    Date: Thu, 11 Jun 2009 15:25:53 +0200
    From: cichy bartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dwanascie twarzy Doroty

    a ja muszę się zgodzić z Adamem w całej rozciągłości. jest coraz gorzej
    i coraz bardziej wtórnie. co do komercji to też się zgadzam że to chyba
    jedyna sensowna droga. zresztą komercja chyba najbardziej jakościowo
    skorzystała na postępie technologi, poziom coraz bardziej wyśrubowany.
    na szczęście fotografia wnętrz czy żywności wymaga trochę więcej
    poświęcenia niż wyglancowany, glamournyje portret ;) (nie pije tu do w
    żaden sposób do Adama tylko właśnie tych Top z plfofoto czy innych
    serwisów). Moja sytuacja jest następująca. Po latach przy napływie
    gotówki postanowiłem wrócić do hobby z dzieciństwa. Ponad dwa lata temu
    kupiłem całkiem niezły aparat, skomplementowałem oświetlenie studyjne
    dające całkiem niezłe możliwości, dysponowałem odpowiednim szkłem do
    moich potrzeb, a zdjęć jak na lekarstwo. Później kupiłem rozwojowego
    kompakta co by go mieć przy sobie. Wynik jest taki że moim K100D
    zrobiłem może 200 zdjęć w ciągu ponad dwóch lat, a Canonem A650IS pewnie
    też coś śmiesznego. Przed gwiazdką podarowałem dziewczynie na urodziny
    szpiegowski aparat i teraz już prawie w ogóle nie cykam, cała
    odpowiedzialność foto przeszła na nią i się z tego świetnie wywiązuje
    :). Przyczyna jest taka jak pisze Adam. Po prostu nie chce mi się
    przepychać i silić się na indywidualizm. Zresztą mój mistrz reprezentuje
    poziom dla mnie nie osiągalny. Zresztą nawet jeśli bym się zbliżył to
    bym był po prostu nędzną kopią Rogera Ballena. Reszta foto artystycznej
    szczególnie tej aktualnej to po prostu taki żarcik ;). Podsumowując
    komercja, rodzina i dokumentacja jak najbardziej tak. Reszta to
    faktycznie tak jak by wywarzać już dawno otwarte drzwi ;).

    Pozdrawiam.
    Bartosz.