  • 81. Data: 2017-05-23 08:37:22
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-20 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > No rzeczywiście niezla opcja - koreanska łada... ;-P
    >
    > A tak poważnie to co - koreanczycy nie wkładaja dwumasy do diesli?

    Ostatnio czytałem artykuł na temat najnowszych diesli i ad blue i
    podobno tamci producenci nie idą tak za modą jak europa, czyli mozna
    spotkać w miarę proste silniki, jakie nie wiem bo mnie to nie
    interesowało. Podobnie Rosja, podobno nadal można kupić dość proste
    silniki ich.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 82. Data: 2017-05-23 08:41:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-18 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Ale w dieslach tez nie potrzebne a jednak wkładają.
    Jakieś uzasadnienie dla niektórych silników jest, ale faktem
    jest że nie dla wszystkich i tutaj nadgorliwość producenta jest dla nas
    bolesna finansowo.

    > Skąd przekonanie, że w benzynach nie beda chcieli równiez wykorzystać tego
    > mechanizmu zeby dodatkowo zarobic?
    Nie mam takiego przekonania, jedynie klienci głosujący nogami są ich w
    stanie zmusić
    do zmiany planów.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 83. Data: 2017-05-23 09:14:23
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 08:41:47 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Jakieś uzasadnienie dla niektórych silników jest, ale faktem
    > jest że nie dla wszystkich i tutaj nadgorliwość producenta jest dla nas
    > bolesna finansowo.

    Ale moment.
    Skoro taka dwumasa niepotrzebna to znaczy ze nie powinna sie zuzywac bo przecież nic
    nie robi albo robi tyle ze skrzyni biegów/sprzęgłu/silnikowi nie powinno szkodzić.

    A jednak sie dwumasy zużywaja. Czyli robia je z papieru?

    Jak je robia z papieru to byle producent moze je zacząć robic ze stali i w ten sposób
    dostarczy produkt wieczny i raczej niedrogi.

    Taki luźny tok rozumowania...
    Gdzie tu jest spiseg? :)

  • 84. Data: 2017-05-23 11:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

> [...]
    > spotkać w miarę proste silniki, jakie nie wiem bo mnie to nie
    > interesowało. Podobnie Rosja, podobno nadal można kupić dość proste

    To prawda, nie poszli w ciemno jak cała reszta w downsizing.
    Ale dwumasy stosują.
    Patrze jednak na ceny tych sprzegieł - potaniały troche?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 85. Data: 2017-05-23 11:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    >
    > Jak je robia z papieru to byle producent moze je zacząć robic ze stali
    > i w ten sposób dostarczy produkt wieczny i raczej niedrogi.

    Tu ze wczesniej dwumasy nie było a jakos skrzynie nie padały jak muchy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 86. Data: 2017-05-23 11:17:51
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 11:00:57 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Tu ze wczesniej dwumasy nie było a jakos skrzynie nie padały jak muchy...

    Ale wiesz ze moc silników jednak statystycznie rośnie?
    Trend jest raczej wznoszący.

    No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są. Im tam pewnie
    wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale dodac dwumase.

  • 87. Data: 2017-05-23 17:46:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > To prawda, nie poszli w ciemno jak cała reszta w downsizing.
    > Ale dwumasy stosują.
    > Patrze jednak na ceny tych sprzegieł - potaniały troche?

    No widzisz, jeszcze trochę i ceny spadną do poziomu zwykłych sprzęgieł,
    gorsze są inne rozwiązania np: łączenie czegoś co się łatwo psuje z inną
    częścią gdzie trzeba wymienić całość i sporo zapłacić, ale jak czytałem
    już to powoli jest omijane :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 88. Data: 2017-05-23 22:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Ale wiesz ze moc silników jednak statystycznie rośnie?
    > Trend jest raczej wznoszący.

    Statystycznie? raczej?
    W 2006 roku do ducato o mocy 100km nie wkładali dwumasy.
    Ostatnio kumpel zmieniał sprzegło po ok 900kkm.
    Teraz wszystkie juz maja dwumasy a moc praktycznie taka sama (wzrosła moze
    o 10%)

    > No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są. Im
    > tam pewnie wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale dodac
    > dwumase.

    Taniej dla kogo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 89. Data: 2017-05-24 08:10:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 22:00:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Ostatnio kumpel zmieniał sprzegło po ok 900kkm.
    > Teraz wszystkie juz maja dwumasy a moc praktycznie taka sama (wzrosła moze

    Płynnie przeszedłeś z statystyki na anegdotyzm :)
    Może sprobuj zrobic masowego dumpa z allegro - rocznik - moc.
    I pofilozofujemy...

    > Taniej dla kogo?

    A jak sądzisz?

    To doblo podrożało bardziej niz inflacja w ostatnich 10 latach?
    No i ile miało KM w wersjach przed 10 latami, dziś i od niedawna?

    Jak wlazłem na wikipedie tu:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Dobl%C3%B2#Engine

    to widze:
    2000-2006 benzyna: 1.2 petrol 65 PS (48 kW; 64 hp)
    2006-2009 benzyna: 1.4 petrol 77 PS (57 kW; 76 hp)
    aktualnie na stronie fiata:
    Silnik Benzynowy 1.4 95 KM

    sam wybrales pacjenta :)
    Umar w butah...

  • 90. Data: 2017-05-24 13:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik s...@g...com ...

    > Płynnie przeszedłeś z statystyki na anegdotyzm :)
    > MoĹźe sprobuj zrobic masowego dumpa z allegro - rocznik - moc.
    > I pofilozofujemy...

    Po prostu pisze z wiedzy ktĂłra mam.
    Może próbka rzeczywiście niewielka, niemniej fakt pozostaje faktem.
    Jest samochód, jest sprzegło które ładnie pracowało i wystarczało na mase
    km. Zepsuli włożyli dwumase i od tego czasu wymiany sprzegieł pojawiaja sie
    po 70kkm - tu zakładam ze nieumiejetne jezdzenie, 150, 200 czy góra 300kkm.

    > A jak sądzisz?

    Ja wiem :)

    > To doblo podrożało bardziej niz inflacja w ostatnich 10 latach?
    > No i ile miało KM w wersjach przed 10 latami, dziś i od niedawna?

    Jakie doblo?
    Ja pisałem o ducato.

> [...]
    >
    > to widze:
    > 2000–2006 benzyna: 1.2 petrol 65 PS (48 kW; 64 hp)
    > 2006–2009 benzyna: 1.4 petrol 77 PS (57 kW; 76 hp)

    Nie wiem, moze ja cos dzis nie teges ale ja pisałem o ducato i to
    oczywiscie o dieslu.
    bo o dieslu pisze, ze zaczeli wkładac dwumasy do wszystkiego chociaz to nie
    do konca potrzebne.

    W benzynach, jak juz zauwazalismy, tego efektu *jeszcze* nie ma na taka
    skale. Podkreslam - *jeszcze*...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy