  • 21. Data: 2010-12-01 19:35:36
    Temat: Re: Duży przebieg?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-01 18:55, Jacek Bronowski pisze:
    (...)
    > Wydaje mi sie, ze niepotrzebnie mierzysz wszystkich Swoja miara...

    Niepotrzebnie? Ja bym to nazwał zgoła inaczej.

    > Nie kazdy mieszka w centrum miasta albo na osiedlu, gdzie sa autobusy,
    > tramwaje i taksowki w poblizu, a do sklepu/szkoly/itp. mozna dojsc
    > spacerkiem w 2 min. Wyobraz sobie, ze spora czesc spoleczenstwa mieszka poza
    > duzymi miastami, albo na przedmiesciach, gdzie nie dojezdzaja autobusy i
    > tramwaje, a na zamowiona taksowke trzeba czekac godzine (nie mowiac o tym,
    > ze trzeba slono zaplacic). Nie wyobrazam sobie z jakiego punktu widzenia
    > wygodniej nie miec w takiej sytuacji samochodu. IMHO wygodniej, taniej i
    > sympatyczniej jest miec i uzywac.

    Nie tylko poza miastem - w miastach też. Dużo zależy od okoliczności
    itd. Z jednym się tylko nie zgadzam - z tym taniej. Wygodniej i
    sympatyczniej tak, taniej niekoniecznie.

    > Moja zone uzywa auta na codzienne dojazdy do pracy, na zakupy, czasem
    > odwiezie syna do szkoly itp. Auto jezdzi prawie codziennie. W dwa lata
    > przejechala 15 tys. km. Trudno nawet wyrazic, o ile mniej wygodnie by bylo,
    > gdyby nie miala swojego auta.

    No popatrz - samochód robi całe 7,5kkm rocznie i jego posiadanie ma
    jakieś uzasadnienie? Nie, to niemożliwe ;) Ba, jeszcze do tego może
    kupiła suv-a, który w ogóle jest pomyłką jakich mało? ;)

    A tak na poważnie - każdy robi z pieniędzmi co chce, ma swoje
    priorytety, swoje widzimisię. Jak ktoś chce dwa raz do roku pojechać
    do rodziny całe 100 kilometrów, a przez resztę roku trzymać w
    samochodzie kury, to też jego wybór. Wiele osób też nie przyjmuje
    do wiadomości, że w domu można posiadać więcej niż jeden samochód
    i powodem ich posiadania nie jest prestiż, tylko zwykła wygoda,
    na którą człowieka zwyczajnie stać, bez dorabiania do tego idiotycznej
    ideologii.

    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 22. Data: 2010-12-01 19:46:00
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 01.12.2010 19:04, Artur Maśląg pisze:

    > Jakby to powiedzieć - nie Twój samochód, nie Twój problem, nie Tobie
    > oceniać innych widzimisię. Kupują, ponieważ tak im się podoba, tak
    > chcą itd.

    Jakby to powiedziec... co robisz zatem a newsach?

    > I co niby z tego miałoby wynikać? I mnie takie drugie robi/robiło
    > po 8kkm.

    To, ze majac za przyklad moich znajomych o podobnych uwarunkowaniach
    "przebiegowych" twierdze, ze taniej i wygodniej jest oprzec sie o
    wynajem auta i taksowki.
    I z postu Solara wnioskuje, ze mowimy o pierwszym i jedynym aucie w domu.

    > Ich problem, ich wybór, ich gotówka.

    Ale Ty masz jakis problem, ze ciagle starasz mi sie powiedziec, zebym
    sie odp.. od pieniedzy Solara?

    > Pewnie źle się domyślasz - samochód to jakiś prestiż? Wygoda owszem.

    No wlasnie jaka wygoda? Taksowki nie trzeba myc, jezdzic na przeglady
    itd. O kwestii finansowej tym razem nie wspomne, ale az kusi.

    > Np. ponieważ jest już 'stare' i podoba się nowy model? Albo gwarancja
    > się skończyła?

