  • 21. Data: 2010-01-11 17:23:27
    Temat: Re: Druty w oponie.
    Od: to <t...@a...xyz>

    marjan wrote:

    > Mają po ok 10-15 cm długości i są dość dobrze wbite w oponę (ale ta
    > powietrza nie traci). Raczej bez problemu można je wyciągnąć (kilka
    > poszło palcami). Prawdopodobnie musiałem najechać na coś przy parkowaniu
    > i tak się wbiło (na jakieś 10 cm głębokości). Co z tym zrobić?
    > powyciągać, czy popodcinać tak, by to co wbite zostało, ale nic nie
    > wystawało na zewnątrz? Można na tej oponie jeszcze jeździć, czy już jest
    > do wyrzucenia raczej?

    Jaja sobie robisz? Wyciągasz druty z opony i pytasz, czy można na niej
    jeździć? Oczywiście, że nie można!

    > Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy
    > czwarty raz), po tej zimie planowałem wyrzucić te opony i na przyszłą
    > zimę kupić nowe, jednak bardzo nie chciałbym tego zakupu dokonywać już
    > teraz (studencka kieszeń nie ma zaplanowanego tego wydatku).

    To kup dwie jakiekolwiek używki, a w przyszłym roku zmienisz komplet.
    Niedawno próbowałem sprzedać dwie używane zimówki dobrej marki w
    rozmiarze 205/55/R16 po 50 zł (jeszcze 5 mm bieżnika) i nikt nie chciał
    kupić, pewnie więc spokojnie znajdziesz parę za kilkadziesiąt złotych.

    --
    cokolwiek

  • 22. Data: 2010-01-11 20:21:17
    Od: "085" <z...@g...pl>

    > Masz jeszcze jakieś inne, ciekawe zainteresowania? ;)

    tak, cialem tym: http://www.nopex.com.pl/images/CT_4123_C_.jpg :)

    p, zul

  • 23. Data: 2010-01-11 20:48:21
    Od: marjan <k...@g...com>

    boropi pisze:

    > Albo mogły to być jakies nadlewki.

    Opona parę lat temu kupowana nowa w ASO Fiata w Przemyślu, i nic z nią
    nie było robione.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 24. Data: 2010-01-11 20:49:57
    Od: marjan <k...@g...com>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > No wiesz, przyczyny moga byc trzy:
    > a) Debica

    niestety

    > b) wada fabryczna

    możliwe

    > c) kraweznik.

    raczej nie, bo wcześniej tego nie było, a wczoraj i dziś po krawężnikach
    raczej nie brykałem ;)

  • 25. Data: 2010-01-11 20:52:12
    Od: marjan <k...@g...com>

    Mirek Ptak pisze:
    > Hmm - kord w kostkach bieżnika?
    >
    > http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/opona%282%29
    .jpg

    > nie wydaje mi się. Z drugiej strony ciężko mi sobie wyobrazić jak takie
    > druciki mogły by się weń powbijać - może ocierka bokiem opony o jakąś
    > linę stalową?

    Teraz już wykluczam, że to się powbijało, na 100% to druty z opony
    wyłażą, bo podczas jazdy wyszło ich trochę więcej.

  • 26. Data: 2010-01-11 20:54:00
    Od: marjan <k...@g...com>

    jureko pisze:
    > opona do wymiany. nie podskauje ci przypadkiem lewy tył przy
    > wolniejszej jeździe? Powinno ją nieco wybulic.

    No teraz powiązałem to z faktem, że od pewnego czasu właśnie odczuwałem
    lekkie drgania, ale nie wiedziałem czy to od nierównej nawierzchni czy
    od jakiegoś kamyka wbitego w oponę, czy od czego.. teraz już wiem.

  • 27. Data: 2010-01-11 20:58:43
    Od: marjan <k...@g...com>

    to pisze:

    > Jaja sobie robisz? Wyciągasz druty z opony i pytasz, czy można na niej
    > jeździć? Oczywiście, że nie można!

    Zadając to pytanie myślałem, że to jakieś powierzchownie okaleczenie
    drutami samego bieżnika, teraz, gdy jestem już pewny że te druty to
    konstrukcja opony wiem, że raczej daleko na tej oponie nie zajadę ;)

> [...]
    > rozmiarze 205/55/R16 po 50 zł (jeszcze 5 mm bieżnika) i nikt nie chciał
    > kupić, pewnie więc spokojnie znajdziesz parę za kilkadziesiąt złotych.

    Bardziej się chyba jednak skłaniam ku zakupowi wielosezonowych opon
    (obecnie nie mam już letnich, a i te zimowe się nadają tylko to
    wyrzucenia), np coś takiego:

    http://www.opony.com/opony/54169_vredestein_quatrac_
    2.html

  • 28. Data: 2010-01-11 21:27:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jan 2010 20:49:57 +0100, marjan wrote:
    >niestety

    Osobiscie nie odzczulem zeby to byla wada, ale RoMan tak zachwala ze
    nie sposob nie wspomniec :-)

    >raczej nie, bo wcześniej tego nie było, a wczoraj i dziś po krawężnikach
    >raczej nie brykałem ;)

    To nie musialo byc dzis. To moglo byc tydzien temu, a wczoraj sie
    rozpadlo do reszty.
    Nie jezdziles bez powietrza niedawno ? A moze na zbyt niskim ?

    J.\

  • 29. Data: 2010-01-11 21:44:41
    Od: marjan <k...@g...com>

    J.F. pisze:

> [...]
    > rozpadlo do reszty.
    > Nie jezdziles bez powietrza niedawno ? A moze na zbyt niskim ?

    Nie, o ciśnienie raczej dbam. Ale możliwe, że to przez dziury i krawężniki.

  • 30. Data: 2010-01-12 10:13:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2010-01-11 12:38, szymo napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Hmm - kord w kostkach bieżnika?
    >
    > http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/opona%282%29
    .jpg

    > nie wydaje mi się.

    No właśnie to jest dziwaczne.

    Wyłażą przez całe kostki? przeca ta opona bez tych drutów by mogła
    pójśc do handlu "jako nówka, prawie nie śmigana" ;-)

    Choroba autentycznie wygląda jak jakaś nalewka, wcześniej mocno
    wytarta...

    --
    Pozdro
    Massai