    From: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Dual Layer vs. Doble Layer
    Date: Mon, 24 May 2010 20:05:34 +0200

    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD
    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-R_DL

    Dual-layer recording (sometimes also known as double-layer recording) allows
    DVD-R and DVD+R discs to store significantly more data.up to 8.54 gigabytes per
    disc, compared with 4.7 gigabytes for single-layer discs. Along with this,
    DVD-DL's have slower write speeds as compared to ordinary DVD's and when played
    on a DVD player, a slight transition can be seen between the layers.

    DVD-R DL was developed for the DVD Forum by Pioneer Corporation;
    DVD+R DL was developed for the DVD+RW Alliance by Philips and Mitsubishi
    Kagaku Media (MKM).

    http://www.burnworld.com/howto/articles/intro-to-dua
    l-layer.htm

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    pół roboty wykonalem

    drugie pół:

    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=
    pl
    &u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FDVD

    Dwuwarstwowego zapisu (czasami znany również jako podwójne warstwy zapisu)
    pozwala DVD-R i DVD + R do przechowywania płyt znacznie więcej danych do 8,54 GB
    na dysku, niż 4,7 GB dla płyty jednowarstwowej. Along with this, DVD-DL's have
[...]

    trzecie najwieksza połówka nalezy do ciebie
    nie dasz sobie rady pomoge

    jp

    ps
    pozdrowka dla sławka