    Czyli widzimisie (nazwane przezemnie prestizem). OK, liczylem na jakies
    zdroworozsadkowe argumenty.

    > Cóż, najwyraźniej musiałbyś oczy szerzej otworzyć. Taksówka jest
    > średnio użyteczna na dojazdy do sklepu po pieczywo, czy odwożenie
    > dzieci w gorszą pogodę do przedszkola...

    Wlasnie do takich celow (tyle, ze nie dzieci a siebie) oni uzywaja
    taksowki.
    Moja zona ma do pracy ok. 3 km. Spodziewajac sie, ze nie bede mogl jej
    odwozic liczylismy (w koncu auto to nie zabawka ani prestiz, wiec
    LICZYLISMY) i wyszlo nam, ze taksowka bedzie sporo tansza od
    eksploatacji auta (kosztow zakupu nie wliczalismy).

    Acha, zeby nie bylo, ze nie rozumiem posiadania auta dla samego
    posiadania to sam mam samochod, ktory robi 1-2 tys km rocznie :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 23. Data: 2010-12-01 19:51:47
    Temat: Re: Du?y przebieg?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 01.12.2010 18:55, Jacek Bronowski pisze:

> [...]
    > ze trzeba slono zaplacic). Nie wyobrazam sobie z jakiego punktu widzenia
    > wygodniej nie miec w takiej sytuacji samochodu. IMHO wygodniej, taniej i

    Tylko jak w takich warunkach zmiescic sie 6 tys km rocznie? Bo ja
    mieszkam wlasnie w takim mniej wiecej miejscu (tylko na taksowke
    czekalbym 15 min a nie godzine) i robie 35 tys malo jezdzac.
    Czlowieka robiacego 6 tys wyobrazam sobie jako mieszkanca miejskiego
    osiedla, jezdzacego do pracy komunikacja zbiorowa. Tyle robil moj
    ex-tesc (obecnie ~15letnie auto i 80 tys na liczniku).

    I robi tylko 7 tys km rocznie??

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 24. Data: 2010-12-01 20:11:17
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 01 Dec 2010 19:35:36 +0100, Artur Maśląg na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Wygodniej i sympatyczniej tak, taniej niekoniecznie.

    7,5 kkm x 2,3 PLN/km = 17 250 PLN. Do tego przyjmijmy jednokrotne użycie w
    ciągu dnia ( weekendy odpadają ) - 5,5 PLN opłaty początkowej x 230 dni
    daje 1 430 PLN. Razem ca. 19 000 PLN. Utrzymanie samochodu -jakaś połowa :
    10 l/100km, paliwo po 5 PLN, ubezpieczenie jakiś 1000 PLN, myjnia, opony,
    wycieraczki, płyn do spryskiwaczy, wymiana oleju, jakieś naprawy - więcej
    niż 10 000 PLN/rok nie wyjdzie. Zostaje 9 000 PLN na pokrycie spadku
    wartości - jednak samochód wyjdzie dużo taniej.

    Chyba, że w ww. jest gdzieś błąd - ale nie sądzę :)

    "Wolność wymaga odpowiedzialności , dlatego budzi lęk w tak wielu ludziach.
    Jules Renard"

  • 25. Data: 2010-12-01 20:14:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-01 19:46, RadekNet pisze:

    > Jakby to powiedziec... co robisz zatem a newsach?

    Jakby to powiedzieć - to moja sprawa, moje pieniądze i moje widzimisię.

    > To, ze majac za przyklad moich znajomych o podobnych uwarunkowaniach
    > "przebiegowych" twierdze, ze taniej i wygodniej jest oprzec sie o
    > wynajem auta i taksowki.

    Z powyższego wynika tylko jedno - na podstawie przykładu swoich
    znajomych i jakiegoś tam poglądu o 'taniości' próbujesz innym
    udowadniać, że posiadanie samochodu nie ma sensu.

    > I z postu Solara wnioskuje, ze mowimy o pierwszym i jedynym aucie w domu.

    Nawet jeśli, to co to zmienia?

