  • 111. Data: 2016-03-07 21:23:22
    Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:56dd7bd4$0$22837$6...@n...neostrad
    a.pl...

    >Zauwaz, ze nie zamkneli autostrady na przejazd

    Skąd to przekonanie?

  • 112. Data: 2016-03-07 21:40:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 7 Mar 2016 01:35:26 +0100, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > ---
    > Ale JAK ? Jedzie sobie normalnie przez 100km i nagle coś się dzieje.

    No że się coś stanie to tego nie przewidzi.
    Ale tu właśnie pojawia się różnica między kierowcą który panuje nad
    sytuacją, a takim który zacznie przerzucać samochód z kontry w kontrę, a
    szamotaninę zakończy w rowie.
    Jedynie opatrzności i autostradzie zawdzięczając, że akurat po drodze nie
    było czegoś co spowodowałoby natychmiastowe zatrzymanie.

  • 113. Data: 2016-03-07 22:07:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 7 Mar 2016 11:15:39 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Sprzet jest. Najpierw na trolejach, potem moze na starych pojazdach -
    > przeciez wyprzedaja co pare lat stare, radiowozy zmieniaja itd.

    No i pytanie czy trenują?
    Czy to tylko tak naprawdę fikcja będąca przypominającą imprezy dla firm pod
    tytułem "szkoła bezpiecznej/sportowej/efektywnej jazdy"?
    Czyli takie tam jak trzymać kierownicę, jak hamować i jak skręcać z
    ominięciem przeszkody - pół godziny za kółkiem na uczestnika, dyplomy,
    catering i do domu.

    Taki trening musi się odbywać na pojeździe którym będą jeździć - czyli
    opancerzonym, a jakąkolwiek miarą treningu jest to ile kompletów opon
    zużywa na takim treningu jeden kierowca (nie muszą być nowe - mogą być
    oczywiście takie po resursie).

    Bo to jest nabycie odruchów, pełnego panowania i zespolenia kierowcy z
    samochodem. Wtedy dopiero się czuje co się dzieje z autem.

    > Zapomniales Millera i Smolensk ? Autem bezpieczniej :-)

    No to jest wszystko chyba efekt wszędobylskiej bylejakości i oszczędności
    na wszystkim na czym nie należy oszczędzać.

    Bo już politycy wszelkich opcji ciężko zatroskani o bezpieczeństwo zgadzają
    się że samochody się starzeją i trzeba je wymienić.
    Nie przestać dziadować na wyszkoleniu kierowców, nie zainteresować się czy
    samochody są prawidłowo serwisowane, ale po prostu wymienić się auta na
    parę lat młodsze, a pewnie dalej dziadować na wyszkoleniu kierowcy czy np.
    właśnie na oponach pewnie dziadować się będzie nadal.

    Bo to jakoś tak zawsze jest w budżetówce - kupić sobie coś za miliony to
    nigdy nie jest problem. Za to problem wielki jest żeby to potem w stanie
    doinwestowanym utrzymać.

    I dalej jakieś chłopaki z pensją 3000-4000zł (fakt że mundurową), którzy
    niewykluczone że do pracy muszą dojechać autobusem bo nie mają na własne
    auto, będą jeździć 200km/h czterotonowym samochodem.

  • 114. Data: 2016-03-07 22:22:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.03.2016 22:07, Tomasz Pyra wrote:

    > I dalej jakieś chłopaki z pensją 3000-4000zł (fakt że mundurową), którzy
    > niewykluczone że do pracy muszą dojechać autobusem bo nie mają na własne
    > auto, będą jeździć 200km/h czterotonowym samochodem.

    Ja jeszcze zwróciłem uwagę na odstępy między samochodami w kolumnie.
    Podobno rozsądny kompromis (bo i tak nie gwarantuje zatrzymania jak
    poprzednik odbije przed przeszkodą, ale załózmy że wyszkolony takiego
    numeru nie zrobi) to 2 sekundy. Załóżmy że jechali 160 (chyba szybciej)
    - 2 sekundy to jakieś niecałe 150 metrów. Chyba 7 samochodów - ta
    kolumna powinna mieć około kilometra - raczej nie miała. Sami się proszą
    o kłopoty. A potem znów będą pomniki i miesięcznice...

    Shrek.

