-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
From: <6...@7...223200.invalid> (Tom N)
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Date: Sun, 27 Sep 2015 22:32:00 +0200
Organization: news.chmurka.net
Lines: 96
Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid.150927.invalid>
References: <mu9g8c$lp7$1@node2.news.atman.pl> <mu9gus$90c$1@node1.news.atman.pl>
<10m96s3m0jqtw$.4oj5ngs6mvcy$.dlg@40tude.net>
<mu9hst$a1v$1@node1.news.atman.pl> <mu9i80$nlo$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: elite.bshellz.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.chmurka.net 1443385763 20134 188.40.44.118 (27 Sep 2015 20:29:23 GMT)
X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Sep 2015 20:29:23 +0000 (UTC)
X-Name: Tomasz Nycz
X-Authenticated-User: TomN
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569222
[ ukryj nagłówki ]Uncle Pete w
<news:mu9i80$nlo$1@node2.news.atman.pl>:
>> Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
>> punkt.
> Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?
Po co dajesz się w maliny wpuszczać -- zrobili to zrobili, ba może nawet
wycelowali dobrze i na zdjęciu widac w co trafili...
Tylko:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 14 marca 2013 r.
w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów
przez urządzenia rejestrujące
Na podstawie art. 129h ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137
i 1448) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) warunki lokalizacji stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na
te urządzenia w pasie drogowym dróg
publicznych, z uwzględnieniem zasady, że instalowana i używana jest obudowa
wraz z urządzeniem rejestrującym;
2) sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na
te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania
prewencyjnego poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności;
3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z
uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do
obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te
urządzenia zarejestrowanych danych,
a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy *do 10 km/h włącznie* w
utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
[...]
Rozdział 4
Sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące
§ 6. Urządzenie rejestrujące dokonujące pomiaru prędkości *nie zapisuje* za
pomocą technik utrwalania obrazów naruszeń
polegających na przekroczeniu przez kierujących pojazdami dopuszczalnej
prędkości *o 10 lub mniej km/h*.
Warszawa, dnia 6 marca 2014 r.
Poz. 281
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 17 lutego 2014 r.
w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdów w ruchu drogowym,
oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej
kontroli metrologicznej
tych przyrządów pomiarowych2)
[...]
Rozdział 3
Wymagania w zakresie charakterystyk metrologicznych przyrządów
§ 19. Błąd pomiaru wykonanego przyrządem w warunkach znamionowych
użytkowania nie powinien przekraczać wartości
błędów granicznych dopuszczalnych określonych w § 21 pkt 2.
§ 20. 1. Warunki znamionowe użytkowania przyrządu określa producent.
2. Warunki znamionowe użytkowania przyrządu powinny być określone co
najmniej dla:
1) napięcia zasilania w zakresie wartości napięcia nie mniejszym niż:
a) od 85% do 110% wartości znamionowej napięcia przemiennego lub stałego - w
przypadku przyrządu zasilanego
z zewnętrznego źródła zasilania,
b) od 90% wartości znamionowej do wartości napięcia znamionowego - w
przypadku przyrządu zasilanego napię-
ciem stałym z wewnętrznego źródła zasilania;
2) temperatury otoczenia w zakresie nie mniejszym niż od 0°C do +50°C;
3) wilgotności względnej powietrza w zakresie nie mniejszym niż od 20% do
95%.
§ 21. Wartości błędów granicznych dopuszczalnych przyrządu wynoszą:
1) podczas badań w laboratorium:
a) ? 1 km/h - dla prędkości do 100 km/h,
b) ? 1% wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h;
2) podczas badań i sprawdzeń poza laboratorium:
a) ? 3 km/h - dla prędkości do 100 km/h,
b) ? 3% wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h
Podsumowując: nie mieli podstawy prawnej by utrwalić przekroczenie o 13km/h
(10km/h +/- 3km/h)
Równiez sami sie przyznali, że mierzył niejaki Kamil B.
SM może tylko automaty wykorzystywać...
--
'Tom N'
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.15 22:56 Czesław Wiśniak
- 28.09.15 09:01 Tom N
- 28.09.15 09:42 Czesław Wiśniak
- 28.09.15 10:25 Maciek
- 28.09.15 10:27 Uncle Pete
- 28.09.15 10:45 Czesław Wiśniak
- 28.09.15 10:53 Pawel \"O'Pajak\
- 28.09.15 11:04 Czesław Wiśniak
- 28.09.15 11:20 Uncle Pete
- 28.09.15 11:23 Uncle Pete
- 28.09.15 11:25 Uncle Pete
- 28.09.15 11:44 J.F.
- 28.09.15 11:59 Czesław Wiśniak
- 28.09.15 12:24 J.F.
- 28.09.15 13:52 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A