  • 11. Data: 2013-05-27 00:10:41
    Temat: Re: Duże auto co mało pali ?
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 5/26/2013 10:12 PM, J.F. wrote:

    > Nie dbasz o auto i narzekasz ze ci duzo pali ?
    > Przeciez cewki nalezy wymieniac co roku :-P

    ale jakie cewki,
    to takie coś co te iskry robi ?

    jak by się zepsuło to bym chyba poczuł że brakuje zapłonów
    przynajmniej w v12 akurat coś nawalało na kablu i tam czuć
    było brak każdego zapłonu.

    raz mi się przegrzał i przełączył z V6 na.. "V3" ;) to też
    czuć, dramatycznie mniejsza moc i vmax ~190km/h

    my o tym mówimy ?

  • 12. Data: 2013-05-27 00:54:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.05.2013 19:41, J.F. wrote:
    > Ale maja to potrafic na niemieckiej austrostradzie, a nie na
    > amerykanskiej z predkoscia 55mph czy po Polsce, wlokac sie 70 za tirem
    > :-)

    Wleczenie się 80-90 za ciężarówką pozwoliło mi na ustanowienie mojego
    rekordu spalania - coś w okolicy 24km/l. Tylko trzeba się nie miotać i
    jechać jednostajnie, hamować jedynie silnikiem.

    Michoo

  • 13. Data: 2013-05-27 08:27:14
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-26 19:41, J.F. pisze:

    > Tym niemniej pokazuje ze spalanie jest ponizej 7/100 czy nawet 6/100.
    > Wiec w porownaniu do liczb kolegi to jakis kosmos :-)

    Czemu wyciąłeś część zasadniczą? Kolega pytał o spalanie LPG, a Ty mu
    zużycie z ON diesla pokazujesz.

  • 14. Data: 2013-05-27 10:07:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Maj, 00:54, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Wleczenie si 80-90 za ci ar wk pozwoli o mi na ustanowienie mojego
    > rekordu spalania - co w okolicy 24km/l. Tylko trzeba si nie miota i
    > jecha jednostajnie, hamowa jedynie silnikiem.

    Drafting. :)
    U mnie urywa jakieś 10-20% i w efekcie mam spalanie na poziomie 4,3L/
    100 (diesel) - normalnie żre jakieś 5,0-5,5.

    Ale to ma sens tylko przyjeździe na długich dystansach. W mieście czy
    pod miastem to nie ma sensu. Lepiej jechać równo i przewidywać co sie
    zadzieje korzystając z widoczności.

    BTW. Jak widze jak ludzie jeżdzą to wiem że paliwo nie jest za drogie.
    Co chwila ktos wyprzedza gdy jade te 90-90kmh
    Za to na autostradach dobre 3/4 lub nawet wiecej jeździ spokojnie,
    100-120.

  • 15. Data: 2013-05-27 11:39:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości
    >BTW. Jak widze jak ludzie jeżdzą to wiem że paliwo nie jest za
    >drogie.
    >Co chwila ktos wyprzedza gdy jade te 90-90kmh

    Ale jadac 110 spalanie nie rosnie jakos gwaltownie.

    >Za to na autostradach dobre 3/4 lub nawet wiecej jeździ spokojnie,
    >100-120.

    No wlasnie, czemu ? Paliwo za drogie ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2013-05-28 01:09:56
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 5/27/2013 10:07 AM, ptoki wrote:

    > Drafting. :)
    > U mnie urywa jakieś 10-20% i w efekcie mam spalanie na poziomie 4,3L/
    > 100 (diesel) - normalnie żre jakieś 5,0-5,5.

    podjedź naprawdę blisko - przy aucie co je 5.5
    powinno być koło 1.7l/100, tylko tak na 2 metry @90km/h - ale serio

    mi z 9 spadało do 4.5, tylko przydało by się auto z radarem,
    choć nie wiem czy w tym przypadku już nie z czujnikami parkowania ;)

  • 17. Data: 2013-05-28 11:18:05
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-05-26 13:25, _Michał pisze:
    > Czy są duże auta (coś trochę większego od A6 i E klasy) co by paliły
    > poniżej 10l litrów w tasie LPG ? i prowadziły się znośnie (może być
    > prowadzenie coś jak BMW7), w cenie najlepiej kilkanaście k PLN ?
    > (raczej nowoczesne)

    Podobno nowe amerykańce z silnikami HEMI 5.7, 6.1, 6.2 potrafią zejść do
    poziomu poniżej 10l benzyny w trasie. Z gazem wyjdzie ze 12-13l, co
    odpowiada 6l ON, a masz całe stado koni pod maską :) czy za kilkanaście
    PLN takiego kupisz, to nie wiem. Na miejscu tak, ale płynąc przez ocean
    te auta nabierają wartości niestety :/

    Oczywiście takie spalanie to tylko w sedanach itp. vany, 4x4 itp. palą
    już więcej, bliżej 15l.

  • 18. Data: 2013-05-28 11:23:12
    Temat: Re: Du?e auto co ma?o pali ?
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-05-27 11:39, J.F pisze:

    > Ale jadac 110 spalanie nie rosnie jakos gwaltownie.

    > No wlasnie, czemu ? Paliwo za drogie ? :-)

    prosta odpowiedź - na autostradzie nie ma sensu się spieszyć. Jedziesz
    te 110 cały czas, równo, ekonomicznie, szybko i bez stresu dotrzesz do
    celu. Na krajówkach trzeba się naszarpać z wyprzedzaniem, nadrabia się
    stracony czas za tirem, szkoda się zatrzymać na odpoczynek jak się już
    nawyprzedzało cały konwój tirów - wychodzi drożej, wolniej i do tego ze
    stresujacymi momentami. A taka autostrada to czysty relaks i średnia

  • 19. Data: 2013-05-28 11:34:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello komar,

    Tuesday, May 28, 2013, 11:23:12 AM, you wrote:

    > prosta odpowiedź - na autostradzie nie ma sensu się spieszyć. Jedziesz
    > te 110 cały czas, równo, ekonomicznie, szybko i bez stresu

    Jadąc 110 autostradą stajesz się zawalidrogą. Utrudniasz ruch innym.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2013-05-28 11:41:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-05-28, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jadąc 110 autostradą stajesz się zawalidrogą. Utrudniasz ruch innym.

    Bez przesady. Po to na autostradzie jest >=2 pasy, zeby mozna bylo takiego
    spokojnie wyprzedzic. Problemem co najwyzej jest, jak taki zblizajac sie
    do ciezarowki jadacej 90 i widzac z tylu samochod na lewym pasie nie zwolni
    do 90 tylko laduje sie na lewy pas zmuszajac do hamowania tego za nim.

    --
    Artur
    ZZR 1200