    > Ale Ty masz jakis problem, ze ciagle starasz mi sie powiedziec, zebym
    > sie odp.. od pieniedzy Solara?

    Nie, ja nie mam żadnego problemu - staram Ci się tylko przekazać,
    że źle podchodzisz do zagadnienia.

    > No wlasnie jaka wygoda? Taksowki nie trzeba myc, jezdzic na przeglady
    > itd.

    Samochodu też nie trzeba myć (może to zrobi mąż albo dzieci w ramach
    rozrywki), dzwonić po niego też nie trzeba. Stoi sobie przed domem
    i jak jest potrzeba/kaprys, to się wsiada i jedzie. Np. na lody
    kilometr dalej.

    > O kwestii finansowej tym razem nie wspomne, ale az kusi.

    Sam sobie zaprzeczasz - właśnie o tym wspomniałeś.

    > Czyli widzimisie (nazwane przezemnie prestizem).

    Jaki prestiż? Kupno następnego samochodu po końcu gwarancji to prestiż?

    > OK, liczylem na jakies zdroworozsadkowe argumenty.

    Koniec gwarancji to rozumiem nie jest zdroworozsądkowy argument?
    Jazda samochodem, który mi się podoba i na niego mnie stać to też nie
    jest zdroworozsądkowy argument?

    > Wlasnie do takich celow (tyle, ze nie dzieci a siebie) oni uzywaja
    > taksowki.

    LOL - znaczy cały czas znajomi :) No, no, wartość merytoryczna
    argumentacji jest powalająca :)

> [...]
    > LICZYLISMY) i wyszlo nam, ze taksowka bedzie sporo tansza od
    > eksploatacji auta (kosztow zakupu nie wliczalismy).

    Aha, czyli doszedłeś już do wniosku, że samochód to nie prestiż, ale
    nadal ciężko Ci zrozumieć, że definicja czyjejś wygody wcale nie
    zależy od Twojego rachunku ekonomicznego?

    > Acha, zeby nie bylo, ze nie rozumiem posiadania auta dla samego
    > posiadania to sam mam samochod, ktory robi 1-2 tys km rocznie :)

    A co to ma do rzeczy? To inna kategoria 'posiadania'.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 26. Data: 2010-12-01 20:19:40
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-01 18:38, RadekNet pisze:

> [...]
    > po co sprzedawac auto o tak malym przebiegu jak nie dla prestizu? Ni
    > emoge sie doszukac walorow uzytkowych - taksowka jest rownie wygodna.

    Jakiego prestiżu? Ja najczęściej poruszam się rowerem (w tym prawie
    codzienne dojazdy do pracy), który kosztuje tyle, co moje poprzednie
    samochody - obecny jest ze 3 razy droższy od roweru. Czasami rocznie
    robię nim więcej km niż samochodem.
    Samochodem jadę, jak leje deszcz. Poza tym parę kilka razy w roku pakuję
    do samochodu rower i jadę w góry. Parę razy w miesiącu pakuję do
    samochodu psa i jadę do lasu. Raz w miesiącu zakupy w jakimś markecie.
    Nie wyobrażam sobie wynajmowania samochodu i pakowania do środka
    ubłoconego psa lub jeszcze bardziej ubłoconego roweru. A do siebie mogę.
    Dodam coś jeszcze - obecnie mam nawet 2 samochody. :) Drugi dostałem -
    Saxo, rocznik 2000 i przejechane 20 tys. I co? Mam go sprzedać za 5000
    zł? I tak nikt mi w taki przebieg nie uwierzy.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Nie pytaj Boga o drogę do nieba, bo wskaże ci najtrudniejszą."

  • 27. Data: 2010-12-01 20:40:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-01 20:11, Marcin Stankiewicz pisze:

    > 7,5 kkm x 2,3 PLN/km = 17 250 PLN. Do tego przyjmijmy jednokrotne użycie w

    Droga ta taksówka - w DC spokojnie znajdę takie za 1,80PLN/km = 13,500
    PLN :)

    > ciągu dnia ( weekendy odpadają ) - 5,5 PLN opłaty początkowej x 230 dni
    > daje 1 430 PLN. Razem ca. 19 000 PLN.

