  • 1. Data: 2013-05-26 13:25:32
    Temat: Duże auto co mało pali ?
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    Hej,

    Ostatnio zrobiłem trochę kkm różnymi nie najnowszymi ale
    ekonomicznymi autami... i mi się spodobało że zamiast
    420pln wychodzi... 90pln za paliwo :)

    Podróż jest dramatem (na przykład renault scenic 1.6), ale
    po 10h masz 330pln w kieszeni :) (człowiek nie jeździ 10x30,
    czyli nie wyjdzie 10k oszczędności/mc , ale zawszę to coś ;) )

    Pojeździłem też chwilę autem firmowym R5 2.5l i ze zdumieniem
    zauważyłem że auto nie musi palić 20l/100, tylko 14 się też da,
    a różnica V6 i R5 już nie jest tak potworna.

    Pi * dżwi miałem takie średnie spalanie:
    Safrane SHOC 12v: 21.5l/100 - pierwsze me auto
    Safrane DHOC 16v: 17l/100 - 2gie auto
    Safrane DHOC 24v: 19.6l/100 - trzecie auto
    BMW7v12 SHOC 24v: 20.4l/100 - czwarte auto

    w pierwszych 2 miałem LPG.

    i o zgrozo Safrane DHOC 20v robi 14l/100 średnio !!!!!!
    Scenic... 8l/100 !!!!!!!!!!!!!!!

    i teraz tak pojeździł bym sobie "po europie" bo lubię, ale
    taniej jest latać.

    Na chwilkę pożyczyłem tego 2.5 20v i zrobiłem z 1.5kkm i mi wyszło
    średnio 10l/100!! w trasach = mało = można jeździć nie latać,
    rozpędzałem to czasami do 205km/h (opony) i nic, i średnia 10l/100
    (minimalna koło 7l/100). LPG !!!!!!!!

    Czy są duże auta (coś trochę większego od A6 i E klasy) co by paliły
    poniżej 10l litrów w tasie LPG ? i prowadziły się znośnie (może być
    prowadzenie coś jak BMW7), w cenie najlepiej kilkanaście k PLN ?
    (raczej nowoczesne)

    albo jakiś klasyk tani byle z ASR, ABS, poduchami - może być bez GPS
    kabrio pokroju W126 SEC ;) ? czy to już spali 23l/100;) ?

  • 2. Data: 2013-05-26 15:33:09
    Temat: Re: Duże auto co mało pali ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 13:25:32 +0200, _Michał napisał(a):
> [...]
    > Scenic... 8l/100 !!!!!!!!!!!!!!!
    > i teraz tak pojeździł bym sobie "po europie" bo lubię, ale

    Imo - "po europie" to auta beda palily podobnie, bo na austostadach
    spalanie zblizone. Ale jesli twoje pala 20 ... zepsute czy uzywasz
    wszystkie swoje koniki ?

    > Czy są duże auta (coś trochę większego od A6 i E klasy) co by paliły
    > poniżej 10l litrów w tasie LPG ?

    duze jak duze, ale opel insygnia, diesel, na zbiorniku mozna
    przejechac po niemczech ponad 1000km. I to wcale nie ograniczajac
    predkosci.

    J.

  • 3. Data: 2013-05-26 16:13:17
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 5/26/2013 3:33 PM, J.F. wrote:

    > Imo - "po europie" to auta beda palily podobnie, bo na austostadach
    > spalanie zblizone. Ale jesli twoje pala 20 ... zepsute czy uzywasz
    > wszystkie swoje koniki ?

    tz 20 to średnio (dużo po mieście), minimalnie to wygląda tak:

    Safrane 20v: ~7.3l/100 @ 70km/h
    Safrane 24v: ~8.8l/100 @ 70km/h
    BMW7v12 24v: ~10 l/100 @ 80km/h

    i około 4.5l/100 za ciężarówką ;)

    Ale realnie się robi po trasach:

    Safrane 20v: 10
    Safrane 24v: 14.5
    BMW7v12 24v: 14.2

    przy tej same prędkości (Łódź->Kraków koło 2:20), na odcinku 280km.
    a zimą (ślisko) przy ~3h wychodzi (z tego co pamiętam):

    Reno 20v: ~8.2l/100
    BMW7 24v: ~10.8l/100

    po mieście, deptając:
    Safrane 20v: ~17
    Safrane 24v: ~27
    BMW7v12 24v: ~29

    > duze jak duze, ale opel insygnia, diesel, na zbiorniku mozna
    > przejechac po niemczech ponad 1000km. I to wcale nie ograniczajac
    > predkosci.

    na tak zwanym, "niemieckim paliwie" ;) lol

    insignie znam (koleżanka kupiła ze 3 lata temu) - jeszcze
    wersja bez kamer, bez aktywnego zawieszenia, bez 4x4.
    koło 2 litrów diesel, podobno pali tyle co megane ale - odrobinkę
    za małe.

    co do 1000km: to prawie każde auto wlękąc się na autostradzie
    zrobi 1000km, nawet te co palą 20l/100 ;)

    do safrane wlewasz 85l + rezerwa i tylko jechać tak żeby palił
    8.5l/100 czyli... ~90km/h i wyłączyć wszystkie ekrany i stereo ;)

    w BMW jest prościej: bak ma 93l - a poniżej 9.5l/100 i tak nie
    zjedziesz :) czyli brakuje .2l/100 czyli nie dojedziesz ;)
    - braknie 22km ;)

    Safrane 20v pamiętam wynik, caaaaałe Niemcy w deszczu 8.4l/100 ;)
    24v w tym samym czasie... 14l !!!

    Ale w 24v kusiło i jak sam jechałem to oczywiście mi wyszło 26l/100
    z pod granicy Francuskiej do PL 3h40min - ~2h szybciej niż Kurski
    w BMW x5 ;) - tylko to już jazda z prędkościami lądującego samolotu,
    ale fajna.

    Dobra nieważne, auto może być nawet i vanem i ponad 190k/h nie
    potrzeba :)

    byle palił poniżej 10l/100 - średnio :) (przy normalnej jeździe)

  • 4. Data: 2013-05-26 17:29:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 16:13:17 +0200, _Michał napisał(a):
    > Ale realnie się robi po trasach:
    > Safrane 20v: 10
    > Safrane 24v: 14.5
    > BMW7v12 24v: 14.2
    > przy tej same prędkości (Łódź->Kraków koło 2:20), na odcinku 280km.

    Zepsute. Cewki ty dawno zmienial w tych renufkach ? :-)

    Chyba ze nei doceniam trasy i to jest kawalek 70,kawalek 200 itd ..

    > po mieście, deptając:
    > Safrane 20v: ~17
    > Safrane 24v: ~27
    > BMW7v12 24v: ~29

    Ale to jakos strasznie deptajac. Klocki czesto wymieniasz ?

    > na tak zwanym, "niemieckim paliwie" ;) lol
    > co do 1000km: to prawie każde auto wlękąc się na autostradzie
    > zrobi 1000km, nawet te co palą 20l/100 ;)

    Ale nie pisalem "wlekac sie".
    Poza tym te twoje wymienione z poczatku mialy by problem, nawet jadac
    70km/h.

    J.

  • 5. Data: 2013-05-26 18:12:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-26 15:33, J.F. pisze:
    (...)

    > duze jak duze, ale opel insygnia, diesel,

    W zasadzie każdy diesel w samochodzie osobowym spali mniej niż 10
    litrów LPG w trasie. Nawet ze stosowną instalacją :)

    > na zbiorniku mozna
    > przejechac po niemczech ponad 1000km. I to wcale nie ograniczajac
    > predkosci.

    LOL - cóż za osiągnięcie :) 20 lat temu (albo i więcej) potrafiły
    to passaty. Napiszę więcej - potrafiły to nawet w Polsce, gdzie
    autostrad było jak na lekarstwo. Ba, pobobnie np. z P406 :)

  • 6. Data: 2013-05-26 18:32:41
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 5/26/2013 5:29 PM, J.F. wrote:

    > Zepsute. Cewki ty dawno zmienial w tych renufkach ? :-)

    Nigdy żadnych cewek nie wymieniałem, generalnie
    mało w silniku było grzebane przy dowolnej renówce

    Raz zrobiłem większy remont i wymieniłem wszystkie paski i rolki
    ale się auto popsuło z tydzień później to kupiłem BMW.

    generalnie safrane to już się zaczyna robić ostry zabytek,
    youngtimer, 8 lat temu jeszcze były fajne :) dziwne i fajne

    > Chyba ze nei doceniam trasy i to jest kawalek 70,kawalek 200 itd ..

