  • 1. Data: 2010-01-11 11:57:24
    Temat: Druty w oponie.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam. Obchodząc dziś samochód dookoła zauważyłem niepokojącą rzecz: z
    tylnej lewej opony wystają takie druty:

    http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/
    (przepraszam za kiepską jakość zdjęć, miałem przy sobie tylko komórkę).

    Mają po ok 10-15 cm długości i są dość dobrze wbite w oponę (ale ta
    powietrza nie traci). Raczej bez problemu można je wyciągnąć (kilka
    poszło palcami). Prawdopodobnie musiałem najechać na coś przy parkowaniu
    i tak się wbiło (na jakieś 10 cm głębokości).
    Co z tym zrobić? powyciągać, czy popodcinać tak, by to co wbite zostało,
    ale nic nie wystawało na zewnątrz? Można na tej oponie jeszcze jeździć,
    czy już jest do wyrzucenia raczej?
    Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy
    czwarty raz), po tej zimie planowałem wyrzucić te opony i na przyszłą
    zimę kupić nowe, jednak bardzo nie chciałbym tego zakupu dokonywać już
    teraz (studencka kieszeń nie ma zaplanowanego tego wydatku).

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2010-01-11 12:07:44
    Temat: Re: Druty w oponie.
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "marjan"

    > tylnej lewej opony wystają takie druty:
    >
    > http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/

    Dziwne - z czego te druciki, z tytanu? Nie wyobrażam sobie jak takie
    cienkie druciki mogły się tak powbijać w gumę - no chyba, że ktoś
    strzelał drutami z dubeltówki.

  • 3. Data: 2010-01-11 12:26:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostało, ale nic nie wystawało na zewnątrz? Można na tej oponie
    > jeszcze jeździć, czy już jest do wyrzucenia raczej?

    Najlepiej zaloz zapas i pojedz do gumiarza.

    Wbrew pozorom opona nie jest z gumy, ale takze ze stali, wlasnie z
    takich stalowych drutow.
    Trudno powiedziec czy zlapales jakies przypadkowe druty, czy one sa
    z twojej wlasnej opony, gumiarz ma wiecej doswiadczenia.

    Ewentualnie .. nie zmieniaj, wyciagnij, pojedz powoli do
    gumiarza - jak to wlasny kord to juz i tak nie uratujesz, a przez
    tych pare km moze sie sprawa wyjasni, tzn opona peknie :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-01-11 12:28:20
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

> [...]

    > Prawdopodobnie musiałem najechać na coś przy parkowaniu i tak się wbiło (na

    Wbić drut w oponę to nie lada wyzwanie. Szczególnie taki cienki, prędzej się
    pognie.

    Według mnie bardziej prawdopodobne jest, że te druty pochodzą z wnętrza opony.
    Opona wzmacniana jest wewnątrz właśnie takimi drutami. Mogły rozkleić się
    warstwy opony, druty popękały (np. od wjechania w dziurę lub na krawężnik, albo
    od jazdy z za małym ciśnieniem) i teraz wyłażą.

    > Co z tym zrobić? powyciągać, czy popodcinać tak, by to co wbite zostało, ale
    > nic nie wystawało na zewnątrz? Można na tej oponie jeszcze jeździć, czy już
    > jest do wyrzucenia raczej?
    Raczej tak.

    > Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy czwarty
    > raz),
    Miałem kiedyś te opony. Bardzo delikatne były, z miękkiej gumy zrobione. Po
    trzech sezonach do wyrzucenia się nadawały. Druty co prawda nie wyłaziły, ale
    opona rozwalała się wewnątrz - opona traciła kształt i pojawiały się wybulenia.
    Takie problemy są wyczuwalne wcześniej. Pojawiaja się drgania przy wiekszych
    prędkościach, a przy powolnym toczeniu szum opony jest niejednorodny (mi to
    przupominało odgłos taki, jak by ktoś część opony jakimś klejem posmarował).

    > po tej zimie planowałem wyrzucić te opony i na przyszłą zimę kupić nowe,
    > jednak bardzo nie chciałbym tego zakupu dokonywać już teraz (studencka kieszeń
    > nie ma zaplanowanego tego wydatku).
    Jeżeli tylko z jedną jest problem to może znajdziesz jakąś używaną tanio.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 5. Data: 2010-01-11 12:29:55
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "J.F."

    > Wbrew pozorom opona nie jest z gumy, ale takze ze stali, wlasnie z
    > takich stalowych drutow.

    Raczej nie z takich i raczej to nie jego oplot - jak niby to miało
    powyłazić ze środka opony, no miej litość.

  • 6. Data: 2010-01-11 12:38:15
    Od: szymo <s...@w...pl>

    marjan pisze:
> [...]
    > zimę kupić nowe, jednak bardzo nie chciałbym tego zakupu dokonywać już
    > teraz (studencka kieszeń nie ma zaplanowanego tego wydatku).

    Przecież to kord opony - po prostu ją waść przetarłeś ..... nie
    ryzykował bym jazdy na tym. bo zacznie się bieżnik odklejać i zakończysz
    jazdę w rowie a to miłe nie jest co zapewne kolega wie :)

  • 7. Data: 2010-01-11 12:44:40
    Od: marjan <k...@g...com>

    szymo pisze:

    > Przecież to kord opony - po prostu ją waść przetarłeś ..... nie
    > ryzykował bym jazdy na tym. bo zacznie się bieżnik odklejać i zakończysz
    > jazdę w rowie a to miłe nie jest co zapewne kolega wie :)

    Wie, wie.. ;)

    Faktycznie, chyba jednak te druty są z wnętrza opony..
    Ale to dziwne, bo opona ma przebiegu 15, góra 20 tysięcy km (tak, przez
    4 lata).

  • 8. Data: 2010-01-11 12:45:41
    Od: szymo <s...@w...pl>

    marjan pisze:

    > Wie, wie.. ;)
    >
    > Faktycznie, chyba jednak te druty są z wnętrza opony..
    > Ale to dziwne, bo opona ma przebiegu 15, góra 20 tysięcy km (tak, przez
    > 4 lata).

    Felerna musiała się trafić.

  • 9. Data: 2010-01-11 12:50:57
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Felerna musiała się trafić.
    Te opony tak mają. Wystarczy parę dziur i krawężników i tak kończą.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 10. Data: 2010-01-11 12:57:52
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Wojtekk pisze:

    > Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Te opony tak mają. Wystarczy parę dziur i krawężników i tak kończą.

    Możliwe ja od lat jeżdżę na navigatorach 2 i naprawdę sobie je cenię
    przede wszystkim dlatego że naprawdę dobrze trzymaja zimą i nie trzeba
    ich zmieniać bo są cało roczne za to szybciej się zużywają. (coś za coś)