    Powiedzmy 14,500 PLN.

    > Utrzymanie samochodu -jakaś połowa :
    > 10 l/100km, paliwo po 5 PLN,

    ~4000PLN

    > ubezpieczenie jakiś 1000 PLN,

    Powiedzmy - zależy od samochodu/wieku/zniżek.

    > myjnia, opony,
    > wycieraczki, płyn do spryskiwaczy, wymiana oleju, jakieś naprawy - więcej
    > niż 10 000 PLN/rok nie wyjdzie.

    Opony 1 na 2 lata - ~1000, naprawy to różnie. Olej raz do roku (albo i
    rzadziej jak syntetyk).

    > Zostaje 9 000 PLN na pokrycie spadku
    > wartości - jednak samochód wyjdzie dużo taniej.

    Mi zostało jednak sporo mniej, ale nadal prywatny samochód wygrywa.

    > Chyba, że w ww. jest gdzieś błąd - ale nie sądzę :)

    Nie, generalnie błędu nie widzę i nie będę się doszukiwał, niemniej
    sądzę, że zwolennicy teorii ekonomicznej pewnie znajdą sporo i napiszą,
    że nie masz pojęcia ile Ciebie ten samochód naprawdę kosztuje.
    Ja tam otwarcie napiszę, że wyrzucam pieniądze w błoto, ponieważ
    synowie mają karty miejskie, a rano do szkół/pracy jeździmy razem
    samochodem (całe 11km.). Żona też, zamiast korzystać z KM i wspólnego
    biletu jeździ do pracy 4 kilometry w jedną stronę :) Ba, jak do tego
    dołożę jazdę na rowerach do pracy/szkoły w czasie sprzyjającej
    aury, to w ogóle wychodzi, że jesteśmy nienormalni i samochody mamy
    tylko dla prestiżu :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 28. Data: 2010-12-01 21:15:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-01 20:40, Artur Maśląg pisze:

    > Ba, jak do tego
    > dołożę jazdę na rowerach do pracy/szkoły w czasie sprzyjającej
    > aury, to w ogóle wychodzi, że jesteśmy nienormalni i samochody mamy
    > tylko dla prestiżu :)

    Jakbyśmy byli normalni, to ta grupa by nie istniała. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 29. Data: 2010-12-01 21:35:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Jakbyśmy byli normalni, to ta grupa by nie istniała. ;)

    Zdecydowanie przeceniasz związek istnienia grupy z deklarowaną
    nienormalnością większości.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 30. Data: 2010-12-02 21:07:22
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 01.12.2010 20:19, solar pisze:

> [...]
    > codzienne dojazdy do pracy), który kosztuje tyle, co moje poprzednie
    > samochody - obecny jest ze 3 razy droższy od roweru. Czasami rocznie

    Mam wrazenie, ze tracilem czuly punkt uzywajac slowa "prestiz" ;)
    Szczegolnie u Maslaga.

> [...]
    > Nie wyobrażam sobie wynajmowania samochodu i pakowania do środka
    > ubłoconego psa lub jeszcze bardziej ubłoconego roweru. A do siebie mogę.

    Ale do rzeczy - opisujesz mniej wiecej moj sposob eksploatacji auta
    minus rower. Tylko, ze ja robie 5 razy wiecej kilometrow niz Ty.

    > Dodam coś jeszcze - obecnie mam nawet 2 samochody. :) Drugi dostałem -
    > Saxo, rocznik 2000 i przejechane 20 tys. I co? Mam go sprzedać za 5000
    > zł? I tak nikt mi w taki przebieg nie uwierzy.

    Klasyk w garazu (max 2000km), dupowoz pod domem rodzicow na wsi
    (1000-2000km?) i jezdzidlo codzienne ... Tego u rodzicow tez trzymam bo
    nie oplaca sie sprzedawac za grosze sprawnego auta, ale to powiedzmy
    sentyment a nie ekonomia ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk