    From: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Dual Layer vs. Doble Layer
    Date: Mon, 24 May 2010 10:48:54 +0200

    a...@p...pl wrote:

    > znalezione na pewnej aukcji:
    >

    > Sony RDR-HX750 (160 GB) DVD-Recorder
    >
    > - Double-Layer (+R) and Dual-Layer (-R/-RW) compatible
    >

    > juz zglupialem. Czy plyty dvb+r dl to sa double layer a plyty dvd-r dl
    > to sa dual layer?? Czyms to sie rozni czy to tylko nazwy? Wiem czym
    > sie rozni +R od -R ale tu? Czy sa to moze nazwy handlowe i
    > zastrzezone?

    Do tej pory wydawało mi się że widziałem płyty dwu stronne i dwu warstwowe.
    Te pierwsze miały 9.4 GB ale trzeba ręcznie przekładać na druga stronę
    czyli to tak jakby dwie normalne płyty 'skleić napisami'. Te drugie mają
    8.5GB ale nic nie trzeba 'przekładać' bo to nagrywarka decyduje którą
    warstwę czyta czy nagrywa.
    Ale pewnie wszystko się zmienia i mam nieaktualne informacje.

    Pozdrawiam MArek