  • 11. Data: 2009-10-26 19:06:11
    Temat: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hc4mhu$j3k$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Co w żaden sposób nie niesie samo sobą wyraźnej przewagi na sprzętami
    > konkurencji.

    Tego nie wiem. Wiem za to, że dzięki temu nie będzie głupiego ucinania
    funckji, żeby nie konkurowało z modelem wyżej.

    > No właśnie ciekawa jest ta rozbieżność pomiędzy opiniami użytkowników,
    > a tym co stwierdziło Dpreview i jeszcze któreś review.

    > Część użytkowników twierdzi, że na poziomie D90/50D, niektórzy, że
    > gorszy - jak zawsze na rezultaty duży wpływ ma operator sprzętu i
    > detale konfiguracji

    Opiszę to swoim przykładem (Samsung GX-10). Kiedyś tam bawiełem się
    w testowanie stabilizacji na 300mm - było całkiem używalne. Co do
    bardziej życiowych sytuacji, to poruszone zdjęcie widzę u siebie
    raz na kilkaset przypadków. Za to AF bokiem raz na kilka...

    --
    22:23.25 <@bulba> myslisz ze pod dysko to ma znaczenie?
    22:23.51 < infecto> bulba: pod dysko to nic nie ma znaczenia

  • 12. Data: 2009-10-26 19:24:34
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości

    za to koniecznie sprawdź, czy ten AF jest cokolwiek wart (co chwilę
    > obiecują, że już w tym modelu będzie super)...

    Jeśli różnica w AF między K7 a K20 jest taka jak między GX-20 a GX-10,
    to jest to nie wielka różnica. Dobrze sie sprawdza w plenerze,
    architekturze, portrecie,
    w dobrym świetle. Ale o ruchliwej reporterce zapomnij i nie musi to być F1 i
    Kubica,
    małe dziecko w pokoju ze światłem zastanym pokona GX-20.

    JD

  • 13. Data: 2009-10-26 19:34:51
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli zależy Ci na LV to skreśl D90, bo to tam jest nie nadaje się do
    > robienia zdjęć. Ostrzyć potrafi ze 3 sekundy.
    >
    > A jakby Ci jednak, aż tak bardzo nie zależało na LV to bym Ci jako
    > użytkownik polecił :)

    W C 50D LV w trybie detekcji kontrastu szybki też nie jest - za to jest
    dokładny ;). Bardzo przydaje się przy zdjęciach przedmiotów w warunkach
    studyjnych. W sumie pytającemu również poradziłbym zakup N D90. Jak nie ma
    potrzeby używania obiektywów f/1.2, to aktualnie raczej nie ma się co pchać
    w system Canona. Na Pentaxach nie się znam.

    --
    Lol

  • 14. Data: 2009-10-26 19:53:09
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzeby używania obiektywów f/1.2, to aktualnie raczej nie ma się co
    > pchać w system Canona. Na Pentaxach nie się znam.

    Na Pentaxach nie znam się ;)

  • 15. Data: 2009-10-26 20:01:25
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Na Pentaxach nie znam się ;)

    Cię my zrozumieliśmy, mistrzu Yoda ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2009-10-26 20:02:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Lol pisze:

    > Na Pentaxach nie znam się ;)

    PentaKSach ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-10-26 20:18:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Optyka.
    > Pierwsza dość istotna kwestia - na początek do body podpięty będzie
    > raczej kit (może podwójny), dopiero po kilku miesiącach planuję
    > sukcesywnie dokupować coś lepszego. A więc siłą rzeczy fajnie, gdyby
    > kit(y) był(y) coś wart(e) optycznie. Później może zostanie (-ą), jako
    > zestaw lajt.

    Pomyślałbym, że nie masz interesu jak Rockwell siać populizmu i wypisywać
    brednie typu "nie kupię D3s bo przycisk info ma po złej stronie", ale Ty
    jednak wybierasz nie po szklarni, ale po body i tym które gdzie ma guziczek.
    Sądziłem, że wiesz co gdzie i jak. Za to popełniasz najgorszy błąd -
    kupujesz patrząc na to który guziczek jest ładniejszy. To prowadzi tylko
    do frustracji. System trzeba wybrać kalkulując to jakie szkło teraz, potem
    i w przyszłości. Brać pod uwagę można tylko elementy, które czysto
    systemowe jak np IS w body zamiast szkieł - to akurat nieprędko się
    zmieni... o ile.

