  • Data: 2009-06-12 13:53:58
    Temat: Re: Dwanascie twarzy Doroty
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dali ten od świętej trójcy tzw. obytych ;) Picasso, van Gogh i właśnie
    > Dali ;).

    Tego nie kojarzę. Święta trójca obytych to Dali, van Gogh i Picasso?

    > ok mogę się z tym zgodzić że wywarło to na nim wpływ ale z
    > Diane się nie zgodzę ;)(Balen liczy się dla mnie tylko ten aktualny
    > nurt, reporterski to była rozgrzewka) nie twierdze że nie ma wpływu ale
    > to inne ligi ;).

    A gdzie widzisz reportaż u Arbus? Jak dla mnie to on tylko o nią zachaczył bo
    niestety dalej nie jest w stanie. Co jest przyczyną popadania w tak mocną
    abstrakcję. Ma również wyryty reporterski styl do dzisiaj.. jest okropnie
    zmanierowany.
    Nie mówię że jest zły, jest super. Akurat dla mnie nie jest tak interesujący
    jak dla Ciebie:)

    > Każdy ma swoje korzenie ale Ballen to prawdziwy
    > majstersztyk, silnie się odcina od reszty.

    Przestań:) On się tak odcina jak Picasso się odcinał. Obaj opierają się na
    bardzo mocnych podstawach stworzonych przez ich poprzedników. Mało tego, przez
    to że Balen jest fotografem, można dostrzec u niego więcej Dory Maar, kochanki
    Picassa, niż samego Picassa:)

    > W końcu świat się dzieli na
    > fotografów dokumentujących rzeczywistość i tych kreujących fikcje a
    > gdzieś poza nimi funkcjonuje Roger Ballen ;).

    To czasy się dzielą a nie fotografowie. Fikcja weszła tak mocno w
    rzeczywistość, że nie jest możliwe ich rozdzielenie i akurat on się w to
    świetnie wpisuje. Poza tym dysponuje niesamowicie abstrakcyjnym stylem z czego
    rodzi się właśnie niedosłowność, odrealnienie. Tak jak u reporterów zanikł
    kontekst rzeczywistości na rzecz tego co znajduje się w kadrze. Fotografia
    stała się ważniejsza od jej tematu. Gdyby Ballen nie miał styczności z Magnum
    robiłby przecież co innego.

    > Muszę przyznać że ostatnio bardzo pozytywnie mnie zaskoczył Todd Hido :).

    A tutaj to już nie rozumiem. Poza tym, że ten naogląda się Lyncha:)

    pozdawiam
    marek