  • 31. Data: 2010-12-02 21:12:23
    Temat: Re: Duży przebieg?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 01.12.2010 20:11, Marcin Stankiewicz pisze:

    > 7,5 kkm x 2,3 PLN/km = 17 250 PLN. Do tego przyjmijmy jednokrotne użycie w
    > ciągu dnia ( weekendy odpadają ) - 5,5 PLN opłaty początkowej x 230 dni
    > daje 1 430 PLN. Razem ca. 19 000 PLN. Utrzymanie samochodu -jakaś połowa :
    > 10 l/100km, paliwo po 5 PLN, ubezpieczenie jakiś 1000 PLN, myjnia, opony,
    > wycieraczki, płyn do spryskiwaczy, wymiana oleju, jakieś naprawy - więcej
    > niż 10 000 PLN/rok nie wyjdzie. Zostaje 9 000 PLN na pokrycie spadku
    > wartości - jednak samochód wyjdzie dużo taniej.

    Mowiono tutaj o sprzedazy auta po zakonczeniu okresu gwarancji, czyli
    mamy auto jak nowe (bo z przebiegiem powiedzmy 20 tys km), ktore akurat
    stracilo najwiecej na wartosci i zmieniamy na nowe.
    Bo jesli liczysz to dla samochodu starego to oczywiscie masz racje - tez
    trzymam auto u rodzicow, zeby miec czym jezdzic jak ich odwiedzam, bo
    300 zl rocznie (200zl OC+100zl przeglad) to nie koszty.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 32. Data: 2010-12-02 23:49:41
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 21:07, RadekNet pisze:

    > Ale do rzeczy - opisujesz mniej wiecej moj sposob eksploatacji auta
    > minus rower. Tylko, ze ja robie 5 razy wiecej kilometrow niz Ty.

    Może mam wszędzie 5x bliżej? :)
    Mieszkam w centrum i do pracy mam 7, do lasu 7, do marketu 5 km...

    > Klasyk w garazu (max 2000km), dupowoz pod domem rodzicow na wsi
    > (1000-2000km?) i jezdzidlo codzienne ... Tego u rodzicow tez trzymam bo
    > nie oplaca sie sprzedawac za grosze sprawnego auta, ale to powiedzmy
    > sentyment a nie ekonomia ;)

    No widzisz? A wcześniej zastanawiałeś się, po co samochód przy takim
    przebiegu. A u Twoich rodziców stoi...
    U mojej rodzicielki też stoi - 1999 z przebiegiem 45 tys. Nie musi się
    więc tłuc się z marketu czy rynku na piechotę lub zapchanym autobusem -
    czyli wygoda nie ekonomia, tym bardziej, że to 1,6 benzyna i swoje pali. :)
    I to właśnie trzecia strona medalu - jak mnie stać, to posiadanie
    samochodu jest po prostu wygodne.
    Choć nie jestem w stanie powiedzieć, co jest bardziej rozpowszechnione -
    posiadanie dla wygody czy dla prestiżu. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od

  • 33. Data: 2010-12-03 14:24:06
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 02.12.2010 23:49, solar pisze:

    > Może mam wszędzie 5x bliżej? :)
    > Mieszkam w centrum i do pracy mam 7, do lasu 7, do marketu 5 km...

    Na to wychodzi ;) Ale ... tesciowie mieszkaja w centrum i tam auto "na
    odwiedziny" wydaje sie nam zbedne - wygodniej taksowkami :)

    > No widzisz? A wcześniej zastanawiałeś się, po co samochód przy takim
    > przebiegu. A u Twoich rodziców stoi...

    Tylko moj swoje odsluzyl kiedys tlukac kilometry, jest stary i naprawde
    nie oplaca sie go sprzedawac. A chyba Ty pisalem o 6 tys km rocznie i
    wymianie auta co kilka lat kiedy sie gwarancja konczy.

> [...]
    > czyli wygoda nie ekonomia, tym bardziej, że to 1,6 benzyna i swoje pali. :)
    > I to właśnie trzecia strona medalu - jak mnie stać, to posiadanie

    Oczywiscie, ze jak mnie stac to moge szalec, ale chyba nie jest w Polsce
    powszechne, ze stac ludzi na cos co tylko koszty generuje.
    No i 99' to stare auto o malej wartosci a koszty stale sa niewielkie.

    > Choć nie jestem w stanie powiedzieć, co jest bardziej rozpowszechnione -
    > posiadanie dla wygody czy dla prestiżu. :)

    Mam dziwne wrazenie, ze u sporej liczby posiadaczy jednak wygoda jest na
    drugim miejscu ;) Bo jak ktos stawia na wygodne to ... nie uda sie mu
    zrobic tylko 500km miesiecznie :P

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 34. Data: 2010-12-03 18:02:23
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:24, RadekNet pisze:

    > Mam dziwne wrazenie, ze u sporej liczby posiadaczy jednak wygoda jest na
    > drugim miejscu ;) Bo jak ktos stawia na wygodne to ... nie uda sie mu
    > zrobic tylko 500km miesiecznie :P

    Pewnie tak. Moje statystyki fiksuje to, że zdecydowanie bardziej wolę
    poruszać się rowerem niż samochodem, np. ostatnie 3 dni... :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Nie podobało mi się, że inteligentni ludzie wierzą tylko dlatego,

  • 35. Data: 2010-12-03 19:19:21
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16450 :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 36. Data: 2010-12-03 19:54:22
    Od: solar <s...@o...pl>

    > http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16450 :P

    Jestem pełen podziwu dla ludzi, którym chce się tak rzeźbić w g... :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały

  • 37. Data: 2010-12-03 21:51:27
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-03 19:54, solar pisze:

    > Jestem pełen podziwu dla ludzi, którym chce się tak rzeźbić w g... :)

    Masz na myśli prowadzenie statystyk? Czy moją jazdę? :>
    Jakby to był dziennik, to w wielu dniach wpisem byłoby "rower" albo
    "autonogi". Przy czym, jeśli chodzi o drogę do, a zwłaszcza Z pracy, to
    powód jest zasadniczo jeden - trasa wiedzie przez wrocławski Rynek. :)

  • 38. Data: 2010-12-03 23:19:13
    Od: solar <s...@o...pl>

> [...]
    > "autonogi". Przy czym, jeśli chodzi o drogę do, a zwłaszcza Z pracy, to
    > powód jest zasadniczo jeden - trasa wiedzie przez wrocławski Rynek. :)

    No nie o jazdę, skoro mam podobne miesięczne przebiegi samochodem. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w