  • 91. Data: 2017-05-24 15:51:27
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 maja 2017 13:00:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Po prostu pisze z wiedzy która mam.
    > Może próbka rzeczywiście niewielka, niemniej fakt pozostaje faktem.
    > Jest samochód, jest sprzegło które ładnie pracowało i wystarczało na mase
    > km. Zepsuli włożyli dwumase i od tego czasu wymiany sprzegieł pojawiaja sie
    > po 70kkm - tu zakładam ze nieumiejetne jezdzenie, 150, 200 czy góra 300kkm.

    Feler z dowodami anegdotycznymi jest jaki jest, pewnie wiesz więc nie ma co tu
    strzępić klawiatury.

    Sprzegło zuzywa sie inaczej na miescie i inaczej w trasie. Trza by miec porównanie
    jednakowe.

    Zastanawiam sie skąd wziąć jakies statystyki co padało w samochodach w przeszłości. I
    nie bardzo mam pomysł...

    > Ja wiem :)

    > Jakie doblo?
    > Ja pisałem o ducato.

    Ah no to poszukam ducato :)

    > Nie wiem, moze ja cos dzis nie teges ale ja pisałem o ducato i to
    > oczywiscie o dieslu.

    No spoko. Moja wtopa. Ale widzisz trend?
    Jak takie doblo zgrubnie o kolejne kilkadziesiat/pareset kg i silnik bedzie
    mocniejszy to moze i dwumase dostanie?

    > bo o dieslu pisze, ze zaczeli wkładac dwumasy do wszystkiego chociaz to nie
    > do konca potrzebne.
    >
    > W benzynach, jak juz zauwazalismy, tego efektu *jeszcze* nie ma na taka
    > skale. Podkreslam - *jeszcze*...

    Ale tu dyskutujemy ze trend widzimy i w bezynach tez. Jakas omega oplowska juz
    dwumase ma..

    I wracajac do ducato:

    ducato 1:
    diesle: 69, 82, 72, 75, 92, 95 KM
    ducato 2
    diesle: 68, 69, 82, 90,80, 84, 116, 109, 87, 122, 127 KM
    ducato 2 fl
    diesle: 84, 110, 127, 147 KM
    ducato 3 do 2011
    diesle: 100, 120, 130, 157, 136 KM
    ducato 3 po 2011
    diesle: 115, 130, 148, 157, 177 KM
    ducato 3 po 2014
    diesle: 115, 130, 150, 180 KM.

    Teraz musial bys powiedziec ktory z tych silnikow najpierw nie mial dwumasy a teraz
    ma i trza by zobaczyc czy rozmiar/moc sie zmienil itp.

    Ale trend widać i moce sie podnosza. Wlasciwie to nie o moc chodzi a o moment ale z
    grubsza trend jest podobny.

  • 92. Data: 2017-05-24 19:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Jak takie doblo zgrubnie o kolejne kilkadziesiat/pareset kg i silnik
    > bedzie mocniejszy to moze i dwumase dostanie?

    Może, jak ze 100KM zrobi sie 250 to ja rozumiem...
    Ja pokazywałem przypadek gdzie moc praktycznie nie wzrosła a dwumasa sie
    pojawiła.

> [...]
    >
    > Ale trend widać i moce sie podnosza. Wlasciwie to nie o moc chodzi a o
    > moment ale z grubsza trend jest podobny.

    Ducato 3 100km czyli silnik 2.2
    Od któregoś momentu ZTCW ma juz dwumase chociaz moc wzrosła bodaj tylko o
    10km.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 93. Data: 2017-05-24 20:50:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    Silnik 2.0 w ducato pali zima litr wiecej niz latem.
    Rozwiazaniem jest osłona zimowa na chłodnice która sprawia ze tej róznicy
    prawie nie ma.
    Pytanie - przy milionie bezsensownych czesci, dlaczego takiej osłony
    zimowej nie zrobić automatycznej na przodzie? Jakis samozamykających się
    kratek? Koszt zaden a róznica w spalaniu dochodzaca do 15% to byłoby
    rzeczywiście coś zwiazanego z ekologia.
    ---
    Ja to tego za bardzo nie rozumiem. Czemu osłona miałaby coś zmieniać w
    temacie spalania ? Przecież rolę takiej osłony pełni termostat włączający
    obieg chłodnicy...

  • 94. Data: 2017-05-24 22:08:35
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 maja 2017 19:02:08 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Może, jak ze 100KM zrobi sie 250 to ja rozumiem...
    > Ja pokazywałem przypadek gdzie moc praktycznie nie wzrosła a dwumasa sie
    > pojawiła.

    U mnie we foce jest 115KM, dwumasa jest.
    Ponoć ludzie wymieniaja na jednomasowe i jezdza. W sumie jesli by mi skrzynia
    wytrzymała jeszcze 100-150kkm to bym tez tak zrobil bo auto gnije i juz ma 400kkm
    więc w praktyce skonczylo by sie jednoczesnie całe.

    Gdybym nie miał dwumasy może skrzynia skonczyla by sie wczesniej? nie wiem. Gdybam...

    IMHO nie trzeba aż do 250KM iśc aby dwumasa mogła sie przydać...

    > Ducato 3 100km czyli silnik 2.2
    > Od któregoś momentu ZTCW ma juz dwumase chociaz moc wzrosła bodaj tylko o
    > 10km.

    Czyli podobnie jak we foce a auto sporo cięższe. Może ta dwumasa tam ma sens?
    Trza by mechaników fiata albo mołosników ducato podpytać czy jednak skrzynia
    wytrzymywała 500kkm...

    Trudno dociec prawdy bez danych statystycznych.

    ale zgodze sie że sa modele które są strasznie niedorobione.

    Kiedys tu czytałem o fiatowskim triku z alternatorem. Kiedys montowali tak że woda
    spod kół go chlapała i gnił i sie psuł.
    To mu zmienili lokalizacje i chyba nawet osłone dali. Ale jednoczesnie splywala na
    niego woda z klimatyzacji :)

    Moze ta dwumasa w ducato to taki uklon dla narzekajacych? Zobaczcie naprawilismy
    sprzeglo. nie psuje sie juz.
    Teraz psuje sie dwumasa ;)

  • 95. Data: 2017-05-24 23:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]

    > Ja to tego za bardzo nie rozumiem. Czemu osłona miałaby coś zmieniać w
    > temacie spalania ? Przecież rolę takiej osłony pełni termostat

    Widocznie silnik się nie dogrzewa i moze jest dogrzewany zwiekszoną dawka
    paliwa?
    Nie wiem ale w starym expercie ktory miał w tym roku wymieniona chłodnice
    jakos tak zmienił się układ chłodzenia i wymiana ciepła ze bez założenia
    osłony z przodu auto za chiny nie chciało osiągnąc temperatury roboczej
    przez co paliło duzo wiecej niz normalnie.
    Dopiero zatkanie czesci otworów na przodzie pomogło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 96. Data: 2017-05-25 11:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    >
    > Trudno dociec prawdy bez danych statystycznych.
    >
    > ale zgodze sie że sa modele które są strasznie niedorobione.

    Skrzynie wytrzymuja bez problemu.

> [...]
    >
    > Moze ta dwumasa w ducato to taki uklon dla narzekajacych? Zobaczcie
    > naprawilismy sprzeglo. nie psuje sie juz. Teraz psuje sie dwumasa ;)

    To rczej zart byłby a nie tłumaczenia, kpina taka...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.