  • 1. Data: 2010-05-24 07:30:40
    Temat: Dual Layer vs. Doble Layer
    Od: a...@p...pl

    znalezione na pewnej aukcji:

    Sony RDR-HX750 (160 GB) DVD-Recorder

    - Double-Layer (+R) and Dual-Layer (-R/-RW) compatible

    juz zglupialem. Czy plyty dvb+r dl to sa double layer a plyty dvd-r dl
    to sa dual layer?? Czyms to sie rozni czy to tylko nazwy? Wiem czym
    sie rozni +R od -R ale tu? Czy sa to moze nazwy handlowe i
    zastrzezone?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-05-24 08:42:39
    Temat: Re: Dual Layer vs. Doble Layer
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    W dniu 2010-05-24 09:30, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > to sa dual layer?? Czyms to sie rozni czy to tylko nazwy? Wiem czym
    > sie rozni +R od -R ale tu? Czy sa to moze nazwy handlowe i

    Dvd+r i -r mogą być dual layer, czyli dwu-warstwowe jak i double side,
    czyli dwu-stronne. W praktyce trafiałem na płyty dual layer albo double
    side. Nigdy nie trafiłem na płytę dual layer double side, czyli dvd18.

  • 3. Data: 2010-05-24 08:48:54
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    a...@p...pl wrote:

> [...]
    > to sa dual layer?? Czyms to sie rozni czy to tylko nazwy? Wiem czym
    > sie rozni +R od -R ale tu? Czy sa to moze nazwy handlowe i

    Do tej pory wydawało mi się że widziałem płyty dwu stronne i dwu warstwowe.
    Te pierwsze miały 9.4 GB ale trzeba ręcznie przekładać na druga stronę
    czyli to tak jakby dwie normalne płyty 'skleić napisami'. Te drugie mają
    8.5GB ale nic nie trzeba 'przekładać' bo to nagrywarka decyduje którą
    warstwę czyta czy nagrywa.
    Ale pewnie wszystko się zmienia i mam nieaktualne informacje.

    Pozdrawiam MArek

  • 4. Data: 2010-05-24 09:20:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik ToTylkoJa napisał:
    > 8.5GB ale nic nie trzeba 'przekładać' bo to nagrywarka decyduje którą
    > warstwę czyta czy nagrywa.

    IMO druga warstwa jest dalszym ciągiem pierwszej i zostanie nagrana,
    jeśli materiał nie mieści się na jednej.

  • 5. Data: 2010-05-24 09:27:50
    Od: a...@p...pl

    oczywiscie

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-05-24 09:31:37
    Temat: Re: Dual Layer vs. Double Layer
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 24 May 2010 09:30:40 +0200, a...@p...pl wrote:

    >- Double-Layer (+R) and Dual-Layer (-R/-RW) compatible

    NIE, to co piszecie. Ja tez widzialem plyty Double Side (czyli jakby
    napisami sklejone), ale nie o takie pisalem.

    Moje pytanie dotyczylo tego, co ktos napisal a dotyczylo to nagrywarki
    dvd/hdd Sony (moj pierwszy post). A nie plyt dwudstronnych!

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-05-24 09:52:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > to sa dual layer?? Czyms to sie rozni czy to tylko nazwy? Wiem czym
    > sie rozni +R od -R ale tu? Czy sa to moze nazwy handlowe i

    dl to Double Layer tylko temu co przepisywał się pieprzło i napisał
    dodatkowo dual

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 8. Data: 2010-05-24 10:24:57
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > to sa dual layer?? Czyms to sie rozni czy to tylko nazwy? Wiem czym
    > sie rozni +R od -R ale tu? Czy sa to moze nazwy handlowe i

    na stronie Sony:
    http://www.sony.pl/product/dvd-recorder/rdr-hx750#pa
    geType=TechnicalSpecs
    nie ma takiego rozróżnienia. Pewnie na allegro ktoś coś poplątał.
    A to z wiki: Dual-layer recording (sometimes also known as double-layer recording)
    Irek

  • 9. Data: 2010-05-24 16:24:32
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 24 May 2010 11:52:18 +0200, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

    >dl to Double Layer tylko temu co przepisywał się pieprzło i napisał
    >dodatkowo dual

    no chyba jednak sie nie pomylil przy przepisywaniu. Otoz taki
    producent nosnikow jak Verbatim

    1. Verbatim DVD-R DL Dual Layer (fran. Double Couche)

    na etykiecie jest jeszcze jakas wzmianka o -(R/RW)

    2. Verbatim DVD+R DL Double Layer (fran. Double Couche)

    na etykiecie tylko wystepuje +R

    Wiec gosciu, ktory przepisywal z intrukcji to przepisal dobrze (nie
    zrobil bledu). Nie wiem jak u innych producentow, ale wyglada tak, ze
    jak plyta "minus" to bedzie Dual Layer a jak "plus" to Double Layer.

    Niby to samo ale nie do konca znaczy to samo.

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2010-05-24 18:05:34
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD
    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-R_DL

    Dual-layer recording (sometimes also known as double-layer recording) allows
    DVD-R and DVD+R discs to store significantly more data.up to 8.54 gigabytes per
    disc, compared with 4.7 gigabytes for single-layer discs. Along with this,
    DVD-DL's have slower write speeds as compared to ordinary DVD's and when played
    on a DVD player, a slight transition can be seen between the layers.

    DVD-R DL was developed for the DVD Forum by Pioneer Corporation;
    DVD+R DL was developed for the DVD+RW Alliance by Philips and Mitsubishi
    Kagaku Media (MKM).

    http://www.burnworld.com/howto/articles/intro-to-dua
    l-layer.htm

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    pół roboty wykonalem

    drugie pół:

    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=
    pl
    &u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FDVD

    Dwuwarstwowego zapisu (czasami znany również jako podwójne warstwy zapisu)
    pozwala DVD-R i DVD + R do przechowywania płyt znacznie więcej danych do 8,54 GB
    na dysku, niż 4,7 GB dla płyty jednowarstwowej. Along with this, DVD-DL's have
[...]

    trzecie najwieksza połówka nalezy do ciebie
    nie dasz sobie rady pomoge

    jp

    ps
    pozdrowka dla sławka