  • 51. Data: 2009-10-29 09:51:15
    Temat: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-29 09:43:26 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Widzę, że bardziej zależy Ci na spacerzoomie (albo raczej travelzoomie)
    > niż na /2.8. Więc już nie mieszam w głowie. :-)

    Eeee, jakie tam mieszanie ;-) Powiedzmy że nie jestem jeszcze do końca
    pewny. Na dzień dzisiejszy bardziej by mnie interesował dobry optycznie
    spacer-/travel-zoom z racji większej uniwersalności i rzadszego
    wachlowania obiketywami - powiedzmy coś w rodzaju pełnoklatkowego
    24-120/4 ze stabiizacją. Możliwe że jak będę robił więcej sportu/sceny,
    to zmienię zdanie i jednak bardziej potrzebne będzie coś 2.8. Zresztą
    docelowo nie wykluczam używania ze 2 setów obiektywów - "lajt", coby
    nie zajmowałe dużo miejsca, w sam raz na wyjazdy motocyklowe oraz
    "hard" na mniej odległe eskapady, gdzie jednak jasność będzie
    istotniejsza.

    de Fresz

  • 52. Data: 2009-10-29 11:15:20
    Od: "omega_fan" <o...@n...org>

    > PS. Jakoś mi się skojarzyłeś z moim kolegą, obecnie już po 60-ce. Otóż
    > zawsze chciał się on ożenić, a do tej pory kawalerm jest. Panienki oceniał
    > bardzo wnikliwie i zawsze jakiś mankament znalazł. A to była za gruba, a
    > to za cienka. Jedna miała przyciski za małe, inna za duże (albo nie ...
    > ergonomiczne :). Radziliśmy mu: Bież w ciemno. Może np. gotować umie ? A
    > on dalej analizował. Obecnie jest niewątpliwym ekspertem w kwestii
    > panienek, tylko że top-modele nie chcą z nim współpracować. Twierdzą
    > ponoć, że obsługa marna... Tak to w życiu bywa...

    LOL, dobrze podsumowałeś :)

    Notabene, też znam kolesia z takim podejściem do panienek ;)

  • 53. Data: 2009-10-29 12:23:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

> [...]
    > spacer-/travel-zoom z racji większej uniwersalności i rzadszego
    > wachlowania obiketywami - powiedzmy coś w rodzaju pełnoklatkowego

    Odpowiednikiem tego obiektywu (podobny zakres ogniskowej i podobne
    możliwości spłycenia GO) w systemie cropowym jest 15-75/2.8.
    Nieistniejący niestety w żadnym systemie. :-(

> [...]
    > zajmowałe dużo miejsca, w sam raz na wyjazdy motocyklowe oraz "hard" na
    > mniej odległe eskapady, gdzie jednak jasność będzie istotniejsza.

    Mi na razie szkoda kasy na dwa zestawy:
    - zestawem "lajt" jest c350D + 10-22.
    - zestawem "difolt" jest c350D + 10-22 + 17-55IS

    Ale niewykluczone, że w podróży wystarczyłby w większości przypadków
    c350D + 15-85IS.

    --
    Mirek

  • 54. Data: 2009-10-30 05:34:02
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 26 of Oct 2009 20:53, Lol wrote:

    > Na Pentaxach nie znam się ;)

    Poprzednia składnia bardzo mi się spodobała :-) A od dziecka lubię
    zabawę słowami (ponoć od momentu kiedy w ogóle zacząłem mówić).

    --
    nb

  • 55. Data: 2009-10-30 05:36:52
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 26 of Oct 2009 21:02, "Paweł W." wrote:

    > PentaKSach ;)

    http://rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&task=
    view&id=273&Itemid=68

    --
    nb

  • 56. Data: 2009-10-30 05:52:58
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 26 of Oct 2009 21:54, "Paweł W." wrote:

    > A to łot kiedy???
    > To niesprawiedliwe. Mnie w szkole dręczono, żebym pisał zgodnie z
    > zasadami pisowni. Z domu wyniosłem, że po sposobie wypowiedzi(także w
    > piśmie) poznaje się osobę kulturalną od niekulturalnej(wykształconą od
    > niewykształconej). Itp, itd.

    Opisujesz nie osobę kulturalną tylko oddanego funkcjonariusza.

    > I zawsze staram się wypowiadać poprawnie
    > i pisać zgodnie z zasadami ortografii a tu takie kFiatki?!

    Problem w tym, że owe zasady są chore i wręcz szkodliwe.
    Choćby łączna pisownia -by. -bym -byśmy itd. kiedy widać
    (można przestawić kolejność) i słychać (odrębny akcent),
    że to osobne jednostki (i tak jest zapisywane w zdrowej
    ortografii czeskiej).

    > (OK. Mam problemy z partykułą "nie")

    A ja nie :-)

    Nie mam problemu z akceptacją "*z tąd", kalk językowych,
    jeśli leczą choroby polskiego języka, czy etymologicznej
    ortografii (*zurychski) nawet jeśli niezgodne z _obecnymi_
    normami papierowymi.

    --
    nb

  • 57. Data: 2009-10-30 06:08:41
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 27 of Oct 2009 21:48, Jan wrote:

    > Użytkownik "Jan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Autopoprawka: Bierz ...

    Trza się było nie przyznawać. Ja zrozumiałem, że ktoś stąpa ostrożnie,
    a nie bieży, choćby w ciemno, więc zachęcasz go do zmiany dynamiki.

    --
    nb

  • 58. Data: 2009-10-30 19:57:08
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    > at Tue 27 of Oct 2009 21:48, Jan wrote:
    >
    > Trza się było nie przyznawać. Ja zrozumiałem, że ktoś stąpa ostrożnie,
    Niestety, źle zrozumiałeś. Miało być "bierz" od "brać". Zawsze staram
    przyznawać się do popełnionych błędów... (no, prawie zawsze).

    --
    Pozdrowienia
    Jan