  • 21. Data: 2013-05-28 11:53:25
    Temat: Re: Du?e auto co ma?o pali ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, May 28, 2013, 11:41:46 AM, you wrote:

    > Bez przesady. Po to na autostradzie jest >=2 pasy, zeby mozna bylo takiego
    > spokojnie wyprzedzic. Problemem co najwyzej jest, jak taki zblizajac sie
    > do ciezarowki jadacej 90 i widzac z tylu samochod na lewym pasie nie zwolni
    > do 90 tylko laduje sie na lewy pas zmuszajac do hamowania tego za nim.

    I o to właśnie chodzi. Taki "ekonomiczny" nie po to "oszczędza" jadąc
    110, żeby za ciężarówka zwalniać a podczas wyprzedzania przyspieszać.
    Niedawno zaliczyłem A4/4 na odcinku Opole - Przemyśl w obie strony i tacy
    "oszczędni" mnie do szału doprowadzali. Ja jakoś z silnikiem 1.6
    zmieściłem się w 7l/100km tam i 7.5l/100km z powrotem, nie wkurzając
    nikogo na autostradzie i pozostałych drogach i mając średnią sporo
    ponad 100km/h.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-05-28 11:54:01
    Od: komar <k...@1...cc>

    > Jadąc 110 autostradą stajesz się zawalidrogą. Utrudniasz ruch innym.

    na lewym pasie owszem, na prawym można jechać legalnie dużo wolniej. W
    wielu krajach 110 to max dozwolona prędkość na autostradzie. Wiem, że Ty
    lanosem to poniżej 200 nie schodzisz i zawsze na lewym pasie jesteś, ale
    zobacz jak się jeździ w cywilizowanych krajach, które mają autostrady
    dłużej niż 5 lat. Nawet w Niemczech, gdzie nie ma limitów prędkości
    większość jednie poniżej 130.

  • 23. Data: 2013-05-28 12:03:27
    Od: komar <k...@1...cc>

> [...]
    > zmieściłem się w 7l/100km tam i 7.5l/100km z powrotem, nie wkurzając
    > nikogo na autostradzie i pozostałych drogach i mając średnią sporo

    I nie możesz sobie cały czas pocinać lewym pasem? oj jaki Ty biedny
    jesteś. Kapelusza Ci nie zwiewa jak tak zasuwasz tym lanosem po
    autostradzie? ;)

  • 24. Data: 2013-05-28 12:06:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello komar,

    Tuesday, May 28, 2013, 11:54:01 AM, you wrote:

    > na lewym pasie owszem, na prawym można jechać legalnie dużo wolniej.

    Jasne. Tylko na prawym ciężarówki jadą 90 i co chwilę musisz zjechać
    na lewy, gdzie przeszkadzasz legalnie jadącym 140.

    > W wielu krajach 110 to max dozwolona prędkość na autostradzie.

    Ale w Polsce jest dozwolone 140 a w Niemczech nie ma ograniczeń. W
    Polsce jazda autostradą 110 to niebezpieczne utrudnianie ruchu. Jedź
    sobie między ciężarówkami 90 a jak chcesz wyprzedzać, to przyspiesz do
    prędkości innych samochodów na lewym pasie a nie blokuj ruchu.

    [... osobiste dogryzanie ciach ...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-05-28 19:16:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > lanosem to poniżej 200 nie schodzisz i zawsze na lewym pasie jesteś, ale
    > zobacz jak się jeździ w cywilizowanych krajach, które mają autostrady

    Szybciej niż limit, a nie wolniej.
    I przede wszystkim pasem prawym, tak niepopularnym w Polsce.

  • 26. Data: 2013-05-29 09:46:13
    Temat: Re: Duże auto co mało pali ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Maj, 11:39, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale jadac 110 spalanie nie rosnie jakos gwaltownie.

    Ale rosnie.
    I IMHO nie jest to przyrost liniowy.
    Bo przeciez trzeba najpierw przyspieszyć a miałem na mysli jazdę nie
    po ekspresówkach. Czyli takich przyspieszeń będzie więcej.

    > No wlasnie, czemu ? Paliwo za drogie ? :-)

    Pewnie też ale i jazda w stałej grupie jest spokojniejsza.

  • 27. Data: 2013-05-29 09:47:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Maj, 01:09, _Michał <m...@g...pl> wrote:

    > podjed naprawd blisko - przy aucie co je 5.5
    > powinno by ko o 1.7l/100, tylko tak na 2 metry @90km/h - ale serio
    >
    > mi z 9 spada o do 4.5, tylko przyda o by si auto z radarem,
    > cho nie wiem czy w tym przypadku ju nie z czujnikami parkowania ;)

    Heh jak sie blisko podjedzie to wychodzi na jaw że komputer w focusie
    nie może pokazać spalania średniego mniejszego niż 2.3l/100km. :) Jak
    jest mniej to pokazuje kreski :)

  • 28. Data: 2013-06-10 18:39:24
    Od: DevilssóóN <d...@h...net>

    Ja jakoś z silnikiem 1.6
    > zmieściłem się w 7l/100km tam i 7.5l/100km z powrotem, nie wkurzając
    > nikogo na autostradzie i pozostałych drogach i mając średnią sporo
    > ponad 100km/h.

    Patrzcie, chłopiec wjechał na autostrade swoim bolidem i wszyscy na bok :)

  • 29. Data: 2013-06-10 19:10:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello DevilssóóN,

    Monday, June 10, 2013, 6:39:24 PM, you wrote:

    > Ja jakoś z silnikiem 1.6
    > Patrzcie, chłopiec

    ???

    > wjechał na autostrade

    A4 znam do wyrzygania. 12 lat nią tam i z powrotem po kilka razy w
    miesiącu zjeździłem. Z czego 8 lat Lanosem - jakieś 150kkm tylko na
    A4.

    > swoim bolidem

    Zazdrość przez ciebie przemawia.

    > i wszyscy na bok :)

    Przecież to była kapelusznicza jazda! To ja musiałem co chwilę
    zjeżdżać na prawy pas :(

    --
    Best regards,
    RoMan