  • 1. Data: 2010-05-23 14:13:44
    Temat: Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Chciałbym sprawdzić czy mam dostępny na balkonie/oknie
    kierunek na satelitę - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorę
    kompas i na literze "E"/wschód mam napisane na kompasie 90* -
    jak więc znaleźć 13*E z kompasem?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-05-23 15:15:04
    Temat: Re: Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 23 May 2010 16:13:44 +0200, Netx <n...@g...pl> wrote:

    >Chciałbym sprawdzić czy mam dostępny na balkonie/oknie
    >kierunek na satelitę - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorę
    >kompas i na literze "E"/wschód mam napisane na kompasie 90* -
    >jak więc znaleźć 13*E z kompasem?

    Jak sama nazwa wskazuje, Hotbird 13 st. E wisi nad przecięciem
    13. południka wschodniego i równika. Weź mapę Mercarora, wykreśl linię
    pomiędzy swoim domem i "cieniem" Hotbirda, i masz kierunek (z poprawką
    na deklinację i na dewiację kompasu, oczywiście). Proste.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 3. Data: 2010-05-23 18:58:40
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 23 May 2010 17:15:04 +0200, Maciej Bojko
    <m...@g...com> wrote:

    >Jak sama nazwa wskazuje, Hotbird 13 st. E wisi nad przecięciem
    >13. południka wschodniego i równika. Weź mapę Mercarora, wykreśl linię
    ^^^^^^^^^
    Mercatora oczywiście.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2010-05-23 20:38:25
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-05-23 16:13, Netx pisze:
    > Chciałbym sprawdzić czy mam dostępny na balkonie/oknie kierunek na
    > satelitę - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorę kompas i na literze
    > "E"/wschód mam napisane na kompasie 90* - jak więc znaleźć 13*E z kompasem?

    Znalazłem to, może komuś się też przyda,
    jest gotowa tabelka z orientacyjnym kierunkiem na Hot Bird i
    Astra 1:
    http://laki.dvhk.pl/faq/montaz_sat.htm

  • 5. Data: 2010-05-23 21:32:16
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Netx <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > kierunek na satelitę - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorę
    > kompas i na literze "E"/wschĂłd mam napisane na kompasie 90* -

    Jest prostsza metoda - według słońca.
    Tutaj wszystko prześlicznie opisane:

    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    Wmak

  • 6. Data: 2010-05-24 18:15:35
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jest prostsza metoda - według słońca.
    > Tutaj wszystko prześlicznie opisane:
    >
    > http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    Można też wg sąsiada ;)
    Idziesz do niego malujesz flamastrem na kompasie co potrzebujesz a potem
    patrzysz w domu ;)

    pitpull

  • 7. Data: 2010-05-24 18:15:46
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sun, 23 May 2010, Wmak wrote:
    > Jest prostsza metoda - według słońca.

    dzieki za cieple slowa

    poniewaz przedwczoraj trolowalem na ten temat,
    na pl.misc.elektronika, wiec w uzupelnieniu [^C^V]:

    [Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
    http://www.dishpointer.com/

    [Kalkulator azymutu i elewacji]
    http://satlex.de/pl/azel_calc.html

    [Kalkulator kąta elewacji przeszkody]
    http://satlex.de/pl/elobst_calc.html

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

    [Czy przeszkoda przesłania satelitę?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.ht
    ml

    Pzdr.J.P.

  • 8. Data: 2010-05-24 18:19:34
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 24 May 2010, pitpull wrote:

    | Można też wg sąsiada ;)
    | Idziesz do niego malujesz flamastrem na kompasie
    | co potrzebujesz a potem patrzysz w domu ;)

    wiesz ze to dobra metoda , tego nie znalem

    czlowiek uczy sie cale zycie !!!

    jp

  • 9. Data: 2010-05-24 18:29:36
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 24 May 2010, pitpull wrote:
    > Można też wg sąsiada ;)

    juz sprzedalem na pl.misc.elektronika

    jp

  • 10. Data: 2010-05-26 11:56:54
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1005242016450.18606@sci.pam.szcze
    cin.pl...

    > wiesz ze to dobra metoda , tego nie znalem
    >
    > czlowiek uczy sie cale zycie !!!

    Tylko trzeba pamiętać, że antena nie "patrzy" na satelitę !!
    Trzeba sobie pociągnąć linię od konwertera do centrum anteny symetrycznie ją
    odbić i wtedy zobaczymy czy nam sufit balkonu sąsiada wyżej nie zasłania.

    Ogólnie w paru poradnikach piszą że najlepiej antene się ustawia na sąsiada
    i faktycznie - pierwszy raz miałem talerz konwerter i tuner w ręce i nie
    zajęło mi to więcej niż godzinę włącznie z wierceniem dziury w ścianie i
    składaniem i mocowaniem anteny.

    pitpull