  • 1. Data: 2011-02-05 23:43:24
    Temat: Re: Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/
    Od: pawelkoszalin <t...@g...com>

    - Sprawdz czy podczas kopiowania wiekszego pliku znaczaco nie wzrasta wykorzystanie
    procka. Jesli tak, to w menedzerze urzadzen wlacz DMA i sprawdz dlaczego zostalo
    wylaczone.
    - Sprawdz czy nie zostaly uruchomione uslugi ktorych nie potrzebujesz.
    - Uaktualnij sterowniki karty graficznej i sprawdz czy ona sie nie przegrzewa, to by
    tlumaczylo przycinanie filmow.
    - Sprobuj namierzyc procesy ktore najbardziej wykorzystuja procesor. ProcessExplorer
    moze w tym pomoc tylko ustaw w nim aby pokazywal wiecej informacji. Przydatne sa
    "command line", "path", "cpu time", "start time".
    - Zamknij wszystko co korzysta z internetu i sprawdz chociazby netstatem czy nie masz
    jakiegos niechcianego polaczenia. Jak jest to klepnij zaklecie "netstat -a -b -n -o"
    aby namierzyc proces ktory sie laczy i ubij go jesli trzeba.
    - Zmien tez program antywirusowy na jakis komercyjny...

  • 2. Data: 2011-02-06 15:06:15
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 6 Lut, 00:43, pawelkoszalin <t...@g...com> wrote:
    > - Sprawdz czy podczas kopiowania wiekszego pliku znaczaco nie wzrasta wykorzystanie
    procka. Jesli tak, to w menedzerze urzadzen wlacz DMA i sprawdz dlaczego zostalo
    wylaczone.

    Jest DMA na wszystkich HDD
    > - Sprawdz czy nie zostaly uruchomione uslugi ktorych nie potrzebujesz.

    Wszystko jest ok

    > - Uaktualnij sterowniki karty graficznej i sprawdz czy ona sie nie przegrzewa, to
    by tlumaczylo przycinanie filmow.

    Najnowesze dostepne sa

> [...]
    -o" aby namierzyc proces ktory sie laczy i ubij go jesli trzeba.
    > - Zmien tez program antywirusowy na jakis komercyjny...

    Tutaj tez wszystko ok

    Dzisiaj znowu przy wlaczeniu PC wszedlem do BIOSu i recznie znowu
    wpisalem mnoznik na procku na 7 i jest ok w tej chwili. Pod Linuxem
    (Mint) w LiveCD tez bylo ok.
    A wczesniej byl problem (bez "zmian" w BIOSie).

    Temperatury sa ok, wszystko jest ok. Nie mam zielonego pojecia co sie
    dzieje ze jak przy wlaczeniu PC nie wejde do biosu i nie wpisze
    jeszcze raz mnoznika to CPU jest zaladowany na max.
    I dzieje sie tak pod Win 7 i Linuxem (teraz sprawdzilem).

    Pozdrawiam
    Rafal