  • 115. Data: 2016-03-08 00:24:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 4 Mar 2016 19:46:47 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie mam doswiadczenia z peknieta opona ... duzo trzeba przekroczyc,
    > aby w polu wyladowac ?
    > Czy 140 to az nadto wystarczy ?

    Zdjęcia opony:
    http://natemat.pl/173641,nowe-fakty-ws-groznego-incy
    dentu-z-udzialem-prezydenta-przebita-opona-pancerneg
    o-bmw-miala-5-5-roku

    Rok produkcji 2010, ale w sumie nie wiemy ile użytkowana, bo na takie gumy
    pewnie jakiegoś wiekiego zbytu nie ma, to nie wiadomo ile leżała w
    magazynie.
    No chyba że faktycznie to jeszcze "dziewiczy" komplet - to ciekawe ile BMW
    ma przebiegu.

    Na nieuszkodzonej oponie idać że bieżnik jeszcze był.

    No i indeksy - 117T przy 75psi, czyli 1285kg i 190km/h przy 5.17bar.

  • 116. Data: 2016-03-08 08:02:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-03-06 11:41, Myjk wrote:
    > Sun, 6 Mar 2016 11:03:28 +0100, cef

    > Ale to już po poślizgu. Ja też stawiam na złapanie pobocza, śrubę/kamień
    > albo jakiś inny niefajny manewr przy sporej prędkości.

    A ja stawiam na źle dobrane opony do limuzyny ważącej ponoć 4 tony.
    Myślę, że seryjne runflaty do BMW nie mają (chyba) takiego indeksu nośności.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 117. Data: 2016-03-08 08:23:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 7 Mar 2016 20:42:08 +0200
    Przemeq <p...@o...eu> wrote:

    > W wiadomościach podano, że Duduś zasuwał na oponkach z 2010 roku.

    A co to zmienia?

    Jak dla mnie wyjścia są dwa.

    Albo dał dupy kierowca i jest to najzwyklejsza utrata panowania nad autem, przy
    nadmiernej prędkości.

    Albo dobrze skrojona zasłona dymna dla działań rządu, przy której chcą ugrać kilka
    rzeczy.

    Prawa tylna guma, bo tylko tej ciężko się doszukać na zdjęciach po wypadku, nawet
    jeśłi straciła ciśnienie, nie była w stanie w tym aucie doprowadzić do takiej
    sytuacji, bo ona właśnie na takie i jeszcze gorsze sytuacje jest projektowana. W
    dodatku jedyne co mogła zrobić to stracić cisnienie, nie rozerwało jej, nie była w
    stanie w żaden sposób zblokować koła, czy zrobićczegokolwiek innego, co mogłoby
    doprowadzić do poślizgu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 118. Data: 2016-03-08 09:03:29
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >W wiadomościach podano, że Duduś zasuwał na oponkach z 2010 roku.
    > Przy jak myślę dużym rocznym przebiegu to trochę dużo.
    > Generalnie wstyd na całą Europe.
    > Ja w swoim normalnym cywilnym dupowozie to co 5 lat zmieniam.
    > Michelin jest powiadomiony o sprawie i na razie dyplomatycznie
    > się odcina.
    >
    > Przemeq

    tak to jest jak sie nie jezdzi na debicy frigo albo wezu ogrodowym;)

    przecialem kiedys bok run flata na jakims zelastwie, przy jezdzie krajowkami
    ~70-80km/h nie bylo tego czuc, bardziej slychac inny dzwiek toczenia, dalo
    sie jechac ok 100km/h (tak zeby ciezarowki nie wyprzedzaly na ekspresowce) i
    ok 100km jazdy wytrzymala. 140 nie probowalem;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 119. Data: 2016-03-08 09:11:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Mar 2016 20:42:08 +0200, Przemeq

    > Generalnie wstyd na całą Europe.

    Raczej na świat. Znowu. I znowu PiS w roli głównej. Dobrze, że teraz jedyna
    słuszna i właściwa opcja przy władzy, prawda wyjdzie na jaw!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 120. Data: 2016-03-08 09:36:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 08.03.2016 00:24, Tomasz Pyra wrote:

    > No i indeksy - 117T przy 75psi, czyli 1285kg i 190km/h przy 5.17bar.

    A ogranicznik seryjnie na 210... Ciekawe ile jechali.

    Shrek