    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Duży przebieg?
    Date: Wed, 01 Dec 2010 20:14:11 +0100

    W dniu 2010-12-01 19:46, RadekNet pisze:

    > Jakby to powiedziec... co robisz zatem a newsach?

    Jakby to powiedzieć - to moja sprawa, moje pieniądze i moje widzimisię.

    > To, ze majac za przyklad moich znajomych o podobnych uwarunkowaniach
    > "przebiegowych" twierdze, ze taniej i wygodniej jest oprzec sie o
    > wynajem auta i taksowki.

    Z powyższego wynika tylko jedno - na podstawie przykładu swoich
    znajomych i jakiegoś tam poglądu o 'taniości' próbujesz innym
    udowadniać, że posiadanie samochodu nie ma sensu.

    > I z postu Solara wnioskuje, ze mowimy o pierwszym i jedynym aucie w domu.

    Nawet jeśli, to co to zmienia?

    > Ale Ty masz jakis problem, ze ciagle starasz mi sie powiedziec, zebym
    > sie odp.. od pieniedzy Solara?

    Nie, ja nie mam żadnego problemu - staram Ci się tylko przekazać,
    że źle podchodzisz do zagadnienia.

    > No wlasnie jaka wygoda? Taksowki nie trzeba myc, jezdzic na przeglady
    > itd.

    Samochodu też nie trzeba myć (może to zrobi mąż albo dzieci w ramach
    rozrywki), dzwonić po niego też nie trzeba. Stoi sobie przed domem
    i jak jest potrzeba/kaprys, to się wsiada i jedzie. Np. na lody
    kilometr dalej.

    > O kwestii finansowej tym razem nie wspomne, ale az kusi.

    Sam sobie zaprzeczasz - właśnie o tym wspomniałeś.

    > Czyli widzimisie (nazwane przezemnie prestizem).

    Jaki prestiż? Kupno następnego samochodu po końcu gwarancji to prestiż?

    > OK, liczylem na jakies zdroworozsadkowe argumenty.

    Koniec gwarancji to rozumiem nie jest zdroworozsądkowy argument?
    Jazda samochodem, który mi się podoba i na niego mnie stać to też nie
    jest zdroworozsądkowy argument?

    > Wlasnie do takich celow (tyle, ze nie dzieci a siebie) oni uzywaja
    > taksowki.

    LOL - znaczy cały czas znajomi :) No, no, wartość merytoryczna
    argumentacji jest powalająca :)

    > Moja zona ma do pracy ok. 3 km. Spodziewajac sie, ze nie bede mogl jej
    > odwozic liczylismy (w koncu auto to nie zabawka ani prestiz, wiec
    > LICZYLISMY) i wyszlo nam, ze taksowka bedzie sporo tansza od
    > eksploatacji auta (kosztow zakupu nie wliczalismy).

    Aha, czyli doszedłeś już do wniosku, że samochód to nie prestiż, ale
    nadal ciężko Ci zrozumieć, że definicja czyjejś wygody wcale nie
    zależy od Twojego rachunku ekonomicznego?

    > Acha, zeby nie bylo, ze nie rozumiem posiadania auta dla samego
    > posiadania to sam mam samochod, ktory robi 1-2 tys km rocznie :)

    A co to ma do rzeczy? To inna kategoria 'posiadania'.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.