    Kit to starterek w cenie najczęściej dobrej karty pamięci. Dla kita nie ma
    co kupować lustrzanki.

    > Na pewno potrzebuję przyzwoite UWA, nie upieram się przy systemowym (a
    > wtedy przy wszystkich 3 systemach sytuacja wygląda niemal identycznie),
    > ale to co dla mnie jest szczególnie istotne, to geometria.

    Sytuacja w canonie, nikonie i pentaksie pod względem szkieł wygląda
    identycznie? Żartujesz chyba. Te systemy różnią się diametralnie optyką.
    Jak masz zamiar używać tylko sigm i tamronów to i owszem - bez znaczenia
    co wybierzesz.

    > Kupować będę jakoś po nowym roku, bo zima dla mnie to i tak raczej
    > małofotograficzny sezon. Budżet - tyle ile będzie trzeba, oczywiście
    > najchętniej jak najmniej ;-)

    Po nowym roku będzie pewnie lepiej. Ktoś coś jeszcze pokaże, ceny się mogą
    zupełnie pozmieniać. IMHO nie ma co się nastawiać na konkrety.

    > No więc szanowna redakcjo - doradź proszę. Co pominąłem, czego nie
    > wziąłem pod uwagę, na co się zdecydować?
    > Wiem, w porównaniu zabrakło Sony, ale nic nie poradzę na to, że po
    > prostu nie lubię tej firmy ;-) Ale może, może...

    Nie dziwi to że nie bierzesz, sony nie ma w swojej ofercie teraz
    czegokolwiek dla Ciebie odpowiedniego. A700 już wycofany, a jedyne z czym
    możesz walczyć to najtańsza pełna klatka, czyli A850 i ten wychodzi już za
    mniej więcej 6zkł. Oczywiście filmów nie kręci, LV nie ma, a jpg to
    tragedia, jednak poza tym to niezły korpus w fajnej cenie. Podejście
    pełnoklatkowe to jednak zupełnie inna bajka.

    > Aaaaa, no i Olek. Ale nie, jednak nie ;-)

    A szkoda, bo z cropiaków olek jest najlepiej zoptymalizowany pod swoje
    wymiary. Swój zestaw wad ma, jednak jak nie nastawiasz się na pełną klatkę
    to to najlepszy wybór. No chyba, że nie wierzysz w powodzenie/dalszy
    rozwój 4/3 to i owszem. No i trochę drogo, ale da się przeżyć.

    d.

  • 18. Data: 2009-10-26 20:21:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Pan Piskorz wrote:
    > to ja mam podobną podpowiedź:
    > samsung GX-20 zamiast K-7
    > a minusy w stosunku do wymienionego takie:
    > - większy i cięższy,
    > - mniej szybkostrzelny,
    > - prostszy AF,
    > - LV w formie pierwotnej, tzn. szczątkowej - ale IMO można ten cały LV olać

    ...i beznadziejny ekran!

    > plusy:
    > - cena!
    >
    > rozpatrz też K-x

    Chyba trochę na siłę chcesz opylić tę markę. Zupełnie nie o to kebab.

    d.

  • 19. Data: 2009-10-26 20:38:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > PentaKSach ;)

    Już niestety pisanie po wieśniacku jest zgodne z zasadmi pisowni :(

    d.

  • 20. Data: 2009-10-26 20:44:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Masz prawo do takiej opinii. Jednak ja napisałem wyraźnie, że ma być i
    > to porządne.

    Jak dla Ciebie liczy się LV, miło witasz filmy i właściwie to chcesz kit,
    to może jednak jakiś kompakt na to przeczekanie? Mały zawsze się przyda.
    LV w lustrach jest w każdym przypadku kompromisem. Ostatecznie najlepiej
    wychodzi w m4/3 który lustrem nie jest. Po tych cechach czemu się wobec
    tego upierasz że nie m4/3? Nawet jak ktoś nie lubi formatu 3:4 to w tym
    panasie ma do wyboru więcej i to nie kadrowaniem.

    d.