    > Ale to jakos strasznie deptajac. Klocki czesto wymieniasz ?

    Ze 3x/rok klocki zmieniałem - i kilka razy tarcze.
    W tym raz mi pękł klocek ;) - serio (180km/h->0 w dociążonym
    aucie i pękł).

    w BMW nie wymieniałem klocków, ale coś się nie chcą zetrzeć
    kupiłem już nowe i trzymam w pudełku tylko zostało ~~60%
    to jeszcze chwile jeżdżę - ale nie hamują jak w reno - może
    dlatego trwalsze ?

    > Ale nie pisalem "wlekac sie".
    > Poza tym te twoje wymienione z poczatku mialy by problem, nawet jadac
    > 70km/h.

    fakt :)
    tak, w BMW niemożliwe, w Safrane na styk i na 100% bez klimatyzacji.

  • 7. Data: 2013-05-26 18:37:02
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 5/26/2013 6:12 PM, Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2013-05-26 15:33, J.F. pisze:
    > (...)

    > W zasadzie każdy diesel w samochodzie osobowym spali mniej niż 10
    > litrów LPG w trasie. Nawet ze stosowną instalacją :)

    ale diesel, jest be i kosztuje dużo i nie da się LPG
    a ma być tanio :)

    diesel co pali 10l/100 jest i tak droższy od 20l/100 LPG

    ja chce 10 LPG :) albo PB95

    poza tym diesel ma koła2masowe, o których użytkownicy benzyn nie wiedzą
    że je mają i tylko dlatego to jeździ :)
    w PB się prawie nic nie wymienia - nie ma wtrysków fiatowskich i jeździ

  • 8. Data: 2013-05-26 19:41:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 18:12:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > LOL - cóż za osiągnięcie :) 20 lat temu (albo i więcej) potrafiły

    Tym niemniej pokazuje ze spalanie jest ponizej 7/100 czy nawet 6/100.
    Wiec w porownaniu do liczb kolegi to jakis kosmos :-)

    > to passaty. Napiszę więcej - potrafiły to nawet w Polsce, gdzie
    > autostrad było jak na lekarstwo. Ba, pobobnie np. z P406 :)

    Ale maja to potrafic na niemieckiej austrostradzie, a nie na
    amerykanskiej z predkoscia 55mph czy po Polsce, wlokac sie 70 za tirem
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-05-26 22:12:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 18:32:41 +0200, _Michał napisał(a):

    > Nigdy żadnych cewek nie wymieniałem, generalnie
    > mało w silniku było grzebane przy dowolnej renówce

    Nie dbasz o auto i narzekasz ze ci duzo pali ?
    Przeciez cewki nalezy wymieniac co roku :-P

    J.

  • 10. Data: 2013-05-26 23:28:51
    Od: tá´Ź

    _Michał wrote:

> [...]
    > poniżej 10l litrów w tasie LPG ? i prowadziły się znośnie (może być
    > prowadzenie coś jak BMW7), w cenie najlepiej kilkanaście k PLN ? (raczej

    Polecam Ci mojego Poloneza Trucka Roya 1.5 LPG, który jest samochodem
    dużym (na pakę wejdzie 12 świń po dyskotece), dobrze prowadzącym się
    (brak elektronicznego wspomagania) i bardzo ekonomicznym. Poloneza Trucka
    Roya kupisz za jedyny 1000 zł, czyli w Twoim budżecie zmieści się
    Polonezów Trucków Royów aż kilkanaście. Spalanie przy lekkiej nodze to
    5,2l na 100 km w mieście (przed założeniem owiewek Heko 5,3l).

    --
    ss??q s? ??u??ou??