu lub
    obecności w nim świetnych szkieł, których z racji kosmicznej ceny i tak
    raczej nigdy nie kupię. Zresztą o słabych i mocnych stronach optycznych
    3 rozważanych systemów sam pisałem, więc zupełnie nie wiem dokąd i po
    co kierujesz tą dyskusję?

    > Kit to starterek w cenie najczęściej dobrej karty pamięci. Dla kita nie
    > ma co kupować lustrzanki.

    Miliony użytkowników luster z kitami na całym świecie jakby przeczą tej
    naiwnej tezie. Tak poza tym możnaby wytoczyć parę argumentów
    zdroworozsądkowych, ale najzwyczajniej się mi nie chce o tym
    dyskutować. Nie podobają Ci się założenia, które poczyniłem? To albo
    przytocz konkretne argumenty, albo daruj sobie ten wątek.

    > Sytuacja w canonie, nikonie i pentaksie pod względem szkieł wygląda
    > identycznie? Żartujesz chyba. Te systemy różnią się diametralnie optyką.

    Dawaj, pokaż palcem który UWA tak totalnie zmiata konkurencję.

    > Jak masz zamiar używać tylko sigm i tamronów to i owszem - bez
    > znaczenia co wybierzesz.

    Bezkompromisowość patrzenia na świat godna młodego rewolucjonisty.
    Nigdzie nie napisałe że tylko, nigdzie nie napisałem że wcale.
    Może łyknij magnezik?

    > Po nowym roku będzie pewnie lepiej. Ktoś coś jeszcze pokaże, ceny się
    > mogą zupełnie pozmieniać. IMHO nie ma co się nastawiać na konkrety.

    Pokaże, albo i nie pokaże, nowości jak będą, to drogo - nie muszę mieć
    najnowszego modelu, wystarczy że spełni większość moich i tak niemałych
    oczekiwań. A znając życie w nowszym producenci coś dodadzą, a coś
    spartolą.

    > Nie dziwi to że nie bierzesz, sony nie ma w swojej ofercie teraz
    > czegokolwiek dla Ciebie odpowiedniego. A700 już wycofany, a jedyne z
    > czym możesz walczyć to najtańsza pełna klatka, czyli A850 i ten
    > wychodzi już za mniej więcej 6zkł. Oczywiście filmów nie kręci, LV nie
    > ma, a jpg to tragedia, jednak poza tym to niezły korpus w fajnej cenie.
    > Podejście pełnoklatkowe to jednak zupełnie inna bajka.

    Zupełnie nie mam parcia na FF i wogóle go nie biorę pod uwagę.

    > A szkoda, bo z cropiaków olek jest najlepiej zoptymalizowany pod swoje wymiary.

    Pitolisz. Weź E-30 w rękę i porównaj go choćby z a700. Ma niemal
    identyczne wymiary.

    > Swój zestaw wad ma, jednak jak nie nastawiasz się na pełną klatkę to to
    > najlepszy wybór.

    Najlepszy?

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-10-27 13:07:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Nie miala baba klopotu, kupila lustrzanke ;)