  • Data: 2011-06-14 21:57:53
    Temat: Re: Duża matryca w małym aparacie?
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A co wyłazi z kobiety zwierzęcia?

    Istnienie.
    Wciąż musimy pamiętać, że operujemy w obrazie. Nie chcę żebyśmy
    zapomnieli więc ciągle przypominam. Nie mylmy zwierzęcości z
    zezwierzęceniem. Ja piszę o człowieku zwierzu w sensie pozytywnym, a
    kiedy zwracam uwagę na zwierzęcość mężczyzny mam na myśli obnażenie
    go. Kobieta nie daje się w ten sposób obnażyć gdyż posiada spory
    procent zwierzęcości ciągle. Można powiedzieć, że faceci ukrywają
    swoje zwierze z obawy przed karykaturą człowieka. Facet uwolniony od
    mózgu przedstawia obraz debila. Pozbawiony intelektualnej roli wchodzi
    w rolę małpy. Z kobietą nic takiego się nie dzieje, ona nie musi się
    ukrywać gdyż jej zwierzęcość jest istotą życia.

    Spójrz pod tym kontem na historię obrazków. Kobieta najczęściej
    przedstawiana jest nie jako człowiek ale właśnie jako zwierzę.
    Uśmiecha się (Renoir) porusza się (Degas) siedzi.. bez kontekstu (da
    Vinci).. wymieniajmy bez końca. Mężczyzna co najwyżej może prężyć
    ciało robiąc z siebie kukłę, narcyza, mięśniaka męczennika. On zawsze
    musi gdzieś zmierzać, mieć cel, zawód, nawet czysty portret jego
    twarzy wyraża te dążenia. Kobieta może je mieć ale nie musi. Ona sama,
    odarta z roli bycia człowiekiem, wciąż zachowuje żywy, tętniący,
    pierwiastek.

    On pokazuje, że jest, ona po prostu jest.

    Jednym z największych portrecistów był van Gogh. Można to wałkować do
    znudzenia. Jego wyjątkowość bierze się z niespotykanego w całej
    historii zjawiska. Jego autoportrety nie są narcystyczne. Wyrażają
    tragedię pięknego umysłu, który zdał sobie sprawę z tak wielu rzeczy.
    Uczynił się takim ponieważ nie wskazał "popatrz na mnie". On namalował
    "nie mogę na siebie patrzeć". Jest masa ludzi rozumiejących van Gogha
    ale nikt nie potrafi tego przekazać w formie obrazu. On to zrobił. Van
    Gogh namalował mężczyznę ponieważ namalował umysł. Pozostali malują
    atrybuty umysłu, a więc atrapy mężczyzn. Spójrz jaka ironia.
    Szaleństwo widzi normę i jako jedyne może się od niej odbić.

    > Nie chodzi o jakąkolwiek silną i bezpośrednią relację, chodzi o relację z innym
    człowiekiem.

    O tym też piszę

    > Facet bez problemu wchodzi w zażyłość ze sprzętem, zabawkami, techniką, z ludźmi
    niekoniecznie.

    Nie no, takich przypadków nie biorę pod uwagę;)

    > Kobieta wręcz odwrotnie.

    Mówisz chyba o szybkich przelotnych kontaktach.. o komunikatywności.
    Co to jest zażyłość? Dla mnie istnieją relacje międzyludzkie.
    Chciałbym mieć przyjaciela. O, tak mogę powiedzieć. Najpierw trzeba by
    zapytać czym jest przyjaźń. Potem czy jest różnica między kobietą a
    mężczyzną w tym właśnie kontekście. Sam wspomniałeś o cukierkach.
    Myślę, że to wystarczy;)

    marek