-
X-Received: by 10.157.34.229 with SMTP id y92mr227966ota.15.1495633887513; Wed, 24
May 2017 06:51:27 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.34.229 with SMTP id y92mr227966ota.15.1495633887513; Wed, 24
May 2017 06:51:27 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder6.news.
weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder1.iad1.usenetexpress.com!border1.nnt
p.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!l39no91483qtb.0!news-out.google.com!v18ni
745ita.0!nntp.google.com!67no153144itx.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.
googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 24 May 2017 06:51:27 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.20;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 217.115.65.20
References: <of3omt$6ch$1@node2.news.atman.pl> <of3r0e$eam$1@node1.news.atman.pl>
<of44po$hns$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<of9r76$f75$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<ofkrd1$k2j$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<og0lj9$gru$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<b...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: Dwumasy w benzyniakach
From: s...@g...com
Injection-Date: Wed, 24 May 2017 13:51:27 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 144
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605709
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 24 maja 2017 13:00:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> Użytkownik s...@g...com ...
>
> >> >> >> Jakieś uzasadnienie dla niektórych silników jest, ale faktem
> >> >> >> jest że nie dla wszystkich i tutaj nadgorliwość producenta jest
> >> >> >> dla nas bolesna finansowo.
> >> >> >>
> >> >> > Ale moment.
> >> >> > Skoro taka dwumasa niepotrzebna to znaczy ze nie powinna sie
> >> >> > zuzywac bo przecież nic nie robi albo robi tyle ze skrzyni
> >> >> > biegów/sprzęgłu/silnikowi nie powinno szkodzić.
> >> >> >
> >> >> > A jednak sie dwumasy zużywaja. Czyli robia je z papieru?
> >> >> >
> >> >> > Jak je robia z papieru to byle producent moze je zacząć robic ze
> >> >> > stali i w ten sposób dostarczy produkt wieczny i raczej
> >> >> > niedrogi.
> >> >> >
> >> >> > Taki luźny tok rozumowania...
> >> >> > Gdzie tu jest spiseg? :)
> >> >>
> >> >> Tu ze wczesniej dwumasy nie było a jakos skrzynie nie padały jak
> >> >> muchy...
> >> >>
> >> >
> >> > Ale wiesz ze moc silników jednak statystycznie rośnie?
> >> > Trend jest raczej wznoszący.
> >> >
> >> Statystycznie? raczej?
> >> W 2006 roku do ducato o mocy 100km nie wkładali dwumasy.
> >> Ostatnio kumpel zmieniał sprzegło po ok 900kkm.
> >> Teraz wszystkie juz maja dwumasy a moc praktycznie taka sama (wzrosła
> >> moze o 10%)
> >>
> >
> > Płynnie przeszedłeś z statystyki na anegdotyzm :)
> > Może sprobuj zrobic masowego dumpa z allegro - rocznik - moc.
> > I pofilozofujemy...
> >
> Po prostu pisze z wiedzy która mam.
> Może próbka rzeczywiście niewielka, niemniej fakt pozostaje faktem.
> Jest samochód, jest sprzegło które ładnie pracowało i wystarczało na mase
> km. Zepsuli włożyli dwumase i od tego czasu wymiany sprzegieł pojawiaja sie
> po 70kkm - tu zakładam ze nieumiejetne jezdzenie, 150, 200 czy góra 300kkm.
>
Feler z dowodami anegdotycznymi jest jaki jest, pewnie wiesz więc nie ma co tu
strzępić klawiatury.
Sprzegło zuzywa sie inaczej na miescie i inaczej w trasie. Trza by miec porównanie
jednakowe.
Zastanawiam sie skąd wziąć jakies statystyki co padało w samochodach w przeszłości. I
nie bardzo mam pomysł...
> >> > No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są.
> >> > Im tam pewnie wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale
> >> > dodac dwumase.
> >> >
> >> Taniej dla kogo?
> >>
> > A jak sądzisz?
> >
> Ja wiem :)
>
> > To doblo podrożało bardziej niz inflacja w ostatnich 10 latach?
> > No i ile miało KM w wersjach przed 10 latami, dziś i od niedawna?
> >
> Jakie doblo?
> Ja pisałem o ducato.
>
Ah no to poszukam ducato :)
> > Jak wlazłem na wikipedie tu:
> > https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Dobl%C3%B2#Engine
s
> >
> > to widze:
> > 2000-2006 benzyna: 1.2 petrol 65 PS (48 kW; 64 hp)
> > 2006-2009 benzyna: 1.4 petrol 77 PS (57 kW; 76 hp)
> > aktualnie na stronie fiata:
> > Silnik Benzynowy 1.4 95 KM
> >
> > sam wybrales pacjenta :)
> > Umar w butah...
> >
> Nie wiem, moze ja cos dzis nie teges ale ja pisałem o ducato i to
> oczywiscie o dieslu.
No spoko. Moja wtopa. Ale widzisz trend?
Jak takie doblo zgrubnie o kolejne kilkadziesiat/pareset kg i silnik bedzie
mocniejszy to moze i dwumase dostanie?
> bo o dieslu pisze, ze zaczeli wkładac dwumasy do wszystkiego chociaz to nie
> do konca potrzebne.
>
> W benzynach, jak juz zauwazalismy, tego efektu *jeszcze* nie ma na taka
> skale. Podkreslam - *jeszcze*...
>
Ale tu dyskutujemy ze trend widzimy i w bezynach tez. Jakas omega oplowska juz
dwumase ma..
I wracajac do ducato:
ducato 1:
diesle: 69, 82, 72, 75, 92, 95 KM
ducato 2
diesle: 68, 69, 82, 90,80, 84, 116, 109, 87, 122, 127 KM
ducato 2 fl
diesle: 84, 110, 127, 147 KM
ducato 3 do 2011
diesle: 100, 120, 130, 157, 136 KM
ducato 3 po 2011
diesle: 115, 130, 148, 157, 177 KM
ducato 3 po 2014
diesle: 115, 130, 150, 180 KM.
Teraz musial bys powiedziec ktory z tych silnikow najpierw nie mial dwumasy a teraz
ma i trza by zobaczyc czy rozmiar/moc sie zmienil itp.
Ale trend widać i moce sie podnosza. Wlasciwie to nie o moc chodzi a o moment ale z
grubsza trend jest podobny.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.17 19:01 Budzik
- 24.05.17 20:50 re
- 24.05.17 22:08 s...@g...com
- 24.05.17 23:00 Budzik
- 25.05.17 11:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne