eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwumasy w benzyniakach › Re: Dwumasy w benzyniakach
  • X-Received: by 10.157.34.229 with SMTP id y92mr227966ota.15.1495633887513; Wed, 24
    May 2017 06:51:27 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.34.229 with SMTP id y92mr227966ota.15.1495633887513; Wed, 24
    May 2017 06:51:27 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder6.news.
    weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder1.iad1.usenetexpress.com!border1.nnt
    p.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!l39no91483qtb.0!news-out.google.com!v18ni
    745ita.0!nntp.google.com!67no153144itx.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.
    googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 24 May 2017 06:51:27 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.20;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 217.115.65.20
    References: <of3omt$6ch$1@node2.news.atman.pl> <of3r0e$eam$1@node1.news.atman.pl>
    <of44po$hns$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <of9r76$f75$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ofkrd1$k2j$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <og0lj9$gru$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <b...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <e...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: Dwumasy w benzyniakach
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 24 May 2017 13:51:27 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 144
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605709
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 24 maja 2017 13:00:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...
    >
    > >> >> >> Jakieś uzasadnienie dla niektórych silników jest, ale faktem
    > >> >> >> jest że nie dla wszystkich i tutaj nadgorliwość producenta jest
    > >> >> >> dla nas bolesna finansowo.
    > >> >> >>
    > >> >> > Ale moment.
    > >> >> > Skoro taka dwumasa niepotrzebna to znaczy ze nie powinna sie
    > >> >> > zuzywac bo przecież nic nie robi albo robi tyle ze skrzyni
    > >> >> > biegów/sprzęgłu/silnikowi nie powinno szkodzić.
    > >> >> >
    > >> >> > A jednak sie dwumasy zużywaja. Czyli robia je z papieru?
    > >> >> >
    > >> >> > Jak je robia z papieru to byle producent moze je zacząć robic ze
    > >> >> > stali i w ten sposób dostarczy produkt wieczny i raczej
    > >> >> > niedrogi.
    > >> >> >
    > >> >> > Taki luźny tok rozumowania...
    > >> >> > Gdzie tu jest spiseg? :)
    > >> >>
    > >> >> Tu ze wczesniej dwumasy nie było a jakos skrzynie nie padały jak
    > >> >> muchy...
    > >> >>
    > >> >
    > >> > Ale wiesz ze moc silników jednak statystycznie rośnie?
    > >> > Trend jest raczej wznoszący.
    > >> >
    > >> Statystycznie? raczej?
    > >> W 2006 roku do ducato o mocy 100km nie wkładali dwumasy.
    > >> Ostatnio kumpel zmieniał sprzegło po ok 900kkm.
    > >> Teraz wszystkie juz maja dwumasy a moc praktycznie taka sama (wzrosła
    > >> moze o 10%)
    > >>
    > >
    > > Płynnie przeszedłeś z statystyki na anegdotyzm :)
    > > Może sprobuj zrobic masowego dumpa z allegro - rocznik - moc.
    > > I pofilozofujemy...
    > >
    > Po prostu pisze z wiedzy która mam.
    > Może próbka rzeczywiście niewielka, niemniej fakt pozostaje faktem.
    > Jest samochód, jest sprzegło które ładnie pracowało i wystarczało na mase
    > km. Zepsuli włożyli dwumase i od tego czasu wymiany sprzegieł pojawiaja sie
    > po 70kkm - tu zakładam ze nieumiejetne jezdzenie, 150, 200 czy góra 300kkm.
    >

    Feler z dowodami anegdotycznymi jest jaki jest, pewnie wiesz więc nie ma co tu
    strzępić klawiatury.

    Sprzegło zuzywa sie inaczej na miescie i inaczej w trasie. Trza by miec porównanie
    jednakowe.

    Zastanawiam sie skąd wziąć jakies statystyki co padało w samochodach w przeszłości. I
    nie bardzo mam pomysł...

    > >> > No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są.
    > >> > Im tam pewnie wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale
    > >> > dodac dwumase.
    > >> >
    > >> Taniej dla kogo?
    > >>
    > > A jak sądzisz?
    > >
    > Ja wiem :)
    >
    > > To doblo podrożało bardziej niz inflacja w ostatnich 10 latach?
    > > No i ile miało KM w wersjach przed 10 latami, dziś i od niedawna?
    > >
    > Jakie doblo?
    > Ja pisałem o ducato.
    >

    Ah no to poszukam ducato :)

    > > Jak wlazłem na wikipedie tu:
    > > https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Dobl%C3%B2#Engine
    s
    > >
    > > to widze:
    > > 2000-2006 benzyna: 1.2 petrol 65 PS (48 kW; 64 hp)
    > > 2006-2009 benzyna: 1.4 petrol 77 PS (57 kW; 76 hp)
    > > aktualnie na stronie fiata:
    > > Silnik Benzynowy 1.4 95 KM
    > >
    > > sam wybrales pacjenta :)
    > > Umar w butah...
    > >
    > Nie wiem, moze ja cos dzis nie teges ale ja pisałem o ducato i to
    > oczywiscie o dieslu.


    No spoko. Moja wtopa. Ale widzisz trend?
    Jak takie doblo zgrubnie o kolejne kilkadziesiat/pareset kg i silnik bedzie
    mocniejszy to moze i dwumase dostanie?


    > bo o dieslu pisze, ze zaczeli wkładac dwumasy do wszystkiego chociaz to nie
    > do konca potrzebne.
    >
    > W benzynach, jak juz zauwazalismy, tego efektu *jeszcze* nie ma na taka
    > skale. Podkreslam - *jeszcze*...
    >

    Ale tu dyskutujemy ze trend widzimy i w bezynach tez. Jakas omega oplowska juz
    dwumase ma..


    I wracajac do ducato:

    ducato 1:
    diesle: 69, 82, 72, 75, 92, 95 KM
    ducato 2
    diesle: 68, 69, 82, 90,80, 84, 116, 109, 87, 122, 127 KM
    ducato 2 fl
    diesle: 84, 110, 127, 147 KM
    ducato 3 do 2011
    diesle: 100, 120, 130, 157, 136 KM
    ducato 3 po 2011
    diesle: 115, 130, 148, 157, 177 KM
    ducato 3 po 2014
    diesle: 115, 130, 150, 180 KM.

    Teraz musial bys powiedziec ktory z tych silnikow najpierw nie mial dwumasy a teraz
    ma i trza by zobaczyc czy rozmiar/moc sie zmienil itp.

    Ale trend widać i moce sie podnosza. Wlasciwie to nie o moc chodzi a o moment ale z
    grubsza trend jest podobny.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: